  • 31. Data: 2005-12-19 13:22:33
    Temat: Re: [media] W sklepie również mogą zeskanować kart
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 19 Dec 2005 14:20:45 +0100, Maciej Loret napisał(a):

    > Jak nie? A BZWBK? Wszędzie tam, gdzie płaciłem kartą tylko z paskiem,
    > podpisywałem się jak każdy normalny człowiek. Niestety byłem zmuszony zacząć
    > używać karty z chipem i w tych samych miejscach muszę wklepywać PIN. Na
    > prawie 10 transakcji, wszędzie musiałem klepać PIN - podpisu nie złożyłem
    > jeszcze ni razu!

    Tfu, chodziło mi o karty "wypukłe" :)
    Za jedną z ich zalet uważam właśnie fakt, że nigdy nie trzeba się
    autoryzować PINem...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 32. Data: 2005-12-19 13:37:32
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Tfu, chodziło mi o karty "wypukłe" :)
    > Za jedną z ich zalet uważam właśnie fakt, że nigdy nie trzeba się
    > autoryzować PINem...

    Ja właśnie o wypukłej pisałem...
    Każda (chyba) obecnie wypukła BZWBK posiada ten ficzer...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 33. Data: 2005-12-19 13:44:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Tfu, chodziło mi o karty "wypukłe" :)
    > Za jedną z ich zalet uważam właśnie fakt, że nigdy nie trzeba się
    > autoryzować PINem...

    Skąd wiesz, że przedpiśca nie pisze o karcie wypukłej? BZWBK ma, o ile
    mi wiadomo, obecnie _wszystkie_ karty z chipem. Czy wszystkie z pinem,
    tego nie wiem.

    MJ

  • 34. Data: 2005-12-19 14:30:39
    Od: "H.wP." <h...@h...com>

    Najbezpieczniej jest przelać pieniądze na rachyunek z kartą tuż przed
    transakcją, a przy małych zakupach tylko gotówka.

  • 35. Data: 2005-12-19 19:16:29
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 19 Dec 2005 14:37:32 +0100, Maciej Loret napisał(a):
    > Witam.

    > Ja właśnie o wypukłej pisałem...
    > Każda (chyba) obecnie wypukła BZWBK posiada ten ficzer...

    Brr...
    No to już wiem czemu bym nie wziął KK od BZWBK :)

    Pozdrawiam,

  • 36. Data: 2005-12-19 20:33:15
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Brr...
    > No to już wiem czemu bym nie wziął KK od BZWBK :)

    Powinni dodawać gratis pelerynę Zorro...albo zmienić regulamin... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 37. Data: 2005-12-19 21:52:38
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś zadałem to pytanie na tej grupie i odpowiedź była taka, że pinpad
    > nie jest ot taka sobie klawiaturka tylko urządzenie które haszuje to co
    > wprowadzono z klawiatury i do terminala przesyła już tylko skrót...

    Nawet jezeli nie da sie przeczytac transmisji miedzy pinapdem a termianlem
    mozna zrobic nakladke na pinpad w postaci przezroczystej, dzieki ktorej
    pozanmy naciskane klawisze. Jezeli mozemy zabrac pinpad "na warsztat"
    to bedzie to duzo latwiejsze.
    Jakby co to mozemy tez zrobic falszywy pinpad - klient wpisuje PIN na
    falszywym
    pinpadzie, zczytujemy sobie dane a jednoczesnie falszywy pinpad wciska na
    prawdziwym pinpadzie wprowadzone cyfry (za pomoca silownikow w nakladce
    na oryginalny pinpad). Dla ulatwienia mozemy wyswietlacz w falszywym
    pinpadzie
    podpiac pod kable wyprowadzone z oryginalnego pinpada.

    W bankomacie jest to o tyle trudniejsze, ze bankomatu nie mozna zabrac
    do domu by go lekko przerobic:)

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 38. Data: 2005-12-19 22:05:38
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Użytkownik "Grzexs" <grzexs@usun_ten_fragment.go2.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli płacenie gotówką bezpieczniejsze?

    W pewnym sensie tak. Niby jak Cie napadna z gotowka to ja tracisz
    bezpowrotnie.
    Z drugiej strony raczej nie nosisz wiekszej gotowki przy sobie codziennie.
    A KK z limitem kilku pensji wiekszosc nosi codziennie. I jezeli Ci ja
    skradna
    (skopiuja) a do tego PIN to masz duzo wiekszy problem. Bo mozesz jeszcze
    dlugo
    splacac to co zlodziej ukradnie.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 39. Data: 2005-12-20 17:05:18
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki"

    > Brr...
    > No to już wiem czemu bym nie wziął KK od BZWBK :)

    MasterCardy to od paru lat sa z PINem ale czy Visy wypukle z chipem
    tez musowo żądają PINu?
    U mnie to bedzie tez chyba ostatni rok uzywania tej karty
    - odmówie im jak beda chcieli wznawiac :-)
    *** blad ***

  • 40. Data: 2005-12-21 07:15:59
    Od: robbo2k <r...@o...pl>

    Marcin napisał(a):
> [...]
    > skradna
    > (skopiuja) a do tego PIN to masz duzo wiekszy problem. Bo mozesz jeszcze

    KK z PINEM a nigdy w zyciu nie dalbym sie namowic.
    Citek autoryzuje tylko podpisem