  • 1. Data: 2016-12-02 18:16:54
    Temat: odsetki i podatek 100% od 1 grosza :)
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Taką sytuację dziś zauważyłem, że w mbanku naliczyło 1 grosz odsetek. I
    jednocześnie podatek od odsetek też naliczyło 1 grosz. Mam pytanie do
    speców: czy faktycznie 19% od odsetek jest "zaokrąglane" do 100% w
    takich przypadkach? Wydawało mi się, że nie powinni pobrać bo zaokrągla
    się do 0 i de facto minimalna wartość odsetek, z której można pobrać
    podatek to 5 groszy. Czy ktoś mógłby mnie oświecić, zainteresowała mnie
    ta ciekawostka arytmetyczna.

    JaceK

  • 2. Data: 2016-12-02 18:22:28
    Temat: Re: odsetki i podatek 100% od 1 grosza :)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-02 o 18:16, JaceK pisze:
> [...]
    > się do 0 i de facto minimalna wartość odsetek, z której można pobrać
    > podatek to 5 groszy. Czy ktoś mógłby mnie oświecić, zainteresowała mnie

    Naliczenie podatku jest prawidłowe.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-12-02 18:32:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jakiś czas temu to zmienili na taki właśnie sposób, aby poradzić sobie z "kontami
    oszczędnościowymi 24h" i "lokatami 1-dniowymi" - czyli sposobami ucieczki przed
    belkowizną.
    Zaś w samym mBąku bodajże rok temu była z tym inna historia - coś im się pokićkało i
    chyba w marcu dwa razy skapitalizowali odsetki. Rezultatem było to, że dostałem o 1
    grosz mniej a wtedy miałem jeszcze eKonto mobilne z 4% do 3k ;), który zamiast mnie
    dostał minister finansów.
    Objechałem za to mBąka - i dostałem uznanie na jeden grosz. Ale nie wiem, czy
    odzyskali go od fiskusa...

  • 4. Data: 2016-12-02 18:36:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaceK" napisał w wiadomości grup
    straweb.com...
> [...]
    >takich przypadkach? Wydawało mi się, że nie powinni pobrać bo
    >zaokrągla się do 0 i de facto minimalna wartość odsetek, z której

    Tak bylo kiedys.
    Jak sie Belka (jego nastepca) zdenerwowal za to zaokraglanie w dol do
    zera, to kazal podatek zaokraglac w gore do pelnego grosza.

    wiec od 1gr odsetek placisz 1 gr podatku.
    od 2gr - tez 1gr. I tak do 5 gr, po czym od 6 gr placisz 2 gr
    podatku.

    Jak kto lubi, to moze sobie policzyc optymalna kwote lokaty, przy
    ktorej fikus nie dostaje wiecej niz mu sie nalezy, za to bank doplaca
    pol grosza :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-12-02 19:18:45
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    On 02.12.2016 18:36, J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Jak kto lubi, to moze sobie policzyc optymalna kwote lokaty, przy ktorej
    > fikus nie dostaje wiecej niz mu sie nalezy, za to bank doplaca pol

    Dzięki wszystkim, którzy odpowiedzieli, jak widać nie byłem "na czasie".

    JaceK

  • 6. Data: 2016-12-02 23:36:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JaceK" 5841bb05$0$43104$b1db1813$1...@n...astraweb.com

    > Dzięki wszystkim, którzy odpowiedzieli, jak widać nie byłem "na czasie".

    Zdecydowanie nie na czasie. Belka wprowadził podatek, Vincenty poprawił
    zaokraglenia, nastenym był Szczurek -- opodatkować chciał wiśnie i orzechy,
    a kolejnym był Morawiecki, który zabrał mi 400 pln:

    http://leszekc.w.tkb.pl/800400/wyciagi/wyciagi.htm

    choć ministrem opodatkowania został znacznie później... Szałamacha (poprzednik
    Morawieckiego i następca Szczurka) chyba niczego dodatkowego nie zabrał. (nie
    zarobił na siebie, więc go wywalili -- proste)

    -=-

    Ponoć można dostać 1 grosz w procentach i stracić 2 grosze
    w podatku -- wystarczy mieć konto wspólne. Oczywiście można
    mieć konto wspólne z wieloma osobami -- wówczas z 1 grosza
    odsetek można zapłacić wiele groszy podatku...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 7. Data: 2016-12-03 17:54:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Dec 2016 18:36:52 +0100, J.F. napisał(a):
> [...]
    >
    > wiec od 1gr odsetek placisz 1 gr podatku.
    > od 2gr - tez 1gr. I tak do 5 gr, po czym od 6 gr placisz 2 gr

    A propos - banki sie dostosowaly, czy dzialaja po staremu i nadal
    naliczaja odsetki codziennie, tylko nabijajac fiskusowi kase ?

    Nie zauwazyli zmiany, czy niechec do zmian w ogole ?

    J.

  • 8. Data: 2016-12-03 23:28:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 2s81jl1f1ied$.1geg6j68lyuko$....@4...net

    > A propos - banki sie dostosowaly, czy dzialaja po staremu i nadal
    > naliczaja odsetki codziennie, tylko nabijajac fiskusowi kase ?

    Bywa, że codziennie.

    > Nie zauwazyli zmiany, czy niechec do zmian w ogole ?

    IMO zauważyli brak wnętrzności na takich kontach -- badają zachowanie Klientów.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 9. Data: 2016-12-05 14:48:22
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-12-03 o 17:54, J.F. pisze:

    > A propos - banki sie dostosowaly, czy dzialaja po staremu i nadal
    > naliczaja odsetki codziennie, tylko nabijajac fiskusowi kase ?
    >
    > Nie zauwazyli zmiany, czy niechec do zmian w ogole ?

    Niedawno EuroBank wprowadził nowy rachunek oszczędnościowy z dziennym
    naliczaniem odsetek. Wg mnie to jest chore i strasznie śmieci w historii
    konta.
    Ale jeśli klient płaci (nie wiem jak często bywa taka potrzeba) od
    strony wydruku lub każdej operacji historii rachunku to może to nie jest
    bankowe gapiostwo, a celowa praktyka.

    "Wydanie historii rachunku w placówce, za każdą operację na historii:
    0,10PLN"

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2016-12-05 15:56:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >strony wydruku lub każdej operacji historii rachunku to może to nie
    >jest bankowe gapiostwo, a celowa praktyka.

    Raczej nie placi. Ewentualnie bardzo rzadko.
    Wiec nie tu bym dopatrywal celowosci.

    Albo stare myslenie ... albo latwiej wykazac wszystkie dni, niz
    pozniej wyjasniac klientowi czemu tak malo naliczylo.

    A moze o przychylnosc ministerstwa chodzi, bo tych groszy to sie
    troche uzbiera ...

    J.