  • 211. Data: 2020-12-26 16:12:40
    Temat: Re: [mbank] 36 złotychrocznie za nieużywanieappki mobilnej
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > No ale to nie jest kwestia różowości, tylko obserwacji statystyk.
    >
    > Te dane są dostępne, np:
    > https://gs.statcounter.com/android-version-market-sh
    are/mobile-tablet/poland

    To są dane dotyczące WWW, wiele starszych telefonów nie jest używanych
    do regularnego przeglądania WWW.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 212. Data: 2020-12-26 20:04:34
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 26.12.2020 o 16:10, _Master_ pisze:
    > ale tak to widzę po ćwierć wieku używania komputerów

    Przestań może już szpanować tym ćwierćwieczem, bo jest tu parę osób z
    dłuższym, różniących się od ciebie podejściem do tematu.

    --
    Alf/red/

  • 213. Data: 2020-12-27 11:33:18
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-26, _Master_ <M...@...pl> wrote:
    > Dzięki za uściślenie ale mówimy o dużo bardziej bezpiecznym systemie iOS
    > (a jednak ma DZIURY) niż Android a to właśnie cała zabawa na Androidzie
    > będzie się rozkręcać ;-)

    A komputer i przeglądarka nie ma dziur?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 214. Data: 2020-12-27 11:40:17
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-26, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]

    are/mobile-tablet/poland

    > To są dane dotyczące WWW, wiele starszych telefonów nie jest używanych
    > do regularnego przeglądania WWW.

    Ale też można kontrować, że jak nie jest używany do www, to i nie są na
    nim instalowane dziwne aplikacje. A wtedy możliwość wgrania złośliwego
    kodu jest też ograniczona.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 215. Data: 2020-12-27 16:13:03
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    W dniu 26.12.2020 o 16:04, _Master_ pisze:
    > Dzięki za uściślenie ale mówimy o dużo bardziej bezpiecznym systemie iOS
    > (a jednak ma DZIURY) niż Android a to właśnie cała zabawa na Androidzie
    > będzie się rozkręcać ;-)

    Wydaje się, ze górowanie bezpieczeństwem iOS nad Androidem to trochę
    takie urban legend. W świecie jest pierdyliard urządzeń z Androidem,
    wiele z nich od dawna nie miało aktualizacji i jest nadal użytkowana (w
    tym do aplikacji bankowych). Do tego można instalować aplikacje spoza
    oficjalnego sklepu. I jakoś cisza. Najwięcej złego i tak robi
    socjotechnika, w tym wstawienie do sklepu z aplikacjami softu
    przypominającego ten banku gdzie użytkownik podaje swoje dane
    "dobrowolnie". Jakoś nie słychać o wykradaniu danych z aplikacji bankowych.
    Należy też wziąć pod uwagę w przypadku Adnroida dostęp do kodu
    źródłowego ma każdy i jest on ciągle przeszukiwany mi.in. przez
    przestępców w celu znalezienia możliwości ataku. W przypadku iOS dostęp
    do kodu jest tajemnicą Applea i ma go garstka osób. Więc już samo
    zdobycie kody źródłowego iOS daje włamywaczom przewagę. A trudno sobie
    wyobrazić by w jakiejś formie kod iOS nie wypłynął.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 216. Data: 2020-12-27 16:17:16
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 26.12.2020 o 16:07, _Master_ pisze:
    > Dlatego w autach najlepszą obroną przed kradzieżą są _stare proste_
    > chwyty typu odcięcie zasilania pompy paliwa w ukrytym miejscu.

    W autach najlepszą metodą jest ubezpieczenie AC (plus ewentualnie GAP
    jak samochód nowy) i się tym nie martwić. A odcięcie pompy paliwa to
    może doprowadzić do całkowitego zniszczenia auta przez złodzieja w celu
    zatarcia śladów. Ewentualnie jakaś blokada widoczna z daleka np. skrzyni
    biegów to może zniechęcić do wejścia do auta a jak złodziej już wejdzie
    to w wielu przypadkach lepiej żeby odjechał niż np. spalił auto.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 217. Data: 2020-12-27 16:20:42
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 26.12.2020 o 02:06, Krzysztof Halasa pisze:

    > Zwróciłbym uwagę na słowa kluczowe - "up to". "ZERODIUM payouts for
    > eligible zero-day exploits range from $2,500 to $2,500,000 per
    > submission."

    To oczywiste, że nie za każdą znalezioną dziutę zapłacą 2,5 M$. Musi to
    dawać jakiś realny zysk dla płacącego czyli umożliwić "kradzież" jakichś
    interesujących danych.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 218. Data: 2020-12-27 17:40:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Właśnie dlatego to podkreślam żeby im zagrać na nerwach bo wybiórczo
    czytają mój pierwszy post o ćwierćwieczu. ;-)
    Jak trole przyssali się do tego a tacy MĄDRZY DOŚWIADCZENI

  • 219. Data: 2020-12-27 19:12:27
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-27 o 16:17, Zdzichu500 pisze:
    > W autach najlepszą metodą jest ubezpieczenie  AC

    Czyścisz mi monitor.

    Ale czego miałem się spodziewać po grupie biznes.banki ;-)

  • 220. Data: 2020-12-27 19:13:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Słowa klucz: dwa kanały/urzadzenia