  • Data: 2002-03-20 15:58:35
    Temat: Re: nacjonalizacja bankow
    Od: "ppinq" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    >prawie w detaliczny - podczas gdy jego klienci instytucjonalni mają sie juz
    >gorzej niz przed wejściem ING ( pisze cały czas o małych firemkach). Ty mnie
    >chyba źle zrozumiałeś - jestem sobie zgniłą kapitalistką i nie sądzę żeby
    >banki kierowały sie czymkolwiek innym niż chęcią zysku. Tylko że zazwyczaj
    >pomocowe programy rządowe (jeśli juz są takowe) wymagają uruchomienia
    >żmudnej procedury wdrożeniowej, skrupulatnej sprawozdawczości do agend
    >rządowych w celu informowania o rozdysponowaniu środków w ramach tej pomocy

    Pewnie masz rację, że może to wymagać trochę więcej zachodu.
    Ale, ale - jak to się robi na świecie, bo to nie jest chyba specyficznie
    polski problem? Czy wszędzie niezbędna okazuje się grupa banków państwowych?

    >Dlatego bankom z udziałem kapitału zagranicznego
    >mniej będzie się chciało bawic w takie biurokratyczne rzeczy (zakładając że
    >nie zbija na tym fortuny), gdyz oni mają wypasionych klientów ze swoich
    >krajów, których obsługuja na naszym rynku

    Sądzisz, że to "wypasiony klient" wysysa z rynku fundusze?
    Największym takim klientem jest jak dotąd nasz kochany budżet :)

    >i maja w nosie czy sz.p. Jan
    >Kowalski prowadzący małą masarnię ma za co dostosować się do wymogów UE.
    >Najwyżej go zje konkurencja z UE - co jeszcze lepiej dla kapitału
    >zagranicznego (Boże tylko teraz mnie nie posądź że nie lubie tego kapitału

    Przecież kapitał zagraniczny to nie jest jakiś monolit!
    Uważasz, że takiemu ING zależy na tym, aby wykończyć Kowalskiego i tym
    samym zrobić miejsce jakiejś firmie np. włoskiej?

    >:-))) Ja go bardzo lubię !
    A masz jakiś ulubiony?:)

    >Tylko oby konkurencja mogła istnieć - p. Kowalski
    >powinien móc skorzystać z preferencyjnego kredytu - takiego, jak niegdyś
    >korzystali w krajach UE jej nowi członkowie. A bank zachodni oferuje mu
    >tylko rynkowy kredyt póki co ...

    A może Kowalski ma bardziej prozaiczne problemy?
    Np. z US, z ciągłą zmianą przepisów, która inwestycję opłacalną wczoraj
    czyni dzisiaj straconą, z niejednoznaczością uregulowań itd...

    >:-( Ja nigdy nie miałam nadziei że Ci fachowcy coś tu naprawią - modlę sie
    >aby jak najmniej popsuli ....

    I za to trzymajmy kciuki :-)

    >A pomysły wykorzystania pieniędzy przyszłych emerytów na programy
    >rozruszania gospodarki poprzez inwestowanie w słabe firmy, budowę autostrad
    >i budownictwo to juz zupełnie chore pomysły ... zgadzam się w 100% !! Gdzie
    >nagle podziały się deklaracje o bezpieczeństwie inwestowania tych składek
    >??? Nóż w kieszeni się otwiera ... A co na te zamysły UNFE ? Pewnie juz ma
    >wszystko w d ... i dba tylko o to żeby jak najlepsze odprawy wyrwać - a nowy
    >Urząd Nadzoru - no cóż jeszcze się w tej kwestii nie wypowiada - bo przeciez
    >formalnie nie przejał jeszcze pałeczki po UNFE ...

    Wątpię, że UN będzie miał tutaj wiele do powiedzenia.
    Zapadną "polityczne decyzje" i już.

    >A my sobie poczekamy ..
    >na chleb z masłem na emeryturze - użyjemy życia ! Ale się zlośliwa zrobiłam
    >... ale ten temat szczegolnie mnie drażni niejako z dwóch powodów ...

    Jak tak dalej pójdzie to niektórych może czekać na starość grzebanie po
    śmietnikach.

    >A tak ! Ale pan minister przecież lubi nowatorskie pomysły i lubi nas
    >zaskakiwać ....może jakies zakłady - co następne pod młotek ???

    Poprzedni p. minister finansów z tej ekipy (Kołodko) też miał
    dosyć nowatorskie pomysły.

    >Jakieś kilka latek ... :-)
    :-o
    <..> - tutaj miły komentarzyk niezbyt pasujący do pl.biznes.banki :-)

    PinQ

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl