  • 11. Data: 2005-05-15 13:52:16
    Temat: Re: płacenie kartą...
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    firma mm wrote:

    > zaraz zaraz, jeśli blokada znika to chyba to oznacza że bank przesyła do
    > sprzedającego informację że anuluje transakcję ? wtedy późniejsze
    > pobranie pieniędzy z konta by nie nastąpiło i to by było jedyne sensowne
    > rozwiązanie bo inaczej to nigdy nie można by mieć pewności czy nie
    > nastąpi jakieś obciążenie rachunku

    Blokada jest zakładana na okreslony czas, zwykle tydzien, dwa lub miesiąc.
    Jeśli blokada znika, to oznacza, że albo nastąpiło rozliczenie
    transakcji, albo minął okres czasu na który blokada została założona.
    I nie ma to nic wspólnego z prawem do pobrania pieniędzy przez u kótrej
    coś kupowaliśmy. Ma prawo zrobić to nawet rok później.
    Skoro coś kupiłeś, to wydałeś pieniądze i nie są już twoje mimo, że leżą
    na twoim koncie. Nie ruszaj co nie twoje.

  • 12. Data: 2005-05-15 13:53:41
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    firma mm wrote:
    > a jeżeli na rachunku w dniu obciążenia nie będzie pieniędzy (chodzi o
    > rachunek któy nie dopuszcza debetu), to czy bank ściągnie z konta i
    > zrobi jednak debet ?

    tak.
    skoro w momencie autoryzacji kwota była i została zablokowana, to
    zanczy, że kasa była.
    Tylko to oznacza, że ty wydałeś kasę, której już ci nie wolno było wydać
    i należało ją na koncie trzymać.

  • 13. Data: 2005-05-15 13:55:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    firma mm wrote:

    > no tak ale czy ja nie mogę jakoś unieważnić zakupu jeśli się okazuje że
    > firma zwleka z jego realizacją na przykład kilka miesięcy ? no bo ciężko
    > jest obserwować stan swojego konta jeśli są takie zaległe transakcje.
    > dobrze by było gdyby można je było unieważnić.

    z zakupu możesz zrezygnować na takich zasadach jakie dalje sklep,
    Jeśli wówczas sklep obciąży twoją kartę to składasz reklamację.
    Jak nie potrafisz zapamiętać ile kwoty ma być na koncie, to są do tego
    odpowiednie programy, np. Microsoft Money.

  • 14. Data: 2005-05-15 14:21:19
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    witek wrote:

> [...]
    > Skoro coś kupiłeś, to wydałeś pieniądze i nie są już twoje mimo, że leżą
    > na twoim koncie. Nie ruszaj co nie twoje.
    a nie można tych odblokowanych po tygodniu pieniędzy ponownie zablokować
    bez zakupu, żeby nie trzeba było pamiętać

  • 15. Data: 2005-05-15 15:16:32
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Tomek wrote:

    > Uniewaznic to sie nie da. Uslugodawca ma jednak ograniczony czas
    > (kilka miesiecy, zaleznie od organizacji platniczej), w ktorym musi
    > rozliczyc transakcje.

    Stąd informacja że ten czas jest ograniczony i ile wynosi dla Visy i MC?

  • 16. Data: 2005-05-15 16:38:05
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    firma mm wrote:

    > a nie można tych odblokowanych po tygodniu pieniędzy ponownie zablokować
    > bez zakupu, żeby nie trzeba było pamiętać

    nie bo bank nie wie, dlaczego sklep nie obciążył twojeje karty. Może
    zrezygnowałeś z zakupu.

  • 17. Data: 2005-05-16 09:14:59
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Bogdan B. napisał:

    > Tak

    Oczywiście, że tak. Ja tak miałem 3 lata w mB. Zalaciłem VE, po
    tygcodniu zeszła blokada a dopiero po miesiącu przyszło właściwe
    obciążenie no i byłem ponad 300 PLN na minusie. Ponieważ byłem na
    urlopie Internet-free, więc zaniedbałem trochę kontrolę salda no i tak
    "samo wyszło" :-).

    Mało tego, 4 lata temu jednego dnia w kwietniu dostałem "hurtowe"
    obciążenie kart VE i VC charge z KB na wszsytkie transakcje wykonane od
    grudnia'00 w sklepiku osiedlowym (POS Żubra). Na szczęście wtedy nie
    przekroczyłem żadnych limitów ani sald :-).

    Przemek

  • 18. Data: 2005-05-16 09:30:37
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    firma mm napisał(a):

> [...]
    > jest obserwować stan swojego konta jeśli są takie zaległe transakcje.
    > dobrze by było gdyby można je było unieważnić.

    A zakupy też zwrócisz?

  • 19. Data: 2005-05-16 10:11:05
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:d69p7r$5qn$1@news.elsat.net.pl...

    > A zakupy też zwrócisz?

    O ktorych zakupach mowisz w powyzszej sytucji?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 20. Data: 2005-05-16 10:15:01
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Slawek Kos napisał(a):

    > O ktorych zakupach mowisz w powyzszej sytucji?

    Kolega 'firma mm' stwierdza, iż:

[...]

    Ja zrozumiałem to tak, że dokonał zakupu, produkt/usługe otrzymał,
    wierzyciel jedynie opóźnia się z pobranien opłaty, a kolega wnioskuje o
    możlwość uniemożliwienia wierzycielowi pobrania należności po jakimś
    określonym czasie.

    Jeżeli źle zrozumiałem, proszę mnie uświadomić. :-)