  • 1. Data: 2004-09-26 17:49:56
    Temat: mam wielki problem,bardzo prosze o pomoc...
    Od: "b" <b...@p...onet.pl>

    1 Moja siostra została wdową i jej mąż miał konta bankowe na które nie
    zdążył przed swoją śmiercią (tragicznym wypadkiem) udzielic pelnomocnictwa
    swojej żonie do tych kont.Jak wyglada procedura odzyskania tych piinędzy,jak
    dlugo trwa,i ile procentowo mozna wycignac?

    2. Maz mojej siostry ma firme i mase zaliczek na towary.Co teraz maa
    zrobic jego zona (po jego smierci) ?Jak wystawiac faktury (czy moze na
    starej piczątce)? (on byl sam wlascicielem firmy).Co ma począć moja siostra?

    3 szwagier poza tym wzial auto na firme w leasing i ma pare rat zaplaconych
    a rat jest 24.Co dalej z resztą rat (po jego smierci)?
    Kto ma placic raty ?czyje jest auto? itd.

    Bardzo prosze o pomoc
    Pzdr B

  • 2. Data: 2004-09-26 18:47:01
    Temat: Re: mam wielki problem,bardzo prosze o pomoc...
    Od: "Patek" <g...@h...com>

    Sistra powinna isc do prawnika.

  • 3. Data: 2004-09-26 18:56:36
    Od: "stakus" <a...@a...pl>

    W poscie cj6vef$jeg$...@n...onet.pl
    b napisal(a):

> [...]
    > pelnomocnictwa swojej żonie do tych kont.Jak wyglada procedura
    > odzyskania tych piinędzy,jak dlugo trwa,i ile procentowo mozna

    Zabrac karte i wyplacic z bankomatu (jesli jest taka karta i znany jest
    PIN). Rozwiazanie skuteczne (inne aspekty tego rozwiazania przemilcze).

    --
    Pozdrawiam,
    stakus

  • 4. Data: 2004-09-26 20:04:00
    Od: "Tomek Gilewicz" <T...@p...onet.pl.usunto>

    "stakus" <a...@a...pl> wrote in message
    > W poscie cj6vef$jeg$...@n...onet.pl

    > Zabrac karte i wyplacic z bankomatu (jesli jest taka karta i znany jest
    > PIN). Rozwiazanie skuteczne (inne aspekty tego rozwiazania przemilcze).

    Tak, to jedyne rozsądne rozwiązanie w tej przykrej sytuacji pod warunkiem że
    bank nie wie jeszcze nic o smierci szwagra i nie zablokował konta. Gorzej,
    że później jeśli ktoś będzie złośliwy może zacząć wszcząć postępowanie w
    sprawie bezprawnego użycia karty (bank może to potraktować jako kradzież).
    Na szczęście w bankach też pracują ludzie...

    Normalnie należy przeprowadzic sądowe postępowanie spadkowe i podzielić
    pieniądze na wszystkich spadkobierców (bank też sobie w takiej sytuacji coś
    zostawia). A to trwa.

    Pzdr,
    Tomek

  • 5. Data: 2004-09-26 20:08:56
    Od: "Tomek Gilewicz" <T...@p...onet.pl.usunto>

    > 3 szwagier poza tym wzial auto na firme w leasing i ma pare rat
    zaplaconych
    > a rat jest 24.Co dalej z resztą rat (po jego smierci)?
    > Kto ma placic raty ?czyje jest auto? itd.

    Właścicielem auta jest firma leasingująca i nigdy nie był nikt inny. A raty
    płaci firma Twojego szwagra a nie on jako osoba fizyczna. Więc dopóki firma
    prowadzi działałność nic się w tej sprawie chyba nie zmienia. To tak na
    chłopski rozum, ale nasz przepisy wcale nie muszą byc z nim zgodne więc nie
    biorę pełniej odpowiedzialności za to co piszę. Potraktuj to proszę jako
    luuźne przemyślenia.

    Pozdrawiam,
    Tomek Gilewicz

  • 6. Data: 2004-09-27 06:48:31
    Od: "krab" <k...@k...pl>

    Użytkownik "b" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > swojej żonie do tych kont.Jak wyglada procedura odzyskania tych
    piinędzy,jak
    > dlugo trwa,i ile procentowo mozna wycignac?

    to zalezy od stopnia "pazernosci" innych spadkobiercow, sprawy w sadach moga
    trwac latami, a tylko na tej podstawie mozna wyciagnac pieniadze, jesli nie
    ma wielu spadkobiercow - to mozna w pare miesiecy nawet miec wyrok - trzeba
    pisac o przyspieszenia sprawy
    od banku mozna legalnie wyciagnac od reki kwote odpowiadajaca kosztom
    pogrzebu, po przedstawieniu aktu zgonu i rachunkow, ale tez (zalezy jakie
    kwoty byly na koncie - trzeba przemyslec), bo automatem pozostala kwota
    trafia zazwyczaj na nieoprocentowane konto i czeka na wyrok - warto popytac

> [...]
    > zrobic jego zona (po jego smierci) ?Jak wystawiac faktury (czy moze na
    > starej piczątce)? (on byl sam wlascicielem firmy).Co ma począć moja

    nie ma firmy - nie ma wystawiania faktur, jesli chce te firme dalej
    prowadzic, musi zarejestrowac to w urzedzie - dostanie jednak nowy nip
    (zkladam ze to tzw DG), jesli chce wystawic faktury ne te firme, to musi to
    zrobic z data wsteczna (podroic/zfalszowac) Coz sprawa firmy skomplikowana -
    albo prowadzic dalej pod nowymi wlascicielami powiadamiajac kontrahentow,
    albo ja likwidowac, zwracac towary i zaliczki, zona jako spadkobierczyni
    odpowiada za dlugi meza, wiec nie moze wziasc zaliczek i zapomniec o sprawie

    > 3 szwagier poza tym wzial auto na firme w leasing i ma pare rat
    zaplaconych
    > a rat jest 24.Co dalej z resztą rat (po jego smierci)?
    > Kto ma placic raty ?czyje jest auto? itd.

    jak juz ktos napisal, auto jest wlasnoscia firmy lisingujacej, w przypadku
    braku platnosci - auto podlega zwrotowi do wlasciciela zazwyczaj (raty
    wowczas przepadaja - bo to byla forma zaplaty za uzytkowanie auta)
    przeczytac umowe czy nie ma tam zapisu na wypadek smierci, moze bylo np
    jakies ciekawe ubezpieczenie ? jezeli chce dalej placic raty - to musi
    zmienic umowe na siebie lub firme ktora zarejestruje.- przewertowac jednak
    umowe jako pierwsze !

  • 7. Data: 2004-09-27 18:09:11
    Od: "CKY" <c...@g...pl>

    > Normalnie należy przeprowadzic sądowe postępowanie spadkowe i podzielić
    > pieniądze na wszystkich spadkobierców (bank też sobie w takiej sytuacji
    coś
    > zostawia

    A na jakiej podstawie? Musi wypłacić wszystko spadkobiercom.

    CKY

  • 8. Data: 2004-09-27 18:12:39
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik CKY napisał:

    > coś
    >
    > A na jakiej podstawie? Musi wypłacić wszystko spadkobiercom.

    No wlasnie. Chyba ze sad przyzna bankowi kawalek spadku. W kazdym razie
    bank moze sobie potracic koszty obslugi konta. A jak jest bandycki to
    pewnie kasuje dodatkowo za malostandardowe procedury, czyli np.
    zamkniecie konta nie przez wlasciciela, a przez spadkobierce. Przeciez
    to tyle zachodu! ;-))))

    Bartol

  • 9. Data: 2004-09-28 23:49:00
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 26 Sep 2004 22:08:56 +0200, "Tomek Gilewicz"
    <T...@p...onet.pl.usunto> wrote:

    >Właścicielem auta jest firma leasingująca i nigdy nie był nikt inny. A raty
    >płaci firma Twojego szwagra a nie on jako osoba fizyczna. Więc dopóki firma

    oj, mocno się mylisz. "Firma" to ma osobowość prawną jeśli to spółka
    prawa kapitałowa, a jeśli była to DG osoby fizycznej, to nie ma czegoś
    takiego jak "firma".

    --
    Jarek Andrzejewski