    From: "zbyhó" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: opodatkowanie lokat
    Date: Wed, 20 Feb 2002 18:20:30 +0100

    1.3.2002 to od tej czesci odsetek policzy podate i
    > potraci z rachunku wrzucajac wszystko do jednego wora. Raz na miesiac
    > zawartosc uzbieranego worka przelewana jest do US - dla Belki ;-))
    > Ty nic nie musisz robic.
    > Kupujac paierosy placisz podatek VAT i inne akcyzy i ten podatek tez ktos
    > inny za ciebie obsluzy - nic w rozliczeniu rocznym ci nie przybedzie
    > *** blad ***

    rozumiem teraz, dzieki.

    ale jeszcze chcialbym zapytac, sytuacja miala miejsce zaraz na poczatku
    obowiazywania ustawy, czyli 1.12.01, dokladnei bylem w kredtbanku 3.12.01
    zalozyc sobie lokate, wiec lokata podlegala ustawie o calym podatku od
    zysków kapitalowych (dokladnie od czesci naliczonej po 1.03.02). na umowie
    staly procent widnial 9. zapytalem dysponentki jak czytac te umowe, bo jej
    wzor niczym nie roznil sie od umowy lokaty zawartej 4 dni wczesniej, a wiec
    sprzed obowiazywania ustawy.
    moje pytanie brzmialo :
    -czy 9% na papierze to dla mnie 9, i bank oprocz tego odprowadzi podatek w
    wys. 20% od tych naliczonych mnie 9%
    -czy tez liczbe 9% nalezaloby razy 120 i dla mnie bedzie 100/120 a dla us
    20/120 (oczywiscie tyczy odsetek po 01.03.02)

    czarujaca pani odp. ze nie wie.

    wiem ze troche mecze i przynudzam, ale i z tym prosze o pomoc, moze nie
    tylko ja skorzystam ;-)
    dzieki
    zbyhó