  • Data: 2018-07-26 10:37:17
    Temat: Re: nowy atak
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-25 o 20:58, J.F. pisze:
    > Ciekawe o co chodzi ... takie podejrzenia mam, ze za bardzo skanuje wifi.
    > Pozycje chce ustalic ?
    > Co ciekawe, to jakos dziwnie dziala - bylo dobrze, potem sie zepsulo ...

    Ze dwa dni minęły zanim znalazłem czas aby w tym nowym powybierać
    dźwięki dzwonków. Przy okazji w gąszczu menu znalazłem gdzieś dane o
    aplikacjach uporządkowane nie według aplikacji a według udostępnień.
    Np. Mikrofon - pełny dostęp ma xx aplikacji. Nie pamiętam xx, ale wydało
    mi się zdecydowanie za duże.
    Mam w planie to dokładnie przejrzeć, tylko ciągle problem z za krótką
    dobą :).
    Przedwczoraj usłyszałem od młodych ludzi, że niedawno siedzieli sobie
    przy ognisku i o czymś tam gadali. Nagle na jeden z telefonów przychodzi
    reklama dokładnie związana z tym o czym rozmawiali. Byli w szoku. Po
    zastanowieniu nie znaleźli w swoich wcześniejszych działaniach niczego
    innego co mogłoby sprowokować taką reklamę.

    Najpierw wydało mi się niemożliwe, żeby aż do tego posunęły się firmy od
    reklamy, ale po chwili zastanowienia to czemu nie. Kto może wiedzieć,
    czy nie wyraził zgody na zbieranie jakichś niby nie personalizowanych
    danych za pomocą wszystkich dostępnych interfejsów telefonu.

    Przy wstępnej konfiguracji mojego pamiętam, że było jakieś jedno okienko
    gdzie aż się prosiło aby wybrać 'Nie', albo 'Pomiń' tylko, że jedyną
    opcją było Potwierdź czy jakoś tak.

    Na razie po 3 dniach mam 63% baterii. Kilka % spadku widać w historii
    gry trochę go przeglądałem.
    P.G.