  • 1. Data: 2008-04-26 09:47:45
    Temat: odkładanie na dom
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    Chciałem zacząć odkładać co miesiąc pewną kwotę pieniędzy z przeznaczeniem,
    że pieniądze te miały by w przyszłości zostać spożytkowane przez mojego
    syna na kupno mieszkania lub budowę domu.
    Kiedyś w tym celu zakładało się książeczkę mieszkaniową. Z tego co wiem
    książeczki takie dalej można zakładać (PKO BP).
    Jest jakiś godny uwagi instrument bankowy służący do takich celów?

  • 2. Data: 2008-04-26 10:00:48
    Temat: Re: odkładanie na dom
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Czyli za ile lat?
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-04-26 11:24:44
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Jest jakiś godny uwagi instrument bankowy służący do takich celów?

    ja mojemu wplacam kase na f.akcyjny w ramach SFI, kasa do wykorzystania za
    jakies 20 lat ;-)
    nie przejmuje sie wahaniami na gieldzie itp...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-04-26 13:41:14
    Od: "karamini" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    SERG <m...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > książeczki takie dalej można zakładać (PKO BP).
    > Jest jakiś godny uwagi instrument bankowy służący do takich celów?

    Może coś takiego:

    http://m2m.ogar.pl/goldfinance/404/3/

    Plusem jest to, że nie ograniczasz się do jednego funduszu, a jednocześnie
    nie musisz na bieżąco minitorować rynku i samodzielnie konwertować jednostek
    z jednego funduszu do drugiego.
    Jednocześnie, stopa zwrotu jest z pewnością wyższa niż na książeczce w PKO.

  • 5. Data: 2008-04-26 16:52:20
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał:
    > Czyli za ile lat?

    około 10

  • 6. Data: 2008-04-26 19:26:20
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pomijając chwilowo inflację i wzrost cen chciałbys odłozyć synowi powiedzmy 300 tys.
    zł (nie kazdy buduje się w stolicy)
    w ciągu 10 lat.
    Czyli 30 tys. zł rocznie.
    Czyli 2,5 tys zł miesiecznie.

    IMHO zamiast odkładac przez 10 lat (co zawsze jest niepewne i obarczone ryzykiem, no
    może poza bonami skarbowymi
    niekoniecznie polskiego rzadu - ale tuznów problem różnic kursowych) to może być
    warto kupić jakąś dobrze połozona
    nieruchomośc juz dzis na kredyt, którego spłaty miesieczne łącznie z kosztem
    utrzymania nieruchomości (podatki, opłaty
    roczne) ędą własnie w granicach 2-2,5 tys. zł ?
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2008-04-27 10:02:51
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Pomijając chwilowo inflację i wzrost cen chciałbys odłozyć synowi
    > powiedzmy 300 tys. zł (nie kazdy buduje się w stolicy)
> [...]

    hmmm... ciekawe
    zakładasz odkładanie do skarpety, bez uwzględnienia żadnych odsetek :)
    szukaj pod hasłem "procent składany"

  • 8. Data: 2008-04-27 13:07:02
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Doskonale, a teraz Ty szukaj pod hasłem "wzrost cen nieruchomości i kosztów budowy
    domu w ciagu 10 lat".
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-04-27 13:12:34
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    > Doskonale, a teraz Ty szukaj pod hasłem "wzrost cen nieruchomości i
    > kosztów budowy domu w ciagu 10 lat".
    > JaC

    W ciągu następnych 10 lat?
    Obawiam się, że nie znajdę takich danych :)
    Jeśli dysponujesz taką wiedzą, to daj znać na grupie.

  • 10. Data: 2008-04-27 19:40:09
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    karamini pisze:

> [...]
    > nie musisz na bieżąco minitorować rynku i samodzielnie konwertować jednostek

    I po co tak naganiac dla tego tysiaca na jakies cyrografowane polisy:)

    Ja polece przeczytac dwa artykuly o planie inwestycyjnym na dziecko.
    http://www.inwestowanie.org.pl/wp/?p=36
    i kolejny w ktorym plan korygujemy o inflacje
    http://www.inwestowanie.org.pl/wp/?p=54