  • 11. Data: 2002-12-17 22:41:18
    Temat: Re: oprocentowanie...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ato8mn$ong$1@topaz.icpnet.pl...
    > In news:ato8j4$pc6$1@news.tpi.pl, Baton wrote:
    > Przecież Ci wyjaśniłem dopiero co.

    OK, ale jesli jest napisane tylko: "w skali roku" to skad mam wiedziec czy
    to jest nominalne czy efektywne? Musze pytac?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 12. Data: 2002-12-17 23:05:00
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    17 Dec 02 19:30, Robert pisal do All:

    R> Nie, oba są w skali roku.

    R> nominalnie = bez uwzględnienia kapitalizacji
    R> efektywnie = z uwzględnieniem

    i oba bez uwzglednienia opodatkowania, przyszłych zmian stop i _realnej_
    inflacji ;)

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 13. Data: 2002-12-17 23:26:23
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

    On Tue, 17 Dec 2002 23:41:18 +0100, "Baton" <k...@p...fm> wrote:

    >OK, ale jesli jest napisane tylko: "w skali roku" to skad mam wiedziec czy
    >to jest nominalne czy efektywne? Musze pytac?

    Spytaj. Będziesz miał problem z głowy.
    Standardowo podaje się oprocentowanie nominalne. Po tym, jak spadła
    belka, tym bardziej banki nie kwapią się w reklamowaniu stopy
    efektywnej. Obliczona bez uwzględnienia belkowego nie byłaby tak
    naprawdę efektywną. Obliczona z uwzględnieniem podatku, byłaby zbyt
    niska z marketingowego punktu widzenia :-))

    Pozdrawiam,
    --
    Amnesiac

  • 14. Data: 2002-12-18 00:26:31
    Od: Pawel Sztabinski <p...@p...onet.pl>

    Baton wrote:

    > Uzytkownik "Pawel Sztabinski" <p...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > (nominalne

    > ile

    > No to juz nic nie rozumiem. Na stronie bphu wyraznie napisane jest ze 6,34
    > to oprocentowanie w skali roku. W skali roku czyli nie uwzglednijace
    > kapitalizacji. Czy tez moze sa dwa rodzaje "w skali roku": uwzgledniajace i
    > nie uwzgledniajace kapitalizacji, jak je rozroznic...?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Baton

    Na stronie BPH obok 6,34% jest gwiazdka - "oprocentowanie efektywne
    uzaleznione od kwoty lokaty"
    Nominalne oprocentowanie dla lokaty 10-dniowej to 5,7% do 6,15% w zaleznosci
    od kwoty /6.15 dla kwot powyzej 100 tys./ i te 6,15% efektywnie czyli
    uwzgledniajac 36 kapitalizacji w roku dla lokaty 10 dniowej daje 6,34%.

    pozdrawiam
    pawel

  • 15. Data: 2002-12-18 06:40:03
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:ato989$1cm$1@news.tpi.pl, Baton wrote:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > OK, ale jesli jest napisane tylko: "w skali roku" to skad mam
    > wiedziec czy to jest nominalne czy efektywne? Musze pytac?

    Sprawdzic w tabeli oprocentowania. Generalnie banki podają oprocentowanie
    nominalne, chyba że zaznaczają inaczej.

    http://www.bphpbk.pl/i.php?i=c_kliencii_02b

    --
    Robert

  • 16. Data: 2002-12-18 08:03:58
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Tue, 17 Dec 2002 23:31:27 +0100, "Baton" <k...@p...fm> wrote:

> [...]
    >Czy tez moze sa dwa rodzaje "w skali roku": uwzgledniajace i
    >nie uwzgledniajace kapitalizacji, jak je rozroznic...?

    KAZDE oprocentowanie podawane jest "w skali roku":
    efektywne, nominalne, rzeczywiste, itp. itd.
    Chodzi natomiast o sposob naliczania (co jest uwzglednione), ale ZAWSZE w skali
    roku.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 17. Data: 2002-12-18 13:53:29
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > efektywne, nominalne, rzeczywiste, itp. itd.
    > Chodzi natomiast o sposob naliczania (co jest uwzglednione), ale ZAWSZE w

    Ehmmm, Millennium podaje (podawalo ?) oprocentowanie kredytu swojej KK jako
    2,5% miesiecznie.
    ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 18. Data: 2002-12-18 16:11:02
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

    On Wed, 18 Dec 2002 08:03:58 GMT, m...@p...pl (McMac) wrote:

    >KAZDE oprocentowanie podawane jest "w skali roku":
    >efektywne, nominalne, rzeczywiste, itp. itd.
    >Chodzi natomiast o sposob naliczania (co jest uwzglednione), ale ZAWSZE w skali
    >roku.

    Tak było do niedawna. Niestety siła marketingu obaliła tę zasadę.
    Zwróć uwagę np. na te różne fundusze inwestycyjne z gwarantowanym
    zyskiem ("gwarantujemy min. 8 proc." - i małym druczkiem: "po dwóch
    latach" :-).

    Pozdrawiam,
    --
    Amnesiac

  • 19. Data: 2002-12-19 14:19:41
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:1040170126@p19.f127.n480.z2.ftn, Mariusz Mroczkowski wrote:
    > Hello All!
    >
    > 17 Dec 02 19:30, Robert pisal do All:

    > i oba bez uwzglednienia opodatkowania, przyszłych zmian stop i
    > _realnej_ inflacji ;)

    Oczywiście. Oraz mnóstwa innych czynników, ale przy wskazaniu różnicy
    wystarczy podać to, czym się róznią, tym bardziej, że pytający najwyraźniej
    nie jest zaawansowanym finansistą...

    --
    Robert

  • 20. Data: 2002-12-19 16:31:40
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > 2. Ktore z aktualnie dostepnych rachunkow i lokat sa najbardziej oplacalne
    > (interesuja mnie lokaty ponizej 2 miesiecy)

    Uwzględniając podatek Belki oprocentowanie nominalne wynosi 5,12%, zaś
    oprocentowanie efektywne 5,40%. Tensor1.
    PS Oczywiście w skali rolu.