  • 31. Data: 2004-06-08 06:45:03
    Temat: Re: niepolskie litery
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Sarpedon wrote:

    > nie masz racji:
    >
    > Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, rozdz. 1, art. 3a, pkt. 1:
    > "1. Ustawy nie stosuje się do:
    > 1) osób fizycznych, które przetwarzają dane wyłącznie w celach
    > osobistych lub domowych,"
    > stosujesz to przeciez w celach prywatnych
    Zostają jeszce publiczne serwery news.

> [...]
    > fizycznej."
    > imie i nazwisko jest wystarczajaca informacja do zidentyfikowania
    > danej osoby lub, jesli jest wiecej takich osob, mozliwa do
    > zidentyfikowania
    >
    > Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, rozdz. 1, art. 6, pkt. 3:
    > "3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości
    > osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań."
    > dlugo czekales i duzo zaplaciles za otrzymanie imienia i nazwiska
    > "Tomasz Waszczyński" ?? nie, bo to jest usenet, ktory nie wymaga ani
    > nadmiernych dzialan ani czasu, ani kosztow

    uzyskał tekst "Tomasz Waszczyńki" (sorry Tomku ) czy "Kamil Jońca" i ...
    tyle. Jeszcze ten tekst musi powiązać z konkretną osobą. Owszem jest to
    możliwe, na pewno nie "bezkosztowe"

    KJ

  • 32. Data: 2004-06-08 07:06:20
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *Kamil* *Jońca* [ k...@g...pl ] napisał(a):

    > Zostają jeszce publiczne serwery news.

    tu nie moge znalezc zadnych kontrargumentow :)

    > uzyskał tekst "Tomasz Waszczyńki" (sorry Tomku ) czy "Kamil Jońca"
    > i ... tyle. Jeszcze ten tekst musi powiązać z konkretną osobą.

    wg ustawy imie i nazwisko sa juz "wystarczajacymi informacjami do
    zidentyfikowania osoby"; a identyfikacja nie jest tylko wizualna, bo
    mozna przeciez zidentyfikowac wlasciciela danego numeru IP

    > Owszem jest to możliwe, na pewno nie "bezkosztowe"

    bezkosztowne nie, ale tez nie wymaga uzycia nadmiernych kosztow
    jesli chodzi o czas to jest on nieporownywalnie maly porownujac np z
    czasem rozpraw sadowych

    --
    Sarpedon (NOSPAM)sarpedon(AT)gazeta(KROPKA)pl
    UWAGA! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13

  • 33. Data: 2004-06-08 07:11:41
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Sarpedon wrote:

    [...]

    > wg ustawy imie i nazwisko sa juz "wystarczajacymi informacjami do
    > zidentyfikowania osoby"; a identyfikacja nie jest tylko wizualna, bo
    > mozna przeciez zidentyfikowac wlasciciela danego numeru IP

    Ależ oczywiście, pytanie tylko czy (jeeśli delikwent zadba) będziesz
    miał to IP co trzba.... Np. dilaupy: ktoś napisze z posta rozłączy się.
    A Ty będziesz musiał sie zwrócić do TEPSY z prośbą o sprawdzenia kto
    miał wtedy takie IP. A TEPSA wcale nie musi Ci odpowiedzieć...(przypadki
    szczególne typu prokuratura czy sąd pomijam)

    > bezkosztowne nie, ale tez nie wymaga uzycia nadmiernych kosztow
    > jesli chodzi o czas to jest on nieporownywalnie maly porownujac np z
    > czasem rozpraw sadowych

    Polemizowałbym. Patrz wyżej.
    KJ

  • 34. Data: 2004-06-08 13:16:02
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości
    (...)

    > dostałem formularz E-111 oczywiście z błędem. W ciągu trzech miesięcy
    > kilka razy wyjadę za granicę i szczerze mówiąc po sytuacji z Hamburga

    W kwestii formalnej: E-111 ważny jest przez miesiac. I w Niemczech trzeba
    sie najpierw zarejestrowac w kasie chorych, zanim pomyslisz o skorzystaniu.
    Nie wiem czy warto. Osobiscie wole za kilkadziesiat zl wykupic zwykle
    ubezpieczenie.

    Pzdr,
    BaLab