  • 11. Data: 2003-03-21 06:37:48
    Temat: Re: odzyskanie(straconych już chyba)pieniędzy??
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    news:b584iq$2fts$1@foka1.acn.pl...
    > wydaje mi się, że upoważnienie notarialne do wypłaty gotówki z banku
    powinno
    > sprawę załatwić
    >
    > ściągnijcie do domu/szpitala notariusza i spiszcie upoważnienie

    Niektore banki dopuszczaja mozliwosc ustanowienia pelnomocnictwa poprzez
    oswiadczenie z podpisem notarialnie poswiadczonym, inne nie (w tych co nie,
    to trzba po prostu wypenic druczek bankowy w obecnosci pracownika banku - w
    Twoim przypadku odpada), trzeba to sprawdzic w regulaminie. Byc moze
    istnieje mozliwosc przyjazdu pracownika banku do klienta do domu, pewnie
    troche zalezy, jaki bank i jakie saldo...

    Oczywiscie, gdyby przydarzylo sie najgorsze, pieniadze sa do odzyskania po
    przeprowadzeniu postepowania o stwierdzenie nabycia spadku.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 12. Data: 2003-03-21 16:16:54
    Temat: Re: odzyskanie(na pewno nie straconych pieniędzy??
    Od: z...@o...pl

    > Witam Szanownych Grupowiczów!
    > Mam pilne pytanie:
    > [ciach]

    mam podobna sprawe i prosze napiszcie co sadzicie.
    jestem, a raczej bylem w podobnej sytuacji. moj ojciec umarl niedawno i przed
    smiercia zdazyl uwspolnic z matka swoje konto w pko bp.
    pytanie moje, jak bedzie z dysponowaniem tym kontem po smierci. wazne jest ze
    wszystko dzieje sie w malym miescie, wiec 'panie z pko' _na pewno_ o smierci
    ojca wiedza. ale nie widzialy oczywiscie aktu zgonu.
    po pierwsze co ze srodkami na rachunku biezacym, a po drugie co z lokatami,
    ktore tata zakladal gdy konto bylo tylko jego.
    sprawa moze byc trudna bo w gre wchodza kwoty grubo powyzej 10kPLN, wiec 'panie
    z pko' moga sie bac zrobic cokolwiek (chyba znacie te mentalnosc) bo ktos im
    potem zarzuci ze pozwolily na wyplate pieniedzy bez postepowania spadkowego. z
    drugiej strony przeciez wspolwlasciel moze zrobic z kontem wszystko, wiec co je
    to moze obchodzic.
    czy nalezy szybko pozrywac lokaty, brac kase i w dluga do innego banku? czy
    moze raczej po kolei likwidowac lokaty. a moze po prostu usunac
    wspolwlasciciela?

    pozdrawiam i dzieki za rzeczowe odpowiedzi

    zielony

  • 13. Data: 2003-03-21 16:34:39
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    z...@o...pl wrote:
> [...]
    [...]

> [...]
    > po pierwsze co ze srodkami na rachunku biezacym, a po drugie co z lokatami,
    > ktore tata zakladal gdy konto bylo tylko jego.
    Mamie należy się (chyba) połowa środków na r-ku bieżącym. Co z lokatami
    nie wiem (regulamin? )
> [...]
    > drugiej strony przeciez wspolwlasciel moze zrobic z kontem wszystko, wiec co je
    Nie do końca.
    > czy nalezy szybko pozrywac lokaty, brac kase i w dluga do innego banku? czy
    Jeśli "panie" wiedzą o śmierci ojca to może być niewykonalne.
    KJ

  • 14. Data: 2003-03-23 00:57:16
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "robert" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > testament w obecnosci notariusza wszystko zalatwia

    ???
    Skad Wam takie rzeczy przychodza do glowy ?

    Grzegorz

    PS. Testament zazwyczaj komplikuje...

  • 15. Data: 2003-03-23 07:42:41
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Beniowa" <b...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiscie, gdyby przydarzylo sie najgorsze, pieniadze sa do odzyskania po
    > przeprowadzeniu postepowania o stwierdzenie nabycia spadku.

    Tylko pod warunkiem, że będzie jedynym spadkobiercą. Inaczej niezbedny
    będzie jeszcze dział spadku.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 16. Data: 2003-03-23 09:31:42
    Od: l...@o...pl

> [...]
    > Mój ojciec posiada pewną sumę pieniędzy w banku na rachunku indywidualnym.
    > Nie ma zrobionej jednak dyspozycji na wypadek śmierci. Aktualnie jest bardzo
    > ciężko chory i nie jest w stanie nawet stawić się do banku(jest w szpitalu).
    > Jakie są szanse na odzyskanie tej kwoty gdyby niedaj nastąpił zgon? Czy
    > można jeszcze na kogoś te pieniądze przepisać czy będą one stracone:-(  Czy
    > jest potrzebne jakieś specjalne upoważnienie, aby wyjąć te pieniądze z
    > konta?(Zakładam, że ojciec nie może na dzień dzisiejszy go wystawić)
    > Proszę o jak najszybszy odzew z Waszej strony!!!

    Proponuje odpuscic sobie notariusza ( to sa koszty), ale porozmawiac z
    kierownikiem dzialu w Banku z prosba by pracownik przybyl do szpitala i przy
    nim podpisac pelnomocnictwo badz to ogolne badz na wypadek smierci. Zazwyczaj
    Bank zgadza sie na tego typu operacje, jesli im sie powie, ze pieniadze sa
    potrzebne na dalsze leczenie, a nie mozna ich ruszyc z wiadomego powodu.
    Pelnmocnik ogolny moze wybrac pieniadze lub jesli nie chce ich ruszac, bo jest
    to np. lokata , moze dokonac cesji praw i ustanowic wlascicielem lokaty kogos
    innego bez zarywania terminu lokaty . Z tym ze jesli chodzi o cesje to nie
    zawsze moze dokonac jej pelnomocnik ( trzeba przeczytac regulamin) . Tak czy
    inaczej proponuje najpierw porozmawiac z pracownikiem banku, a nie z
    notariuszem.

  • 17. Data: 2003-03-23 11:41:26
    Od: "khaki_7" <k...@w...pl>

    Dziekuje wszystkim za pomoc w tej kwestii!!
    Pzdr,
    ----------------
    khaki_7[at]wp.pl
    GG 1710090

  • 18. Data: 2003-03-24 14:58:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Beniowa" <b...@p...wp.pl> writes:

    > Niektore banki dopuszczaja mozliwosc ustanowienia pelnomocnictwa poprzez
    > oswiadczenie z podpisem notarialnie poswiadczonym, inne nie

    Na jakiej podstawie?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 19. Data: 2003-03-24 18:14:47
    Od: l...@o...pl

    > Na jakiej podstawie?

    Tez sie nad tym zastanawiam. Przeciez notariusz to osoba zaufania publicznego.
    Dokumenty przez niego potwierdzone czy sporzadzone sa wazne i zaden Bank nie ma
    powodu by ich nie przyjac.

  • 20. Data: 2003-03-29 11:21:58
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Na jakiej podstawie?

    Wbrew pozorom jest to bardzo dobre pytanie i od razu dziekuje, ze je
    zadales. :-)
    Mozna stac na stanowisku, iz strony w drodze umowy moga wykluczyc lub
    ograniczyc mozliwosc podejmowania okreslonych dzialan (czynnosci faktycznych
    badz prawnych) poprzez pelnomocnika. Z regulaminu bankowego wynikac zatem
    moze ograniczenie mozliwosci udzielania pelnomocnictwa zarowno co do formy
    tego pelnomocnicwa, jak i np. co do osoby pelnomocnika.
    Mozna tez stac na stanowisku przeciwnym.

    Pozdrawiam, Grzegorz