  • 1. Data: 2003-02-02 10:18:40
    Temat: mandat - pytanie
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie mandatu karnego. Szukałem w archwium, ale tam głównie
    są rady, żeby nie płacić.
    Jednak ja chiałbym go zapłacić, taki jakiś dziwny jestem. ;-)

    Wpłaca się go na konto Urzędu Wojewódzkiego.
    Dlatego pytanie - wystarczy zwykły przelew na ten numer rachunku? W polu
    tytułem wpisać serię i numer mandatu? Dobrze kombinuję? Czy jeszcze coś?
    Na odcinkach dla odbiorcy wpłaty [czyli dla urzędu] nie ma innych danych,
    czyli powinno wystarczyć...

    Niech ktoś potwierdzi albo skoryguje. :-)

    Swoją drogą policjant sam miał niezłą zabawę, jak musiał mi wyrecytować, że
    otrzymuję 0 punktów karnych [słownie zero] :-) Chory kraj. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 2. Data: 2003-02-02 10:48:44
    Temat: Re: mandat - pytanie
    Od: "Rafal Brandt" <R...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >

    > Mam pytanie odnośnie mandatu karnego. Szukałem w archwium, ale tam głównie
    > są rady, żeby nie płacić.
    > Jednak ja chiałbym go zapłacić, taki jakiś dziwny jestem. ;-)

    Wystarczy napisanie serii, numeru i jeszcze jak sie naturalnie zmiesci,
    Twojego imienia i nazwiska oraz z jakiego dnia jest ten mandat

    > Swoją drogą policjant sam miał niezłą zabawę, jak musiał mi wyrecytować,
    że
    > otrzymuję 0 punktów karnych [słownie zero] :-) Chory kraj. :-)

    Ten kraj jest pieprzniety i nie ma sie czemu dziwic. Ja sadzilem, ze w
    Deutschlandzie wszystko zgodnie z przepisami i za duzo biurokracji, ale w
    Polandzie anarchia doprowadza do rozlozenia rak i wolanie o pomste do nieba.
    Aha, z tym mandatem wiem, bo sam wyprzedzalem na linii przerywanej, ale
    nieprzerywanej, bo linia przerywana linii przerywanej nierowna. Sa linie
    przerywane umozliwiajace wyprzedzanie i ostrzegajace przerywane na ktorych
    nie mozna wyprzedzac, ale wtedy nalezy mierzyc odleglosc pomiedzy odstepami
    Heh...
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Wojciech Nawara

    Gruß

    Rafal

  • 3. Data: 2003-02-02 10:50:28
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

> [...]

    że
    > otrzymuję 0 punktów karnych [słownie zero] :-) Chory kraj. :-)

    W tymch zerowych punktach tkwi pewien haczyk.
    Jesli uzbierasz ich kilkanascie, to w razie
    powazniejszej sprawy np. w sadzie sa dla sądu
    wskazowka , ze "lubisz" nie stosować się do przepisow.
    Przeczytaj uaktualniony kodeks drogowy.

    pozdrawiam

    Rysiek

  • 4. Data: 2003-02-02 11:04:19
    Od: Marcin Kozłowski <s...@U...pl>

> [...]
    > są rady, żeby nie płacić.
    > Jednak ja chiałbym go zapłacić, taki jakiś dziwny jestem. ;-)

    no i chyba dobrze.. bo teraz ro scigaja przez Urzad skarbowy , czy jakos
    tak,
    potrafia sciagnac albo z pensji albo ze zwrotu podatku..

> [...]
    > Na odcinkach dla odbiorcy wpłaty [czyli dla urzędu] nie ma innych danych,

    ja razem z mandatem dostalem druczek na przelew.. i na tym druczku w polu
    opisu bylo
    wpisane takie cos "MANDAT KARNY SERIA CB NUMER 0877599"

    wiec nic wiecej praktycznie nie trzeba

    pozdrawiam
    SirmarK

  • 5. Data: 2003-02-02 14:53:49
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Marcin Kozłowski" <s...@U...pl> napisał w wiadomości
    > no i chyba dobrze.. bo teraz ro scigaja przez Urzad skarbowy , czy jakos
    > tak,
    > potrafia sciagnac albo z pensji albo ze zwrotu podatku..

    I dostaje sie mniejszy zwrot z Urzedu Skarbowego :)

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 6. Data: 2003-02-02 17:38:17
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" napisał w wiadomości ...

    > Mam pytanie odnośnie mandatu karnego. Szukałem w archwium, ale tam głównie
    > są rady, żeby nie płacić.
    > Jednak ja chiałbym go zapłacić, taki jakiś dziwny jestem. ;-)

    Bezwzględnie płacić - chyba, że chcesz doczekać komornika, albo
    Urzędu Skarbowego. I to bardzo szybko.

    > Swoją drogą policjant sam miał niezłą zabawę, jak musiał mi wyrecytować, że
    > otrzymuję 0 punktów karnych [słownie zero] :-) Chory kraj. :-)

    Nie nadążam za Twoim tokiem myślenia. Dlaczego z tego, że otrzymałeś zero
    punktów karnych wynika, że kraj jest chory??

  • 7. Data: 2003-02-02 19:41:38
    Temat: Re: mandat - pytanie [OT]
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "jo44" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bezwzględnie płacić - chyba, że chcesz doczekać komornika, albo
    > Urzędu Skarbowego. I to bardzo szybko.

    Może nie tak szybko. A i opłaty za przyjście pana po pieniążki są bardzo
    niziutkie. Kumpel za mandaty w sumie około 500 PLN zapłcił dodatkowo około
    16 PLN.
    Ale i tak zapłacę... :-)

    > Nie nadążam za Twoim tokiem myślenia. Dlaczego z tego, że otrzymałeś zero
    > punktów karnych wynika, że kraj jest chory??

    To jest śmieszne samo w sobie.
    Rozumiem sens "zerowych" punktów, ale sposób ich "wdrożenia" jest chory.
    Przecież nawet policjanci nabijali się, że "muszę panu przyznać 0 punktów
    karnych". Słowa "chory kraj" [właśnie z tego powodu] to też ich słowa. :-)
    I podobne zdanie na temat punktów zerowych ma wielu ludzi.
    Toż to jest śmieszne. Co innego dostać zero punktów, a co innego nie dostać
    punktów. :-) Sprzeczne z logiką jakąkolwiek...

    Sam sens jest OK - powinien istnieć system "zbierający" dane o
    wykroczeniach. Ale - na Boga - nie przyznawajmy komuś zero punktów karnych,
    bo to jest ośmieszanie władzy. :-)

    Tutaj walnięta jest "kosmetyka" pomysłu...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 8. Data: 2003-02-02 20:12:10
    Od: "Viacomp" <s...@m...stop.pl>

> [...]
    >
    > Sam sens jest OK - powinien istnieć system "zbierający" dane o
    > wykroczeniach. Ale - na Boga - nie przyznawajmy komuś zero punktów

    wypluj te słowa, znając naszą rzeczywistość, żeby zbierać system o
    wykroczeniach trzeba by zbudować osobny system komputerowy - którego
    wdrożenie i wykonanie zajęłoby Prokomowi ze 2 lata i pochłonęło kupę
    pieniędzy.

    A tak to masz lekko zmodyfikowany poprzedni system w którym są rejestrowane
    lekkie wykroczenia jako "zerowe" - i bardzo dobrze.

    ps. w każdym razie taką mam nadzieję że tak to się odbyło i nie pociągnęło
    za sobą kosztów
    zaś sam pomysł rejestrowania takich drobnych wykroczeń jest całkowicie
    poprawny

    - inna sprawa że jeśli nie masz na koncie takich wcześniejszych drobiazgów -
    czyli zerowych punktów a Twoje wykroczenie było niewielkie to nie powinieneś
    dostawać mandatu karnego !!!

    Tak to powinno funkcjonować że jeśli zrobisz jakiś drobiazg i policjant
    sprawdzi że to Twój pierwszy raz to powinien Cię upomnieć i odnotować w
    bazie że coś takiego zrobiłeś.
    Jeśli zas kolejny Cię złapie i stwierdzi że robisz takie "drobiazgi"
    notorycznie to wtedy powinien karać - no ale to tylko marzenia póki co

  • 9. Data: 2003-02-02 22:05:50
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Viacomp" <s...@m...stop.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wykroczeniach trzeba by zbudować osobny system komputerowy - którego
    > wdrożenie i wykonanie zajęłoby Prokomowi ze 2 lata i pochłonęło kupę

    I oczywiście by nie działał. :-)
    Z powodu Prokomu to ja już spędziłem noc w urzędzie miejskim, jak system nie
    potrafił policzyć kilku prostych działań arytmetycznych [ostatnie wybory].
    Nie ma co, super wrażenia, jak się śpi na schodach. ;-)

    > A tak to masz lekko zmodyfikowany poprzedni system w którym są
    rejestrowane
    > lekkie wykroczenia jako "zerowe" - i bardzo dobrze.

    No ale brzmi śmiesznie, nie? :-)

    "nie otrzymuje pan punktów karnych" =! "otrzymuje pan zero punktów"

    > ps. w każdym razie taką mam nadzieję że tak to się odbyło i nie pociągnęło
    > za sobą kosztów

    W Polsce żyjemy... :-|

    > zaś sam pomysł rejestrowania takich drobnych wykroczeń jest całkowicie
    > poprawny

    Zgadzam się w 100%.

> [...]
    drobiazgów -
    > czyli zerowych punktów a Twoje wykroczenie było niewielkie to nie

    Mogłoby tak być... Ale póki co chyba tak nie działa...

    > Tak to powinno funkcjonować że jeśli zrobisz jakiś drobiazg i policjant
    > sprawdzi że to Twój pierwszy raz to powinien Cię upomnieć i odnotować w
    > bazie że coś takiego zrobiłeś.

    Ale chyba nie można wystawić punktu "zerowy" a nie wystawić mandatu... Nie
    wiem dokładnie...

    Poza tym jest jedno wykroczenie, które POWINNO być punktowane.
    Przyspieszanie, gdy jest się wyprzedzanym. Teraz jest za to zero punktów.
    Dlaczego? Przecież to powinno być tępione... A traktowane jest
    pobłażliwie...

    Chyba zeszliśmy z rozmową "lekko" OT. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 10. Data: 2003-02-04 11:25:10
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]

    > Na odcinkach dla odbiorcy wpłaty [czyli dla urzędu] nie ma innych danych,

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Tak też zrobiłem - przelew z inteligo, w
    temacie seria i numer mandatu, data wystawienia, imię i nazwisko.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782