  • 1. Data: 2008-06-28 11:03:43
    Temat: paypal jak to jest przeliczane
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    ostatnio dokonałem płatności 15,99$
    27/06/2008 - z mbanku wzięło 34,99zł (2,1882zł)
    28/06/2008 - z polbanku wzięło 34,16zł (2,1363zł)

    w jaki sposób jest tu przeliczana gotówka?
    paypal dostaje złotówki i sam przelicza kurs? czy bank przelicza
    i wysyła dolary, czy są jakieś dodatkowe prowizje przy przeliczaniu
    typu zabezpieczenie przed zmianem kursu?

    ktoś pisał że polbank ma najlepsze przeliczniki i to by się potwierdzało
    i paypal dostaje od razu dolary jednak te dwie transakcje
    były w różnych dniach, a kurs mógł się zmienić

    z drugiej strony polityka obydwu banków może być inna,
    jeden wysyła dolary a drugi złotówki, więc jaka jest prawda?

  • 2. Data: 2008-06-28 11:45:11
    Temat: Re: paypal jak to jest przeliczane
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    zlotowinfo pisze:
> [...]
    >
    > z drugiej strony polityka obydwu banków może być inna,
    > jeden wysyła dolary a drugi złotówki, więc jaka jest prawda?
    jeśli nie zmieniłeś domyślnej opcji to paypal dostaje dolary, a
    przeliczenia dokonuje bank, którego masz kartę

  • 3. Data: 2008-06-28 14:35:59
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

    > jeśli nie zmieniłeś domyślnej opcji to paypal dostaje dolary, a przeliczenia
    > dokonuje bank, którego masz kartę

    skoro tak, to która opcja jest lepsza?

  • 4. Data: 2008-06-28 20:41:00
    Od: "Sinus" <s...@N...gazeta.pl>

    zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > skoro tak, to która opcja jest lepsza?

    Zależy od banku. W przypadku Polbanku, mBanku, ING lepiej zastosować
    oryginalną walutę - niech bank przelicza. Tak jak zauważyłeś Polbank ma super
    przeliczniki i ja do transakcji zagranicznych od 2 miesięcy używam TYLKO tej
    karty, jak ktoś płaci sporo to oszczędności są duże.

    mBank też jest ok ale już nie tak różowo (tam i w ING opłaca się płacić w EUR
    bo to waluta rozliczeniowa większości kart).

    Ale z kartami Citi, BZ WBK i kilku innych banków które 'cienko' przeliczają
    lepiej wybrać żeby Paypal przeliczył to na PLN i tak właśnie obciążyć kartę.

    --
    Pozdrawiam,
    Sinus

  • 5. Data: 2008-06-29 06:18:37
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Sinus pisze:
    > Ale z kartami Citi, BZ WBK i kilku innych banków które 'cienko' przeliczają
    > lepiej wybrać żeby Paypal przeliczył to na PLN i tak właśnie obciążyć kartę.
    kiedyś robiłem porównanie dla WBK i wychodził niemal identyczny
    przelicznik jak Paypal

  • 6. Data: 2008-06-29 07:58:52
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > skoro tak, to która opcja jest lepsza?

    Można przyjąc uproszczoną regułę:
    1. Dla waluty rozliczeniowej karty, karte obciążamy w tej walucie.
    2. Dla waluty innej niż rozliczeniowa, kartę obciążamy w PLN, przelicza
    paypal.
    3. Jednakże w przypadku Polbanku zawsze 1, w przypadku Citi zawsze 2.

    marekz

  • 7. Data: 2008-07-01 05:08:30
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

    > jeśli nie zmieniłeś domyślnej opcji to paypal dostaje dolary, a przeliczenia
    > dokonuje bank, którego masz kartę

    nie wiedziałem gdzie jest ta opcja, teraz już wiem
    jak się okazało przedtem przeliczal paypal
    przez mbank 01/07/2008 - 34,71 zł (2,1707)

    czyli jednak trzeba będzie z polbanku słać
    póki co nie mogłem, bo admini sklepu mają głupie ograniczenia

  • 8. Data: 2008-07-02 19:31:06
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    >
    > czyli jednak trzeba będzie z polbanku słać
    > póki co nie mogłem, bo admini sklepu mają głupie ograniczenia

    no to mnie teraz ten mbank wkurwil
    34,71zł - pobralo z konta
    35,25zł - kwota w historii po rozliczeniu - mam debet po kilku transakcjach
    1,26zł

    to już paypal lepiej przelicza, czy też mogą być podobne jazdy
    z przelicznikiem, że mi się zrobi debet?

  • 9. Data: 2008-07-02 19:42:25
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    to jak to w koncu jest

    karta euro > paypal > sklep euro
    karta zł > paypal > sklep euro
    karta euro > sklep euro

    który wariant jest najtańszy?
    który wariant jest rozliczony natychmiast lub najszybciej, by nie było zmiany
    kursu po transakcji?

  • 10. Data: 2008-07-08 09:02:06
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 02 Jul 2008 21:42:25 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > który wariant jest rozliczony natychmiast lub najszybciej, by nie było
    > zmiany kursu po transakcji?

    Jeżeli akceptujesz obciążenie w pl to masz pewność, że tyle zapłacisz.
    Jeżeli w innej walucie to np w mBanku widzisz w blokadach kwotę
    przeliczoną przez kurs w dniu zawarcia transakcji, natomiast po kilku
    dniach następuje księgowanie i wtedy może wystąpić tak zwana 'różnica
    kursowa' danej waluty na + jak i na -.
    Z moich ostatnich obserwacji to albo PP zjechał z marżą na przeliczaniu
    albo nasze banki coś nie teges. Ostatnich moich kilka transakcji w
    USD,EUR i GB pokazują, że euro jest minimalnie droższe (1-2 gr) niż w
    mbanku natomiast dolar i funt wypada lepiej (z racji tych 2% za
    przewalutownie). Dlatego też w tym przypadku nowego wymiaru nabierają kk
    Citi to transakcji w walucie innej niż PLN (oczywiście jeżeli idzie to
    przez PP).
    Ciekawe jak aktualnie wypada w stosunku do PP ING i Polbank. Z tego co
    ostatnio pojawiło się na grupie to Polbank nadal prowadzi i raczej jest
    lepszy od PP - ciekawe jak ING?

    Xenocide