  • 1. Data: 2005-05-14 18:35:05
    Temat: Kupię akcje PKO bp S.A.
    Od: "Lukas" <s...@T...pl>

    Kupię akcje PKO bp S.A.
    Zainteresowanych proszę o kontakt: 0887 / 27 22 66.

  • 2. Data: 2005-05-14 18:41:17
    Temat: Re: Kupię akcje PKO bp S.A.
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Kupię akcje PKO bp S.A.
    > Zainteresowanych proszę o kontakt: 0887 / 27 22 66.

    A czy przypadkiem nie obie strony popełniają przestępstwo?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 3. Data: 2005-05-14 19:35:56
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A czy przypadkiem nie obie strony popełniają przestępstwo?
    >
    > Pozdrawiam
    > Jacek

    Nie, kazdy papier wartościowy można zbyć/kupić zgodnie z zapisami umowy
    cywilno-prawnej

    Darek

  • 4. Data: 2005-05-14 19:37:06
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lukas" <s...@T...pl> napisał w wiadomości
    > Kupię akcje PKO bp S.A.
    > Zainteresowanych proszę o kontakt: 0887 / 27 22 66.

    A rachunku brokerskiego nie posiadasz?
    Przecież to takie proste

    Darek

  • 5. Data: 2005-05-15 19:26:20
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Nie, kazdy papier wartościowy można zbyć/kupić zgodnie z zapisami umowy
    > cywilno-prawnej

    Jasne.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 6. Data: 2005-05-16 09:22:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Jacek wrote:

    > A czy przypadkiem nie obie strony popełniają przestępstwo?

    Nie. Popełnia je tylko dający to ogłoszenie.

  • 7. Data: 2005-05-16 09:23:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Darek wrote:

    > Nie, kazdy papier wartościowy można zbyć/kupić zgodnie z zapisami
    > umowy cywilno-prawnej

    Ale nie wolno dawać ogłoszeń o sprzedaży

  • 8. Data: 2005-05-17 09:16:55
    Od: "pastor" <laplap[SPAMeromNIE]@wp.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał:

    > Ale nie wolno dawać ogłoszeń o sprzedaży

    A nie jest tak, że nie wolno dawać ogłoszeń o sprzedaży, ale ogłoszenia o
    nabyciu już można??
    "Art. 2. 1. Publicznym obrotem papierami wartościowymi, zwanym dalej
    "publicznym obrotem", jest proponowanie_nabycia_lub nabywanie emitowanych w
    serii papierów wartościowych, przy wykorzystaniu środków masowego przekazu
    albo w inny sposób, jeżeli propozycja skierowana jest do więcej niż 300 osób
    albo do nieoznaczonego adresata"

    Przy czym należałoby chyba zwrócić również uwagę na Art 5.1.2:
    "Art. 5. 1. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej:
    1) publiczny obrót może być dokonywany wyłącznie po dopuszczeniu papierów
    wartościowych do publicznego obrotu,
    => 2) papiery wartościowe dopuszczone do publicznego obrotu mogą być
    wyłącznie przedmiotem obrotu dokonywanego na rynku regulowanym, za
    pośrednictwem spółek lub banków prowadzących działalność maklerską,
    zagranicznych firm inwestycyjnych albo zagranicznych osób prawnych, o
    których mowa w art. 52 ust. 2, prowadzących działalność maklerską na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej."

    =============

    Wydaje mi się, że z powyższego wynika, że ogłoszenie o chęci nabycia można
    by dać, ale i tak transakcja musiałaby zostać zawarta na Giełdzie, lub na
    CTO (w przypadku PKO BP oczywiście na Giełdzie). Oczywiście dawanie tego
    typu ogłoszeń w przypadku akcji notowanych na GPW nie ma większego sensu.

    Pozdrawiam,
    pastor

  • 9. Data: 2005-05-17 15:49:12
    Od: Circulus <b...@n...polbox.com>

    On Sat, 14 May 2005 21:35:56 +0200, "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>
    wrote:

    >Nie, kazdy papier wartościowy można zbyć/kupić zgodnie z zapisami umowy
    >cywilno-prawnej

    Nie. Są wyjątki, m.in. dotyczące akcji pracowniczych.

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.