  • 31. Data: 2005-07-11 07:52:08
    Temat: Re: nr rachunku bankowego i weryfikacja wlasciciela ??
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    ralph wrote:
    > Dawno temu to moze i nie weryfikowali, a teraz na pewno weryfikuja. Osoba na
    > ktora jest robion przelew musi byc uprawniona do rachunku na ktory przelew
    > jest robiony. Moze przejdzie przelew z pomylka w adresie, ale jesli imie i
    > nazwisko nie beda sie zgadzac przelew zostanie odeslany do anku nadawcy.

    Z tego co się orientuję, to weryfikują wyłącznie przelewy na wysokie
    kwoty (ze względów bezpieczeństawa, a także dlatego, że US czasami się
    tym interesuje), a drobnicą się nie przejmują (no bo niby kto miałby
    siłę to robić - banki zwalniają pracowników i nie mają czasu zajmować
    się takimi rzeczami), ewentualnie może losowo czasami coś zweryfikują.

    Jakby nie patrzeć - nie licz na weryfikację, jeśli przesyłasz mniej niż
    klikadziesiąt tysięcy i nie jesteś "w czepku urodzonym".

    No chyba, że nie piszesz o zwykłym Elixirze, tylko o innych systemach:
    SORBNET, EuroELIXIR, SorbnetEURO i SWIFT - tam _ZWYKLE_ weryfikują, bo
    albo są to wysokie kwoty albo przelewy międzynarodowe.

    reik.

  • 32. Data: 2005-07-11 08:29:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Olgierd wrote:

    > To nie sieć i nie 1 gr tylko 0 gr, no i nie sądzę, żeby ktoś miał w domu
    > 0-800 ;-)
    > Poza tym EOT bo się nie doczekałem przelewu ;-)

    Ale 1 gr wystarczy
    Skoro ktos wysyła 1 gr, to rozumiem, że tekst "zadzwon na numer..."
    kończy się właśnie numerem 0-800

  • 33. Data: 2005-07-11 09:26:37
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "ralph" <r...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:darum6$bhu$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > na ktory przelew jest robiony. Moze przejdzie przelew z pomylka w
    > adresie, ale jesli imie i nazwisko nie beda sie zgadzac przelew

    Jest to wersja nieprawdziwa. Przetestowane w okolo 10 bankach i z
    sukcesem testowane nadal.

    marekz

  • 34. Data: 2005-07-11 21:00:30
    Od: kolomolo <k...@g...pl>

    Marcin Lubojański napisał(a):

    > Skąd takie sensacyjne wiadomości??
    > Masz może konto w PKO BP?
    >
    > Pozdrawiam
    > Marcin Lubojański

    PKO BP weryfikowało ;) ... ale do 30 czerwca 2004 roku teraz tak jak
    wszystkie inne nie weryfikuje po danych osobowych tylko po nr rachunku :)

  • 35. Data: 2005-07-11 22:31:52
    Od: "ralph" <r...@n...pl>

    Witam,

    Chyba musze przyznac sie do bledu. Oparlem sie na regulacjach jednego banku,
    ktore w moim mniemaniu byly oparte na polskim prawie. Jednak jest to chyba
    wewnetrzna regulacja banku i teraz twierdze ze chyba zalezy to po prostu od
    banku, takze pewnie kazdy indywidualny przypadek trzeba by sprawdzic tzn.
    dopytac w konkretnym banku.

  • 36. Data: 2005-07-12 07:54:14
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    ralph napisał(a):
> [...]
    > banku, takze pewnie kazdy indywidualny przypadek trzeba by sprawdzic tzn.

    Ale ten bank to sprawdza dane chyba tylko przy przelewach wewnętrznych?
    BTW jaki bank??

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 37. Data: 2005-07-12 16:19:20
    Od: "ralph" <r...@n...pl>

    Przy wewnetrznych wlasciwie nie ma problemu bo od razu wprowadzajac przelew
    widzisz na czyje konto. Chodzi mi o przelewy zewnetrzne przyjmowane z innych
    banków. A bank to eurobank.
    Pozdrawiam
    rafał

  • 38. Data: 2005-07-12 16:57:27
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    ralph napisał(a):
    > Przy wewnetrznych wlasciwie nie ma problemu bo od razu wprowadzajac przelew
    > widzisz na czyje konto.

    Że jak? Wpisujesz numer konta i już wiesz czyje to konto??
    To można sie nieźle pobawić sprawdzając kto też ma konto w Eurobanku i
    jaki jest jego adres ;-P
    Ktoś to potwierdzi bo wydaje mi się to mało prawdopodobne...

    > Chodzi mi o przelewy zewnetrzne przyjmowane z innych
    > banków. A bank to eurobank.

    I co? Że niby Eurobank odbije przelew jeśli dane właściciela się nie
    zgadzają?? To wiem NA PEWNO że tak nie jest bo dwa miesiące temu
    wtopiłem na allegro a osoba, która podszyła się pod sprzedającego podała
    nr konta w Eurobanku.

  • 39. Data: 2005-07-12 19:51:46
    Od: "ralph" <r...@n...pl>

    > Że jak? Wpisujesz numer konta i już wiesz czyje to konto??
    > To można sie nieźle pobawić sprawdzając kto też ma konto w Eurobanku i
    > jaki jest jego adres ;-P
    Osoba wprowadzajaca przelew - pracownik banku po wprowadzeniu numeru
    rachunku widzi na czyje konto jest robiony przelew - jesli dane sie nie
    zgadzaja to z reguly reaguje ;)
> [...]
    > na allegro a osoba, która podszyła się pod sprzedającego podała nr konta w
    no spoko, ale pewnie podala swoj numer konta w eurobanku czy tez jako
    odbiorce podala imie i nazwisko osoby na ktora konto bylo zalozone i wtedy
    bez problemu. nie sadze zebys zlecajac przelew podal jako odbiorce kubusia
    puchatka tylko pewnie jakiegos kowalskiego ktory ma tam rachunek.

    pozdrawiam