  • Data: 2003-10-21 15:06:52
    Temat: Re: numery kont w PKO BP
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nie zrozumiałeś mnie - chodziło mi o nałożoną przez normę konieczność
    ustalenia na poziomie kraju długości rachunku w standardzie IBAN (bo nie
    wierzę w to, że każdy bank ustali swoją długość i przypadkiem wszędzie
    wydzie to samo). PKO BP tego obowiązku nie dopełniło, wprowadzając numery na
    własną rękę, na dodatek samo wprowadziło rachunki o dwóch różnych
    długościach (19- i 20-cyfrowe).

    I nie chodzi mu wcale o 26-cyfrowe NRB (czy ja gdzieś wspomniałem o nich w
    tym wątku?). Chodzi mi o sam fakt, że PKO wprowadziło numery
    _bez_uzgodnienia_ długości w obrębie całego pięknego kraju zwanego Polską.
    Jest to powód (oczywiście czysto formalny), dla którego numery PKO BP nie są
    zgodne z normą. Są stworzone wg zawartych w niej wytycznych, ale nie są z tą
    normą całkowicie zgodne.

    Poza tym podkreślę jeszcze raz - mechanizm wyliczania i sprawdzania liczby
    kontrolnej (sam zrobiłem sobie taki arkusz ja Ty dla rachunków o dowolnej
    długości, bez makr) to część normy IBAN. Tak jak wspomniane w sąsiednim
    wątku wymiary śrub. Ale w normie "śrubowej" jest jeszcze powołana np.
    procedura kontroli i oznaczania cechy śrub. Oczywiście - ktoś może
    produkować śruby o takich wymiarach jak w normie, ale dopóki ich nie
    skontroluje w sposób opisany w normie i nie oznaczy, nie będą to śruby
    zgodne z ISO 4017 - gdyby ktoś np. zastosował je w urządzeniu ciśnieniowym,
    to takiego urządzenia UDT nie dopuściłby do eksploatacji.

    I nie pisz proszę, że nie znam się na tym, bo z normami mam do czynienia na
    codzień (oraz z ich spełnianiem, co kotroluje np. wspomniany UDT - jest to
    państwowy urząd nazdoru) i wiem, że normy należy traktować całościowo,
    łącznie z najmniej nawet ważnymi uwagami, a nie tylko zwracać uwagę na
    główną tabelkę na środku.

    Pozdrawiam

    Marek