eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego › Re: [mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [mbank] SN uwzględnił kasację, sprawa wraca do Sądu Apelacyjnego
    Date: Tue, 19 May 2015 03:53:45 +0200

    "J.F." 5559d92e$0$2193$6...@n...neostrada.pl

    > Matematyka wrocila do obowiazkowych na maturze, przez pare lat nie byla
    obowiazkowa.

    Od kiedy nie była i od kiedy znów jest?

    > Ale pytania na poziom podstawowy sa IMO banalne
    > http://maturzysta.dlastudenta.pl/artykul/Sciagnij_ar
    kusze_i_zobacz_odpowiedzi,112897.html

    Wskaż rysunek, na którym przedstawiono przedział,
    będący zbiorem wszystkich rozwiązań
    nierówności -4<=x-1<=4 .

    Przypominają się badania IQ w Idiokracji. :)

    > Choc akurat procenty bankowe tam sa :-)

    Ano są...

    Kwotę 1000 zł ulokowano w banku na roczną lokatę oprocentowaną w wysokości 4%
    w stosunku rocznym. Po zakończeniu lokaty od naliczonych odsetek odprowadzany jest
    podatek w wysokości 19%. Maksymalna kwota, jaką po upływie roku będzie można
    wypłacić
    z banku, jest równa

    Z banku? Z banku można wypłacić tyle, ile tam jest, ;) bez względu na %%. :)
    Pytanie źle sformułowane, ale biorąc poprawki na brak matury u pytającego,
    można przyjąć, że pytamy o to, jaki zysk da ta lokata po roku. Tu także
    budzą się skojarzenia z Idiokratami. :)

    > Przy czym jak kojarze, to u schylku komuny byl na prawo egzamin z polskiego i
    historii.
    > Co poniekad przyciagalo "tumanistow" i odrzucalo "matematykow".

    Matematyków, którzy by potrafili ,,operować'' procentami? ;)
    Przy okazji ZUS (nie chcę wyjaśniać, o co dokładnie chodzi)
    przypomniałem sobie o pytaniu skierowanym do ,,docenta''.
    Dotyczyło ono porównania matematyki na fizyce i na politechnice. :)
    ,,Docent'' rozpoczął studia na politechnice, ale po roku przeniósł
    się na fizykę, więc wieści miał dobre.

    To, co na fizyce zajęło 90 minut, na politechnice zajęło cały/jeden semestr.

    Chyba chodziło o jakieś ,,macierzyste'' równania. :)
    (zapewne też na macierzach o nieskończonej liczbie elementów w różnych kierunkach)

    > Teraz np
    > http://prawo.ug.edu.pl//rekrutacja/studia/kierunki_s
    tudiow/20152016/prawo-stacjonarne-jednolite_magister
    skie

    > matematyke na maturze trzeba zaliczyc, bo obowiazkowa, ale do punktacji na studia
    wynik nie musi byc uzywany.

    > Co ciekawe, na doradce podatkowego tez nie trzeba znac matematyki,

    Bo i po co? ;)

    > ani na kryminologie, ani na Business Administration.

    Nieźle. :)

    > A na Administracje to juz matematyka w ogole nie oceniana
    > http://prawo.ug.edu.pl/oferta/rekrutacja

    Płakać, czy cieszyć się?
    Próbować rozmawiać, czy wykorzystywać przygłupów spotkanych na urzędach? :)

    Przed wielu laty nakazywano mi cierpliwe ,,nachylanie się'' nad rozmówcami. :)
    Dziś wiem, że takie ,,nachylanie się'' jest błędem. :)

    Przygłupy nie tylko nie odwzajemnią się, ale wręcz odwrotnie -- będą
    zajadle wtłaczać, że 'wypuklina krążka międzykręgowego kręgosłupa' to
    inaczej 'skolioza kręgosłupa'. :)

    BTW -- jeśli już używać terminologii medycznej, do której wg przygłupów
    język polski (wypuklina) nie pasuje -- dlaczego 'skolioza', skoro to
    słowo greckiego pochodzenia, nie łacińskiego?...

    Niedawno dowiedziałem się, że Anna Romatowska-Dziób, która badała
    mnie jako biegły sądowy, nie wykryła wody w opłucnej, lecz szukała
    zawzięcie raka oskrzeli. :) (nie u mnie)

    Bardzo ciekawe jest badanie saturacji (nagazowania; Ty raczej znasz
    saturatory uliczne, więc terminologia fachowa ;) jest Ci znana jako
    terminologia uliczna -- jak i mnie) mojej krwii. :) Najpierw pani
    biegły trzyma mnie około godziny na pogawedce, następnie badając
    mnie stetoskopem, każze mi głeboko oddychać. :) Po tym głęgokim
    oddychaniu zakłada mi pulsoksymetr mniej więcej taki jak ten:

    http://www.quirumed.com/pl/pulsoksymetr-palcowy-z-kr
    zywa-i-alarmem.html?currency=PLN&gclid=CjwKEAjwm-aqB
    RD39YPqhbzthzYSJACFj-AtpZm-Rh9bnPzEeFOpJupWbPYC32TEe
    M2BlIR9HMtMJhoC3p_w_wcB

    na palec tak, abym nie mógł zobaczyć wyświetlacza i nie pokazuje mi wyniku. :)

    Taki człowiek jest lekarzem, biegłym sądowym...
    Chciała człowieka badać tak, że być może zszedłby :) prosto do innego wymiaru. ;)
    Co ciekawsze -- wykluczenie raka oskrzeli nie wymagało żadnych ,,ciężkich'' badań.
    Starczyła ;) flacha ;) i plwocina. :) A jak pozbyto się wody w opłucnej? Cięciem? ;)
    Nie -- lekami moczopędnymi. :) Okazało się, że objawy wyraźnie wskazywały na
    płyny w opłucnej. Ale ile tej wody tam było? Ano 60 mm i 67 mm...

    Profesjonalizm!!!

    Ciekawe, jaką maturę zdawała pani biegły Anna Romatowska-Dziób. :)
    I ile gęsi w sumie dała za zdawanie egzaminów...

    http://usk.onestepcloud.pl/pl_PL/oddzial-i-gruzlicy-
    i-chorob-pluc-z-pododdzialem-chemioterapii.html

    Ewidentne objawy wody w opłucnej potraktowała jako wskazanie do leczenia raka
    oskrzeli. :)
    (w tym niezbyt bezpieczny w takim wypadku tomograf z kontrastem, punkcję i...
    cięcie!)

    zeniu.

    > Nie calkiem - to sie nazywa aksjomaty i mozna je ustawiac dowolnie.
    > Czasem nie ma to sensu i wychodzi duzo sprzecznosci, czasem ma sens ... bo wychodzi
    malo sprzecznosci.

    Ależ nie o aksjomaty mi chodzi. Przykładowo -- świat rzeczywisty nie
    składa się ani z nieskończonej liczny wymiarów, ani z nieskończonej
    liczby fragmentów. Jest nieciągły, skwantowany, ale jednak jest
    okiełznywalny. ;) Matematyk dzieli ,,świat'' w nieskończoność,
    a nawet wchodzi spokojnie w rzekomo urojony świat liczb zespolonych...

    Wracając do ww. 90 minut -- czy w rzeczywistości potrzebujemy
    mnożenia macierzystego ;) nieskończenieelementowego? ;) Ale
    czy dla matematyka świat musi być jakoś ,,policzalny''? ;)
    (jakoś musi, ale nieskończoność nie oznacza jeszcze niepoliczlności)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'