  • Data: 2017-05-05 09:33:25
    Temat: Re: mBank znowu podnosi ciśnienie
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 4 maja 2017 19:43:58 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > "zwalniam mBank z odpowiedzoalnosci za wyprowadzenie srodkow" z
    > powodu działania wirusa. Czy w świetle ostatnich spraw sądowych
    > omawianych tu na grupie, takie oświadczenie ma jakieś znaczenie w
    > świetle argumentacji sądu że tylko ten, który jest strona umowy
    > bankowej jest autoryzowany do zlecenia przelewów?
    > Ale to nie koniec. Jak wcześniej wspomniałem zacząłem się domyślać co
    > zaszło i moje podejrzenia spadły na mojego pełnomocnika , który ma
    > też dostęp do tego rachunku (własnym loginem rzecz jasna). Okazało
    > się, że owszem tamtego dnia dostał smsem informację o blokadzie
> [...]
    Mialem ostatnio podobną akcję.
    Robilem przelew, odszedłem na chwile po zrobieniu przelewu i jak wróciłem to sesja
    byla wylogowana.

    Po zalogowaniu sie okazalo sie ze nie moge zrobic kolejnego przelewu bo konto
    zablokowane a lista haseł jednorazowych usunieta (była wykorzystana w połowie).

    Trzeba było sprawdzić kompa, sieć, modem, certyfikaty, odblokowac konto, zamowic
    liste haseł, aktywować.
    Tylko 10 dni całośc zajęła...

    Probowalem sie dowiedzieć co spowodowało zablokowanie konta. Nie powiedzieli mi.
    Stwierdzili ze system bezpieczeństwa wykrył dziwne aktywnosci.

    Napisalem do niebezpiecznik.pl. Napisali ze zapytają ale chyba sie wiele nie
    dowiedzieli.

    Oczywiscie nic na dysku nie znalazlem, zero wirusów, dns-y dobre, certyfikaty się
    zgadzają.

    I co ciekawe dokopać sie do opublikowanych poprawnych certyfikatów jakie powinny byc
    jest trudno. Bo to ze mi sie certyfikat wyswietla poprawnie w przegladarce i ma
    poprawny ciąg certyfikatów zaufanych to nie znaczy ze jest dobrze.
    Antywirusy podmieniają certyfikaty i też to wyglada dobrze. W sytuacji rootkita czy
    wirusa nie mozna wierzyć temu co sie widzi w przegladarce.

    A ja bym chciał aby był url z obrazkiem z numerkami certyfikatu i scieżki
    certyfikacyjnej aby ktos mi mógł taki obrazek przysłać albo przeczytać abym mógł
    szybko sprawdzić czy ktos mi przeglądarki nie oszukał.
    Ale to tak nawiasem...

    Efekt:
    10 dni bez konta, pol dnia zmarnowane na szukanie syfu i odblokowywanie konta, 20pln
    na nowa liste haseł jednorazowych (no 10pln bo ta co byla to juz w polowie zuzyta)...