  • Data: 2003-10-21 14:44:53
    Temat: Re: numery kont w PKO BP
    Od: "blad" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek J"
    > I już wyjasniam dlaczego nie są zgodne z IBAN:
    > IBAN Standard:
    > http://www.ecbs.org/Download/EBS204_V3.1.PDF
    > W punkcie 2 podaje:
    > "the IBAN is fixed in length, for each country code prefix;"
    >
    > Wynika stąd, że wprowadzenie IBANów musi nastąpić na drodze porozumienia w
    > sprawie długości rachunku między bankami w danym kraju. A nawet gdyby to
    > pominąć, to PKO BP nie umówiło się samo z sobą, gdyż niektóre "ibany" mają
    > tam 19 a inne 20 cyfr - nie jest więc spełniony zapis o "fixed length".

    to ze norma IBAN nie przewiduje dlugosci rachunku rownej 26 zauwazyles :-)
    - w kazdym kraju wymyslono sobie inna dlugosc w oparciu o te sama normę

    a to co wymyslono w Polsce nazwana NRB - moj przyklad z prostokątem (IBAN)
    i kwadratem (NRB) jako jego szczegolnym przypadkiem jest chyba jasny,
    a twoje pisanie o srubach jest "od rzeczy"

    Gdyby dotychczasowy r-k w PKOBP nie byl zgodny z norma IBAN to wylicznie
    liczby kontrolnej musialoby zawodzic a dziala doskonale
    Ja sobie takie wyliczanie zrobilem nawet w prostym arkusiku excela (bez
    zadnych makr)
    *** blad ***