    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: o co chodzi z frankowiczami?
    Date: Fri, 11 Oct 2019 19:53:24 +0200

    "J.F." 5d9b117a$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Hm, a nie zawodzi Cie pamiec ?

    IMO opisałeś to, co ja opisałem.

    > Ale ze spoldzielczymi tak bylo.

    Od lat w Polsce ludzie kupują mieszkania, które dzięki
    temu kupowaniu stają się własnością kupujących.

    Problem leży w uszkodzonej/przemęczonej ;) psychice -- niemożliwości
    godzenia się z faktami? Po II wojnie św. w Polsce Ludowej ludzie handlowali
    mieszkaniami, choć nie byli właścicielami tychże mieszkań, co nauczyło Polaków
    zbyt mocno, iż mieszkanie (nawet notarialnie opisane) jest własnością jakiegoś
    Prezesa jakiejś Spółdzielni, nie zaś ,,lokatora'' jedynie korzystającego
    z dobroci serca Pana Prezesa.

    Ww. choroba psychiczna (IMO to nie jest choroba, lecz niedoskonała mentalność?)
    sprawia, iż masy Polaków mając akty notarialne, są święcie przekonane o tym, iż
    bredzę, twierdząc, iż nie Prezes Spółdzielni jest właścicielem, lecz osoba
    wskazana w owym akcie...

    Nawet ludzie poniżej trzydziestego roku życia potrafią zawzięcie twierdzić,
    iż w Polsce każde (lub prawie każde) mieszkanie jest własnością:
    - jakiejś Spółdzielni
    - lub jakiegoś zakładu (zapewne państwowego) pracy
    - lub jakiejś instytucji (oczywiście państwowej)
    a mieszkań prywatnych po prostu nie ma, zaś stwierdzenia
    typu: ,,właściciel mieszkania'' są niemerytorycznym ;) uproszczeniem...

    [może warto napisać merytoryczniej? -- ,,są uproszczeniem, na
    domiar złego -- uproszczeniem niemerytorycznym'']

    - Trybun uważa, iż ustawowo Sprzedawca jest Gwarantem. (muszę
    cytować? -- chyba nie, skoro niedawno go wyprowadzałeś z błędu)

    - Nie ma możliwości wyjaśnienia masom Polaków, iż Grupy inwalidzkie
    nie są obecnie (od przełomu wieków) nadawane w Polsce.

    Ponadto jest sporo podobnych sytuacji.

    Czy można podejrzewać Trybuna o chorobę psychiczną?
    IMO można, ale niezbyt długo -- przez tak zwana chwilę... [nanosekundę?]
    Zatem? -- dlaczego Trybun ,,myli'' Grupy ze Stopniami,
    Gwarancję z odpowiedzialnością Sprzedawcy itd.?

    Pochopnie nazywa się przyczynę 'chorobą psychiczną',
    zaś mniej pochopnie -- 'cwaniactwem'.

> [...]
    > Tzn byly dwa rodzaje:
    > -"lokatorskie", gdzie czlonek nie wplacil pelnej wartosci i w sumie byl takim
    wynajmującym.
    > -"wlasnosciowe", gdzie czlonek juz wplacil pelna wartosc ... ale i tak nie byl
    wlascicielem :-)
    > Placil tylko mniejszy czynsz, bez czesci za najem.

    > I juz stracilem rachube ... chyba ciagle sa spoldzielcze mieszkania, tylko
    > "lokatorskie" zlikwidowano, za to pojawila sie nowa
    > grupa - mieszkania wyodrebnione ze spoldzielni, z wlasna ksiega wieczysta.

    Właśnie w tym problem -- ludzie tracą rachubę, ale dlaczego tracą?
    Bo jest masa zawodowych mącicieli, którzy co do zasady merytorycznie
    i profesjonalnie mącą, aby... Aby ,,łowić ryby w mętnej wodzie''...

    > Kolezanka wlasnie ma klopoty z wentylacja ... i nikt nie chce naprawic :-)

    Polacy ogólnie lubią życie chlewne. :)
    Gdy ktoś chce uruchomić wentylację -- dowiaduje się o tym boleśnie.

    IMO mechanizm oparty jest o zachowanie pszczółek mordujących
    szerszenia -- pszczółki oplatają intruza i ocierają się o niego,
    machają skrzydełkami/nóżkami/odwłokami i na różne inne sposoby
    podnoszą temperaturę do takiej, która pszczółek nie zabija,
    lecz zabija szerszenia...

    Brak wentylacji niszczy w pierwszej kolejności mnie, nie zaś
    tych ludzi, którzy dostają przysłowiowej sraczki :) na wieść
    o tym, iż chcę napawić w swoim mieszkaniu wentylację...

    Nie wiem, jak inne nacje, ale Polacy żyją jak zwierzęta -- żerują,
    mordują się, rywalizują... Każde osłabienie ewentualnego konkurenta
    daje zysk osłabiającemu, więc warto wszelkimi sposobami osłabiać ludzi
    dookoła siebie... [takie zachowanie nazywane jest merytorycznie ;)
    kooperacją/współpracą?]

    > No, mozna dyskutowac z tymi wyborami ... tzn
    > od ponad 25 lat juz tak, ale wczesniej nie ...

    Mądrzejsi ode mnie zauważyli, że:

    - żadne wojsko i żadna władza nie utrzyma
    się bez poparcia ludności cywilnej

    Gdyby WJaruzelski nie strzelał do ludzi jak do kaczek w lesie,
    PRLa by nie upadła. Nie ruskie bagnety utrzymywały towarzyszy,
    lecz polska mentalność -- Polakom odpowiadała władza radziecka
    do tego stopnia, iż nie obalali jej zbyt skutecznie...

    > Pod warunkiem, ze im sie uda. A z tym moze byc trudniej.

    W 100% nie uda się, w 0 uda się na pewno -- pozostaje reszta. ;)

    > No i w efekcie zaplaca drobni inwestorzy,
    > emeryci, ktorych OFE zainwestowalo w banki itp ...

    IMO jak świat światem ludzi podzielić można na kilka grup:

    - budowniczych
    - niszczycieli
    - resztę

    Pierwsza grupa (niezależnie od tego, czy są to wojskowi, czy rolnicy, czy
    murarze itp.) broni, produkuje, buduje, tworzy, odkrywa -- jest pożyteczna.

    Grupa środkowa (zazwyczaj agresywnie pnąca się do władzy) niszczy różnymi
    metodami, nierzadko tłumacząc jakoś/mgliście swą niszczycielską działalność.

    Jeśli w jakimś społeczeństwie niszczyciele stanowią mały problem -- są
    izolowani, resocjalizowani, wydalani, zabijani... Jeśli ta grupa staje
    się na tyle uciążliwa, iż niszczy naród/społeczeństwo, z pomocą rusza
    inna nacja (problem AHitlera) ratująca i siebie, i naród wewnętrznie
    zniewolony. Jeśli ktoś (jakiś superHitler) stanie się zbyt silny, by
    otoczenie zdołało go poskromić (i zapłacić za niego) świat/ludzkość padnie...

    Problem pasożytów społecznych (zazwyczaj podszywających się pod najświętsze
    i najwartościowsze składniki tegoż społeczeństwa) można obserwować na co
    dzień dookoła siebie; można przeanalizować na podstawie doniesień ;)
    historycznych; można zobaczyć na przykładzie walki organizmu (choćby
    ludzkiego) z infekcją bakteryjną czy wirusową lub podobną...

    Płacenie za pasożyty jest codziennością.

    Nawet wielu zauważa, iż taniej opłacić ukierunkowanie działalności niektórych
    pasożytów, niż opłacać nieokiełznaną działalność pasożytniczą... ;) (innych
    bądź tych samych pasożytów)

    -=-

    Zauważ ze swej łaski, iż nierzadko płacimy za rzekomo dobre
    idee/cele, które dopiero po latach okazują się fatalnymi.

    IMO im społeczeństwo mądrzejsze, tym sprawniej wychwytuje/lokalizuje/likwiduje
    pasożyty, oszczędzając przede wszystkim to, czym każde z nas jest ograniczone,
    czyli oszczędzając czas.

    Miliony ludzi (zabitych podczas wojny) można (bywa, że nie bez przyjemności)
    odtworzyć, zniszczone budynki można (nierzadko je ulepszając) odbudować lub
    naprawić, ale czasu odzyskać nie można!

    -=-

    Chcąc bądź nie chcąc pierwsza grupa musi płacić
    za ,,błędy i wypaczenia'' ;) grupy środkowej...

    Politykę ;) AHitlera popierano masowo niemal na
    całym świecie, zanim zapłacono za nią sporo...

    --