  • Data: 2016-12-08 01:24:54
    Temat: Re: odsetki i podatek 100% od 1 grosza :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 8 Dec 2016 00:42:34 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." 1e7qb4nkl2p2p$....@4...net
    >
    > O 2 groszach od 1 grosza ktoś na tej grupie pisał, natomiast o 1 od 0 -- **chyba**
    nie.
    > Wyjasnienie tego fenomenu okazalo sie proste - jest to rachunek
    > wspolny, prowdzony dla 2 osob. W takim przypadku, przychod
    > odsetkowy dzielony jest zgodnie z procentowym udzialem kazdego
    > z posiadaczy (a jesli nie zostalo to okreslone - to po rowno),
    > a nastepnie od kazdej z tych wartosci wylicza sie *osobno* podatek,
    > oczywiscie zaokraglajac podstawe w gore.

    No prosze, jakie proste :-)

    > 300%, itd. to niezle, ale poza tym, efektywna stopa podatku belki
    > moze tez byc chyba nieskonczona - a to w przypadku, gdy odsetki
    > to jakis ulamek grosza, ktory zostanie zaokraglony w dol do 0,
    > ale jako podstawa podatku bedzie zaokraglony w gore, czyli 0 odsetek
    > da 1 grosz podatku :)
    > Jesli sie myle, to mnie poprawcie :)

    O tym wlasnie pisalem.

    I tu jest maly dysonans - bo Vincent nie tylko podatek kazal
    zaokraglic w gore, ale tez i podstawe do jego obliczenia.

    Moim zdaniem jednak - jesli bank mi naliczyl 0,05 zl odsetek, to to
    jest dokladnie 5gr, a nie np 5.2 gr.

    Co innego, gdyby bank mial arytmetyke dokladniejsza, i na koncie
    przybylo 0.052 zl.

    J.