    From: "ppinq" <p...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: nacjonalizacja bankow
    Date: Wed, 20 Mar 2002 14:43:35 +0100

    >powiem Ci w sekrecie że mnie też to ani ziebi ani grzeje - z jakiego kraju
    >jest akcjonariusz banku. Ale podobno juz inaczej patrzą na to małe i srednie
    >podmioty gospodarcze. Bowiem takie banki nie maja w tym żadnego interesu aby
    >sprzyjac rozwojowi polskiej przedsiębiorczości (bo po co - może to polepszy
    >ich rodzimy eksport ?) i w zwiazku z tym oferta tych banków jest uboga jesli
    >chodzi o wspieranie rozwoju small businesu.

    Czy obecnie państwowe banki mają w związku z tym jakąś niezwykle korzystną
    ofertę dla małych firm i znacząco wyróżniają się pod tym względem?
    Generalnie nie mam nic przeciwko bankom państwowym, pod warunkiem, że nie
    jest ich za dużo, a rynek jest dostatecznie konkurencyjny aby je "trzymać
    w ryzach".
    Oczywiście jest jeszcze dodatkowy warunek - taki bank nie może wymagać ciągłego
    dofinansowywania (oczywiście z mojej kieszeni jako podatnika).
    Ogólnie banki mają to do siebie, że kierują się zwykle bardziej zyskownością
    inwestycji, a mniej ideologią - jak każda normalna firma.
    Posądzanie banków zagranicznych o jakieś "niecne knowania" jest chyba trochę
    nieuzasadnione, choć w pojedynczych przypadkach pewnie może jednak dochodzić
    do jakiegoś konfliktu interesów.

> [...]
    >wprowadzić jakis program ożywienia gospodarki - to praktycznie nie ma w ręku
    >narzędzi potrzebnych do wykonania tych programów (mam na myśli banki
    >oczywiście - bo o reszcie tu nie dyskutujemy). Zatem z tego punktu widzenia
    >to pewnie mimo wszystko byłoby lepeij gdyby część banków była w rękach
    >polskich. Tylko jedna mała kwestia ... skąd brać ten polski kapitał ... bo
    >chyba w obliczu panującej recesji - to od czaqsu ostatniej prywatyzacji nie
    >rozmnożył sie .... (sorki za taki długi wywód - ale tak mi samo sie

    Wiem, że to trochę nie na temat, ale mnie sprowokowałaś :-)
    Nie wiązałbym zbyt wielkich nadziei z obecnym rządem, gdyż jego działania
    w rażący sposób rozmijają się z deklaracjami.
    Niestety obecna formacja zdaje się w tym celować.
    Ileż to się nie mówi o likwidacji biurokratycznych barier itd.itp. a tymczasem
    jak gdyby nigdy nic wchodzą sobie w życie kolejne przepisy mnożące kolejne
    przeszkody.

    oza tym ewentualne próby powrotu do "ręcznego sterowania" to ślepa uliczka i

    wygląda na to, że zostaną zmarnowane kolejne 4 lata.
    A niektóre pomysły rządowych "fachowców" to wręcz budzą grozę.
    Taki np. pomysł finansowania taniego budownictwa z moich składek emerytalnych!
    No i ożywianie gospodarki metodą podnoszenia podatków - to chyba
    jakiś ewenement na skalę światową :)

    Też tak sądziłem :-)

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów