  • Data: 2019-02-11 04:19:46
    Temat: Re: mBank wycofuje listy haseł jednorazowych
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 10 lutego 2019 15:46:48 UTC-6 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > To samo można zrobić z listą papierową.
    No nie. Bo wpisujesz koda z listy w stronke a stronka cie oklamuje.
    A w sms widzisz za co placisz.

    Szansa na to ze ci kompa shackuja/sphisinguja + na telefon wysla sms + zrobia zeby
    poprawny sms z banku nie przyszedl jako drugi jest minimalna.

    A jak juz tyle by ktos ogarnal to nijak sie nie uchronisz, niezywy w butach.

    > Ale SMS może być podrobiony. Taki token tego nie stwierdzi.

    Oczywiscie ze moze. Ale mozna miec osobny fon do banku. taki bez androida/iosa.
    Trudno bedzie go shackowac i trudno bedzie aby zlodziej znal jego numer jak do czego
    innego nie uzywamy.

    BA! Mozna miec tradycyjny telefon z apka javoska robiaca za token.
    Biorac pod uwage ponizsze koszt bylby na poziomie tokena rsa.

    Jedyny feler to rozmiar i potrzeba ladowania. No, dwa felery. Ale jak ktos chce
    bezpiecznie to nie jest to az takie upierdliwe.

    > Zrobili już tak, by włamywacze (albo "włamywacze", nie wiem) nie mogli
    > od nich dostać listy seedów nowych tokenów?

    Jesli zakladasz az taki sceptyczny scenariusz to nic nie poradzisz. Zawsze cie
    przekreca, zrobia dowod kolekcjonerski i pojda do banku wybrac kase z okienka. Gdzies
    tam sie uda jakas kasjerke przekonac ze reka byla zlamana i dlatego podpis koslawy
    ostatnio...

    > Kody papierowe nie mają listy seedów u wielkiego brata.

    Ale sa w bazie. Zawsze mozna ukrasc baze.
    Nie brnijmy az tak daleko w paranoje.

    Juz tu kiedys dyskutowalismy i temacie. Jak cos zabezpieczone to i odbezpieczyc
    mozna.
    Skupmy sie na tym aby byle zlodziej sie do kowalskich i malinowskich masowo dobrac
    nie mogl.