  • Data: 2016-12-08 00:42:34
    Temat: Re: odsetki i podatek 100% od 1 grosza :)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 1e7qb4nkl2p2p$....@4...net

    > Raczej bym sie spodziewal 1gr podatku od 0 gr odsetek.

    > Bo to 0 gr to moglo byc z ulamkiem, bank zakraglil
    > do 0, ale odsetki ustawowo w gore.

    O 2 groszach od 1 grosza ktoś na tej grupie pisał, natomiast o 1 od 0 -- **chyba**
    nie.

    https://groups.google.com/d/msg/pl.biznes.banki/JBZy
    VbCAY4c/tRO6UnGi-MIJ

    Jakis czas temu pisalem o przypadku mojej matki, gdzie od
    4 groszy odsetek PKO BP pobralo 2 grosze podatku.

    Wyjasnienie tego fenomenu okazalo sie proste - jest to rachunek
    wspolny, prowdzony dla 2 osob. W takim przypadku, przychod
    odsetkowy dzielony jest zgodnie z procentowym udzialem kazdego
    z posiadaczy (a jesli nie zostalo to okreslone - to po rowno),
    a nastepnie od kazdej z tych wartosci wylicza sie *osobno* podatek,
    oczywiscie zaokraglajac podstawe w gore.

    (0,02 zl x 0,19 zl) x 2 = 0,01 zl x 2 = 0,02 zl podatku.

    Przynosi to ciekawe konsekwencje, np. przy dochodzie odsetkowym
    rownym 1 grosz i rachunku prowadzonym na 3 osoby, podatek
    bedzie wynosil 3 grosze, czyli 300%.

    300%, itd. to niezle, ale poza tym, efektywna stopa podatku belki
    moze tez byc chyba nieskonczona - a to w przypadku, gdy odsetki
    to jakis ulamek grosza, ktory zostanie zaokraglony w dol do 0,
    ale jako podstawa podatku bedzie zaokraglony w gore, czyli 0 odsetek
    da 1 grosz podatku :)

    Jesli sie myle, to mnie poprawcie :)