  • 1. Data: 2005-04-20 06:38:14
    Temat: [pilne] Cos sie pochrzanilo w systemie Banku i...
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@poprostu2.net>

    I mialem wiecej o +- 700 zl - teraz Bank chce abym im to zwrocil mimo ze
    wydalem juz te pieniadze nie majac pojecia ze to blad po ich stronie, a
    akurat spodziewalem sie wplywow na to konto. Co z tymi durniami zrobic?

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    http://www.grubba.kom.pl/ - kilka slow o mnie

  • 2. Data: 2005-04-20 06:54:45
    Temat: Re: [pilne] Cos sie pochrzanilo w systemie Banku i...
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-20 08:38- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy Poke,
    wyłuszczający(a) się następująco:
    > I mialem wiecej o +- 700 zl - teraz Bank chce abym im to zwrocil mimo ze
    > wydalem juz te pieniadze nie majac pojecia ze to blad po ich stronie, a
    > akurat spodziewalem sie wplywow na to konto. Co z tymi durniami zrobic?

    Szybko oddać, albo przygotować się na proces cywilny z tytułu
    bezpodstawnego wzbogacenia.
    Jeśli bank będzie wredny, to dodatkowo możliwe jest postępowanie karne z
    tytułu przywłaszczenia,o ile jednak postępowanie cywilne przegrasz w
    sposób oczywisty, o tyle postępowanie karne będzie trudne dowodowo (co
    nie zmienia faktu, że wydasz na adwokata)

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 3. Data: 2005-04-20 06:59:35
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@poprostu2.net>

    Dnia 2005-04-20 08:54:45, yayco napisał(a):

    > Szybko oddać, albo przygotować się na proces cywilny z tytułu
    > bezpodstawnego wzbogacenia.

    A jezeli juz te pieniadze wydalem? Ja co chwile nie sprawdzam zawartosci
    konta. To sa jakies kpiny. Wiec niech mnie zaskarza!

  • 4. Data: 2005-04-20 07:07:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Poke napisał(a):

    > A jezeli juz te pieniadze wydalem? Ja co chwile nie sprawdzam zawartosci
    > konta. To sa jakies kpiny. Wiec niech mnie zaskarza!

    No to zyczymy Ci powodzenia. Szczególnie przy próbie zaciągania
    JAKIEGOKOLWIEK kredytu w bliżej nieokreślonej przyszłości.

    M.

  • 5. Data: 2005-04-20 07:07:41
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@poprostu2.net>

    Dnia 2005-04-20 09:08:38, KrzysiekPP napisał(a):

    > Nawet nie zwrocil uwagi, ze mu cos
    > przybylo na koncie ...

    Masz klopoty z czytaniem? Czy nie napisalem wyraznie ze mialem dostac
    przelew? I jeszcz jedno: wiesz... ja nie sprawdzam konta co 5 minut tylko
    z niego korzystam.

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    http://www.neostrada-net24.prv.pl/ - poradnik dla uslug Net24 i Neostrady

  • 6. Data: 2005-04-20 07:08:38
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > A jezeli juz te pieniadze wydalem? Ja co chwile nie sprawdzam zawartosci
    > konta. To sa jakies kpiny. Wiec niech mnie zaskarza!

    Ot ... polska mentalnosc, nie ? ;-) Nawet nie zwrocil uwagi, ze mu cos
    przybylo na koncie ...

  • 7. Data: 2005-04-20 07:19:40
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-04-20 09:07- tak przynajmniej miał ustawiony zegar systemowy Poke,
    wyłuszczający(a) się następująco:

    > Masz klopoty z czytaniem? Czy nie napisalem wyraznie ze mialem dostac
    > przelew? I jeszcz jedno: wiesz... ja nie sprawdzam konta co 5 minut tylko
    > z niego korzystam.

    A jakie to ma znaczenie?
    Postaraj się zrozumieć termin "bezpodstawne wzbogacenie".
    Dodatkowe ćwiczenie umysłowe: wyobraź sobie, że to Ty, mimo że chciałeś
    wpłacić pieniądze na swoje konto, wpłaciłeś na moje. Czy jesteś pewien,
    że prawo nie powinno dać ci możliwości odzyskania tych pieniędzy?

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 8. Data: 2005-04-20 07:22:29
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@poprostu2.net>

    Dnia 2005-04-20 09:19:40, yayco napisał(a):

    > Dodatkowe ćwiczenie umysłowe: wyobraź sobie, że to Ty, mimo że chciałeś
    > wpłacić pieniądze na swoje konto, wpłaciłeś na moje.

    Dodatkowe cwiczenie umyslowe: nie wypowiadamy sie na tematy o ktorych nie
    mamy pojecia. W przypadku ktory wymieniles nie ma szans na odzyskanie
    pieniedzy - przerabialem to w praktyce - przelalem pieniadze na bledne
    konto na szczescie osoba byla uczciwa. A wiesz co robil bank? -
    powiedzial mi ze nic z tym nie moga zrobic i to nie ich sprawa. To tyle w
    temacie.

  • 9. Data: 2005-04-20 07:27:59
    Od: "Konrad" <k...@o...na.grupie.pl>

    Użytkownik "Poke":
    > Masz klopoty z czytaniem? Czy nie napisalem wyraznie ze mialem dostac
    > przelew? I jeszcz jedno: wiesz... ja nie sprawdzam konta co 5 minut tylko
    > z niego korzystam.

    Dostales pieniadze bo sie ich spodziewales. OK.
    Wydales w przeswiadczeniu ze to Twoje. OK
    Bank stwierdza, ze sie pomylil. OK (bywa)
    Dostajesz pieniadze, ktorych pierwotnie sie spodziewales i z nich oddajesz
    wydana wczesniej kwote. Czy to takie trudne?

    Jesli natomiast wydales pieniadze, ktorych nie miales - czyli kwote z
    pomylki + faktycznie otrzymane pieniadze (te ktorych sie spodziewales), a
    teraz tych "z pomylki" nie zamierzasz zwracac - to czeka Cie dokladnie to co
    przedpiszcy wskazali - z tym, ze kolejnosc bedzie odwrotna - bank w
    pierwszej kolejnosci zawiadomi organy scigania o zawlaszczeniu mienia, a ew.
    potem wytoczy Ci dodatkowo proces cywilny - chociarz po karnym mysle, ze
    cywilnego nie bedzie.
    I wiesz co... Twoja buta i pewnosc siebie moze nieco przybladnac, kiedy
    bedziesz figurowal w CRS (Centralny Rejestr Skazanych) - nawet jesli wyroka
    bedzie w zawieszeniu i stosunkowo niewielki.

    Nie ma co filozofowac - tylko oddac nieswoje pieniadze i ew. w ramach
    zadoscuczynienia stratom "moralnym" poprosic bank o jakis gadzet :)

    --
    Konrad K.

  • 10. Data: 2005-04-20 07:29:39
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@poprostu2.net>

    Dnia 2005-04-20 09:27:59, Konrad napisał(a):

    > wiesz co... Twoja buta i pewnosc siebie moze nieco przybladnac, kiedy
    > bedziesz figurowal w CRS (Centralny Rejestr Skazanych) - nawet jesli wyroka
    > bedzie w zawieszeniu i stosunkowo niewielki.

    LOL! Dobra, znikam bo smiech na sali. Pozniej napisze jak to sie
    skoczylo.