  • 1. Data: 2005-05-14 18:16:08
    Temat: Książeczka mieszkaniowa - POMOCY
    Od: "Farfotzel" <fiol1_usun_@_usun_gazeta.pl>

    Witam grupowiczów.

    Domyślam się, że temat wałkowany ale przypadkiem dowiedziałem się dzisiaj o
    pewnej sprawie.
    Krótki przeglad sytuacji:
    Moja zona ma ksiązeczke mieszkaniowa na która miala systematycznie wpłacane
    środki przez ponad 20 lat.
    Aktualnie zamierzamy kupic mieszkanie i no i wykorzystac premie gwarancyjna
    z owej ksiązeczki.
    Jako małżęństwo posiadające wspólnotę majątkową mieszkanie równiez będzie
    wspólne.
    Co za tym idzie, jak sie dowiedziałem i potwierdziłem na infolinii PKO BP,
    premia gwarancyjna nie bedzie przysługiwac, bo mieszkanie będzie wspólne a
    właścicielem książeczki jest żona.
    czyli z ok 15 tys wartośc ksiązeczki spada do ok 3 tys - dla mnie bomba.

    Pytanie jest proste: jak wybrnąc z sytuacji???
    jedno co mi sie nasuwa to:
    - zona przepisuje ksiązeczkę na mnie (ja jestem kredytobiorcą - znaczy się
    dostanę kredyt bez udziału żony)
    - ustanowienie rozdzielności majątkowej
    - ja kupuje mieszkanie i realizuję ksiązeczke

    Mam jednak obawy:
    - czy koszty ustanowienia rozdzielności a potem jej zniesienia (czyli powrót
    do wspolnoty) nie przekroczą róznicy w wypłatach (z premią lub bez)?
    - chcialbym zeby potem zona była już wspołwłascicielem mieszkania (w razie
    draki)

    Wszystko sprowadza się do stwierdzenia: POMOCY!

    pozdrawiam
    Farfotzel

  • 2. Data: 2005-05-14 19:14:22
    Temat: Re: Książeczka mieszkaniowa - POMOCY
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Farfotzel wrote:
    > Witam grupowiczów.

    Probuja Cie zrobic w konia.

    Robisz tak:

    1. Kupujesz mieszkanie, tj. TY figurujesz na umowie wstepnej i glownej.
    2. Zona ceduje ksiazeczke na Ciebie
    3. Po wplacie 50% mozesz zadac wyplaty premii na konto Spoldzielni
    Mieszkaniowej
    4. Zadaj ustanowienia spoldzielczego-wlasnosciowego prawa do lokalu
    (przeniesienie wlasnosci) na Ciebie. Wowczas mozesz kase dostac z banku
    do kieszeni.
    5. Akt notarialny moze byc na Was.

    U nas tak bylo.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 3. Data: 2005-05-14 19:18:48
    Od: "Farfotzel" <fiol1_usun_@_usun_gazeta.pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 4. Zadaj ustanowienia spoldzielczego-wlasnosciowego prawa do lokalu
    > (przeniesienie wlasnosci) na Ciebie. Wowczas mozesz kase dostac z banku do

    To może troche dodam faktów, które mają znaczenie (albo i nie)
    - mieszkanie na rynku wtórnym
    - z tego co mi mówiono to oboje z małżonką mamy figurowac na umowach
    (przedwstępnej i głównej), ponoc taki wymóg ale sięnie znam
    - realizacja ksiązeczki po zakupie mieszkania (chyba do 90 dni z umowa w
    ręce)
    Pozdrawiam
    Farfotzel

  • 4. Data: 2005-05-14 20:07:06
    Od: "ketom" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > draki)
    >
    > Wszystko sprowadza się do stwierdzenia: POMOCY!

    Jestem w takiej samej jak Ty sytuacji, no może podobnej :)
    mieszkanie z rynku wtórnego, moja książeczka i jak powiedziała mi pani
    z oddziału wrocławskiego, nie ma żadnych przeszkód do wypłacenia premii
    gwarancyjnej małżeństwu, nawet jeśli książeczka jest tylko na jedno z nich!
    Nie miałbyś prawa do premii gwarancyjnej gdybyś kupował UDZIAŁY w tym
    mieszkaniu.
    Proponuję przejść się do oddizału PKO BP osobiście, najlepiej gdyby to było w
    dziale w którym zajmują się takimi książeczkami.

  • 5. Data: 2005-05-14 20:09:48
    Od: "ketom" <k...@p...onet.pl>

    > To może
    [ciach]
    > - realizacja ksiązeczki po zakupie mieszkania (chyba do 90 dni z umowa w
    > ręce)

    masz 90 dni od podpisania aktu kupna na realizację książeczki mieszkaniowej,
    bank ma 3 tygodnie na załatwienie całej sprawy

  • 6. Data: 2005-05-14 20:16:31
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Farfotzel wrote:
> [...]
    > (przedwstępnej i głównej), ponoc taki wymóg ale sięnie znam
    > - realizacja ksiązeczki po zakupie mieszkania (chyba do 90 dni z

    I w czym problem? Jesli nie macie rozdzielnosci majatkowej to wystarczy w
    ciagu 90dni po zakupie (musicie zakupic mieszkanie wspolnie - jako
    malzenstwo) udac sie do banku z ksiazeczka i aktem notarialnym gdzie
    jestescie oboje wpisani. W takim wypadku premia gwarancyjna sie Wam nalezy -
    to jest zapisane w ustawie jednoznacznie. Tylko gdybyscie kupowali
    mieszkanie wspolnie nie bedac malzenstwem lub majac rozdzielnosc majatkowa
    ta premia Wam bym przepadla.
    Ewidentna zla wola pani z banku albo poprostu totalna niewiedza.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 7. Data: 2005-05-14 22:03:18
    Od: "Farfotzel" <fiol1_usun_@_usun_gazeta.pl>

    Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl>:
    > Ewidentna zla wola pani z banku albo poprostu totalna niewiedza.
    >
    > Pzdrwm.
    >
    > --
    > Lopez de Bytom en Silesia

    Dzieki za wszystkie uwagi i słowa otuchy.
    W poniedziałek lece jak w dym do PKO BP niech sie kobieciny łaskawie
    ustosunkują.

    najśmieszniejsze (choc pewnie powinienem powiedzieć najtragiczniejsze) jest
    to że mojego brata z żoną w ten sposób w bambuko zrobili...
    od informacji od nich wziął sie w ogóle ten post

    jeszcze raz dzięki

    Farfotzel

  • 8. Data: 2005-05-14 22:11:12
    Od: "Farfotzel" <fiol1_usun_@_usun_gazeta.pl>

    Użytkownik "ketom" <k...@p...onet.pl> napisał
    > Jestem w takiej samej jak Ty sytuacji, no może podobnej :)
    > mieszkanie z rynku wtórnego, moja książeczka i jak powiedziała mi pani
    > z oddziału wrocławskiego,

    o!
    i bardzo ładnie bo ja też Wrocław... moze nie zdąży zmienić zeznań :)
    (ten oddział przy obok pl.Dominikańskiego, w budynku ZREMBU na Traugutta,
    tak?)

    pozdrawiam
    Farfotzel

  • 9. Data: 2005-05-15 06:36:10
    Od: "Grupy onet" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Farfotzel" <fiol1_usun_@_usun_gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest to że mojego brata z żoną w ten sposób w bambuko zrobili...
    > od informacji od nich wziął sie w ogóle ten post

    Ja kupowalem mieszkanie z zona
    ona miala swoja ksiazeczka a ja swoja
    zrealizowali obie, na akcie notarialnym figurowalem ja i zona
    wiec cos Cie oklamuja w tym PKO
    Grzes

  • 10. Data: 2005-05-15 07:07:11
    Od: "ketom" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Farfotzel <fiol1_usun_@_usun_gazeta.pl> napisał(a):
    > o!
    > i bardzo ładnie bo ja też Wrocław... moze nie zdąży zmienić zeznań :)
    > (ten oddział przy obok pl.Dominikańskiego, w budynku ZREMBU na Traugutta,
    > tak?)

    tak jest, budynek ZREMBU :)