  • 1. Data: 2004-09-26 16:05:30
    Temat: kredyt hipoteczny, a obciążenia kredytowe np. mbank/millenium
    Od: "werar" <w...@g...pl>

    Witam.
    Mam pewien problem. Rozglądam się po kredytach hipotecznych. Problem jaki
    mnie nurtuje, to zdolność kredytowa. Dochód w mojej rodzinie jest na tyle
    wysoki, że spokojnie mogę "dostać" kwotę jaką potrzebuję, ale... Schody
    zaczynają się gdy uwzględnię np. kredyt studencki żony 200zł miesięcznie
    przez jeszcze 3 lata i przyznane, ale nie wykorzystane kredyty odnawialne
    (8500 zł).

    Pytanie1. Czy przyznane lecz niewykorzystane limity kredytowe (kredyty
    odnawialne) traktuje się jak obciążenie kredytowe (trzeba je podawać we
    wnioskach o kredyt hipoteczny)?

    Pytanie2. Myślę, że banki przekazują sobie informację o zaciągniętych
    kredytach. Czy przekazują sobie informację o przyznanych limitach
    kredytowych?

    Pytanie3 Jak wypełniam formularz zdolności kredytowej w
    https://form.mbank.com.pl/cgi-bin/mplan/formularz.pl i podaję limity
    kredytowe, to mogę zapomnieć o kredycie. Czy ze "specjalistami" od kredytów
    w mbanku da się negocjować, czy po prostu wpisują te dane w ten sam
    formularz?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-27 06:31:58
    Od: "Mike" <b...@o...pl>

> [...]
    >
    > Pytanie1. Czy przyznane lecz niewykorzystane limity kredytowe (kredyty
    > odnawialne) traktuje się jak obciążenie kredytowe (trzeba je podawać we

    Tak.

    > Pytanie2. Myślę, że banki przekazują sobie informację o zaciągniętych
    > kredytach. Czy przekazują sobie informację o przyznanych limitach
    > kredytowych?

    To czy z linii korzystasz czy nie, to już twoja sprawa. Dla banków masz
    kredyt.

> [...]
    > kredytów
    > w mbanku da się negocjować, czy po prostu wpisują te dane w ten sam

    Gadać z człowiekiem jest o wiele lepiej niż z algorytmem. Z czlowiekiem
    zawsze sie mozesz dogadać.

    M.

  • 3. Data: 2004-09-27 11:21:19
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "werar", używający adresu <w...@g...pl>
    napisał:

    > Pytanie1. Czy przyznane lecz niewykorzystane limity kredytowe (kredyty
    > odnawialne) traktuje się jak obciążenie kredytowe (trzeba je podawać
    > we wnioskach o kredyt hipoteczny)?

    Tak, sa traktowane jako obciazenie kredytowe. Jednakze w moim przypadku od
    mojego dochodu odejmowano odsetki jakie co miesiac musialbym zaplacic od
    calej kwoty wykorzystanego kredytu wiec tak zle nie wyszlo (mam linie
    kredytowe na 6000zl) pomimo, ze przeliczono je po oprocentowaniu PKO BP, a
    nie bankow w ktorych te linie sie znajduja.

    > Pytanie2. Myślę, że banki przekazują sobie informację o zaciągniętych
    > kredytach. Czy przekazują sobie informację o przyznanych limitach
    > kredytowych?

    Wiecej, inforamcje o liniach kredytowych sa wysylane takze do BIKu.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 4. Data: 2004-09-28 20:20:41
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    werar wrote:

    > Pytanie1. Czy przyznane lecz niewykorzystane limity kredytowe (kredyty
    > odnawialne) traktuje si? jak obci??enie kredytowe (trzeba je podawaae we
    > wnioskach o kredyt hipoteczny)?

    tak.

    > Pytanie2. My?l?, ?e banki przekazuj? sobie informacj? o zaci?gni?tych
    > kredytach. Czy przekazuj? sobie informacj? o przyznanych limitach
    > kredytowych?

    tak.

    > Pytanie3 Jak wype?niam formularz zdolno?ci kredytowej w
    > https://form.mbank.com.pl/cgi-bin/mplan/formularz.pl i podaj? limity
    > kredytowe, to mog? zapomnieae o kredycie. Czy ze "specjalistami" od kredytów
    > w mbanku da si? negocjowaae, czy po prostu wpisuj? te dane w ten sam
    > formularz?

    kiedy pojdziesz do oddzialu, kaza Ci zebrac dokumentacje, a
    potem wysla do analizy do centrali.

    jacek

  • 5. Data: 2004-09-29 11:59:27
    Od: " mmtv" <m...@W...gazeta.pl>

    werar <w...@g...pl> napisał(a):

    > Pytanie2. Myślę, że banki przekazują sobie informację o zaciągniętych
    > kredytach. Czy przekazują sobie informację o przyznanych limitach
    > kredytowych?

    Sam sprawdź czy Twoje kredyty są zgłoszone do BIKu. Ja mam kilka kredytów
    (karta, limit w koncie, kredyt samochodowy), a w BIKu sa tylko kredyty, ktore
    juz splacilem.

> [...]
    > kredytowe, to mogę zapomnieć o kredycie. Czy ze "specjalistami" od kredytów
    > w mbanku da się negocjować, czy po prostu wpisują te dane w ten sam

    Z mojego doswiadczenia wynika ze nie maja sensu zadne dyskusje z takimi
    instytucjami jak mBank czy Multibank. Jak masz czystą sytuację, ktora pasuje
    do procedur danego banku to dostaniesz kredyt bez dyskusji. Jesli nie to nie
    rozmawiaj z zadnymi "doradcami klienta" czy innymi osobami, bo one nie mają
    ani wystarczajacej wiedzy ani mocy decyzyjnej (a najczesciej tez woli ani
    motywacji), żeby Ci pomoc. A bezpośrednia rozmowa z osobą, która decyduje jest
    niemożliwa. Takie dyskusje to czysta strata czasu. Jeśli nie przechodzisz
    weryfikacji przez "kalkulatory kredytowe" to idz do banku, w którym pracuja
    starsi, doswiadczeni ludzie (ja wiem, że tam jest zwykle bałagan i kolejki) -
    rozmowy będą bardziej owocne. Z mojego doswiadczenia wynika, że tacy jak Ty (i
    ja) najłatwiej mogą dostac kredyt w GEmieszkaniowym, BPH i PKO BP. Polecam
    szczegolnie ten ostatni i jeśli możesz jedź po ten kredyt do mniejszego miasta
    (jesli mieszkasz w Warszawie).