  • 1. Data: 2003-10-21 08:37:50
    Temat: numery kont w PKO BP
    Od: "as" <a...@t...pl>

    Czy numery kont funkcjonujace w PKO BP (te 19 cyfrowe) sa zgodne z IBAN?
    Wydawalo mi sie ze nie, i powinny byc zmienione od 1 stycznia przyszlego
    roku, a tymczasem chyba nic sie w tej sprawie nie dzieje.

    Andrzej

  • 2. Data: 2003-10-21 08:39:21
    Temat: Re: numery kont w PKO BP
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    On 10/21/2003 10:37 AM, Użytkownik as napisał:
    > Czy numery kont funkcjonujace w PKO BP (te 19 cyfrowe) sa zgodne z IBAN?

    Nie :)

    > Wydawalo mi sie ze nie, i powinny byc zmienione od 1 stycznia przyszlego
    > roku, a tymczasem chyba nic sie w tej sprawie nie dzieje.

    Ale dzis mamy dopiero 21 października...;>

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 3. Data: 2003-10-21 08:59:57
    Od: "as" <a...@t...pl>

    > Ale dzis mamy dopiero 21 października...;>

    Wydawalo mi sie, ze takich rzeczy nie robi sie na ostatnia chwile.
    Inne banki zrobily to juz dawno.
    Obecnie w PKO BP funkcjonuja dwa rodzaje numerow. Ostatnio od mojej mamy
    zazadano w biurze maklerskim nowego numeru rachunku w PKO BP. I okazuje sie,
    ze ten tzw. "nowy numer" to za nieco ponad 2 miesiace bedzie juz stary, a
    PKO BP wprowadzi trzeci rodzaj numeru rachunku. Niezle!!!

    Andrzej

  • 4. Data: 2003-10-21 09:17:15
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bn2rbj$rgp$...@a...dialog.net.pl,
    Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>:

    > Nie :)

    Tak :)

    Nie sa zgodne z NRB.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-10-21 09:41:37
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "as"
    > Czy numery kont funkcjonujace w PKO BP (te 19 cyfrowe) sa zgodne z IBAN?
    > Wydawalo mi sie ze nie, i powinny byc zmienione od 1 stycznia przyszlego
    > roku, a tymczasem chyba nic sie w tej sprawie nie dzieje.

    z IBAN są zgodne, ale szczególnym przypadkien normy IBAN jest przyjęty w
    Polsce NRB
    (tak jak kwardat jest szczególnym przypadkiem prostokąta)
    Powinny więc by zmienione DO 31 XII tego roku, z tym ze stare (czyli obecne)
    i bardzo stare numery (te z kontami) bedą mogły być uzywane do 30 VI 2004
    Pozniej już tylko NRB (26 cyfrowe)
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-10-21 14:25:27
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > bn2rbj$rgp$...@a...dialog.net.pl,

    > Tak :)

    Robercie numery stworzone przez PKO BP nie są zgodne z CAŁĄ normą IBAN. Są
    stworzone wg zawartych tam wytycznych (l.k.) ale sama postać rachunku to nie
    wszystko.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 7. Data: 2003-10-21 14:27:02
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    Użytkownik "as" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Czy numery kont funkcjonujace w PKO BP (te 19 cyfrowe) sa zgodne z IBAN?
    > Wydawalo mi sie ze nie, i powinny byc zmienione od 1 stycznia przyszlego
    > roku, a tymczasem chyba nic sie w tej sprawie nie dzieje.

    W bazie KIR pojawiło się już ponad 20 IBAN=1 dla oddziałów PKO BP, więc
    jednak już zaczęli. Dwójkę ma tylko jeden oddział - Inteligo :-)

    Pozdrawiam

    Marek

  • 8. Data: 2003-10-21 14:28:51
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marek J"

> [...]
    > stworzone wg zawartych tam wytycznych (l.k.) ale sama postać rachunku to

    blad - co znaczy "nie wszystko", co ci jeszcze brakuje ;-))
    to jest jak najbradziej w 100% numeracja zgodna z normą IBAN,
    a jak sie nie znasz to nie zabieraj glosu i nie wprowadzaj innych w blad
    *** blad ***

  • 9. Data: 2003-10-21 14:30:49
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    > Użytkownik "as"
    >
    > z IBAN są zgodne

    Nie są - patrz moje odpowiedzi pod postem Roberta.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 10. Data: 2003-10-21 14:33:18
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    I już wyjasniam dlaczego nie są zgodne z IBAN:
    IBAN Standard:
    http://www.ecbs.org/Download/EBS204_V3.1.PDF
    W punkcie 2 podaje:
    "the IBAN is fixed in length, for each country code prefix;"

    Wynika stąd, że wprowadzenie IBANów musi nastąpić na drodze porozumienia w
    sprawie długości rachunku między bankami w danym kraju. A nawet gdyby to
    pominąć, to PKO BP nie umówiło się samo z sobą, gdyż niektóre "ibany" mają
    tam 19 a inne 20 cyfr - nie jest więc spełniony zapis o "fixed length".

    Pozdrawiam

    Marek