  • 1. Data: 2003-03-18 21:06:44
    Temat: odzyskanie(straconych już chyba)pieniędzy??
    Od: "khaki_7" <k...@w...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!
    Mam pilne pytanie:
    Mój ojciec posiada pewną sumę pieniędzy w banku na rachunku indywidualnym.
    Nie ma zrobionej jednak dyspozycji na wypadek śmierci. Aktualnie jest bardzo
    ciężko chory i nie jest w stanie nawet stawić się do banku(jest w szpitalu).
    Jakie są szanse na odzyskanie tej kwoty gdyby niedaj nastąpił zgon? Czy
    można jeszcze na kogoś te pieniądze przepisać czy będą one stracone:-( Czy
    jest potrzebne jakieś specjalne upoważnienie, aby wyjąć te pieniądze z
    konta?(Zakładam, że ojciec nie może na dzień dzisiejszy go wystawić)
    Proszę o jak najszybszy odzew z Waszej strony!!!
    Pozdrawiam!
    ----------------
    khaki_7[at]wp.pl
    GG 1710090

  • 2. Data: 2003-03-18 21:13:36
    Temat: Re: odzyskanie(straconych już chyba)pieniędzy??
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    A ma kartę do konta?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2003-03-18 21:53:59
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "khaki_7" <k...@w...pl> wrote in message
    > Jakie są szanse na odzyskanie tej kwoty gdyby niedaj nastąpił zgon?

    wydaje mi się, że upoważnienie notarialne do wypłaty gotówki z banku powinno
    sprawę załatwić

    ściągnijcie do domu/szpitala notariusza i spiszcie upoważnienie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-03-18 23:14:21
    Od: "MARIUSZ" <m...@p...pl>

    jak ma karte to ciągnij z niej ....
    a jak nie to po śmierci (zdrowia tacie życzę) potem postępowanie spadkowe i
    podatek do US niestety :(

  • 5. Data: 2003-03-19 02:12:57
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    plusz wrote:
> [...]

    Nie jestem pewny, ale mi się coś kołacze że w takim wypadku tożsamość
    składającego dyspozycję (pełnomocnictwo do dysponowania kontem bankowym)
    może potwierdzić lekarz/ordynator/dyrektor szpitala (niepotrzebne
    skreślić) i taki dokument poświadczony przez tę osobę ma moc prawną.
    Może jakiś prawnik się wypowie.
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 6. Data: 2003-03-19 08:58:12
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest potrzebne jakieś specjalne upoważnienie, aby wyjąć te pieniądze z
    > konta?(Zakładam, że ojciec nie może na dzień dzisiejszy go wystawić)

    Przerabiałem to. W moim przypadku byłem pełnomocnikiem do konta, więc
    wypłata poszła bez problemu. Do banków z dostępem zdalnym mieliśmy schowane
    w bezpiecznym miejscu identyfikator i hasło i pieniądze przelałem przez
    internet. W pozostałych bankach niestety albo karta i bankomat, albo
    postępowanie spadkowe (co trwa niestety).

    Pozdrawiam,
    MaciejK

  • 7. Data: 2003-03-19 09:15:56
    Od: "robert" <r...@w...pl>

    testament w obecnosci notariusza wszystko zalatwia

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 8. Data: 2003-03-19 09:28:07
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "robert" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > testament w obecnosci notariusza wszystko zalatwia

    Co za bzdury...
    Do testamentu notariusz jest zbedny.
    Testament nie zwalnia od postepowania spadkowego przed sadem.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2003-03-19 12:03:24
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    khaki_7 pisze:
> [...]
    >można jeszcze na kogoś te pieniądze przepisać czy będą one stracone:-( Czy
    >jest potrzebne jakieś specjalne upoważnienie, aby wyjąć te pieniądze z

    Jest to uregulowane w prawie bankowym. Nie pamiętam dokładnie ale jest
    potrzebny albo notariusz albo poświadczenie podpisu przez
    ordynatora/dyrektora szpitala.

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 10. Data: 2003-03-19 14:20:36
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Radek B wrote:
> [...]

    Też tak mi się wydaje, ale w Prawie Bankowym nie znalazłem :(
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl