  • 41. Data: 2002-10-06 12:22:10
    Temat: Re: mBank odwala lamerkę
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    sg <n...@p...onet.pl> wrote:

    > To troche NTG ale zdaje sie ze na prawde malo wiesz na temat pisania
    > serwisow bankowych, w tzw. "czystym" html-u to mozesz sobie napisac najwyzej
    > stronke o imieninach cioci, cala reszta jest pisana w specjalnych jezykach
    > programowania, na podstawie ktorych dopiero generowany jest wyjsciowy html.

    Własnie widać, że mało wiesz - otóz pisze się stosując gotowe narzędzia.
    A te narzedzia generuja tak paskudny kod, że ciężko go nazwać HTML-em.

    > A wracajac do tematu to jesli wszystkie statystyki wskazuja na zdaje sie
    > ponad 95% udzial IE w rynku to z punktu widzenia banku nie ma sensu wydawac
    > kasy po to zeby kilkadziesiat osob w Polsce moglo sobie przegladac ich
    > serwis np Lynxem - czysta komercja i ekonomia. Powiem szczerze, ze wole
    > trzymac pieniadze w banku, który rozsadnie wydaje kase, a nie kierje sie
    > ideami.

    Tak się składa, że napisanie serwisu, który jako wyjście daje poprawny
    HTML jest tak samo skomplikowane i kosztowne, jak napisanie pod IE.
    Roznioca w tym, ze ten pierwszy jest o wiele tanszy w eksploatacji.

    --
    ___________ (R)

  • 42. Data: 2002-10-07 07:32:42
    Od: "Marek Barbaszynski" <m...@i...com.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > O, typowy przykład indoktrynacji M$.

    Skąd Ci się wzięła indoktrynacja MS?

    > Wystarczy napisać serwis w HTML. I tyle. Każda przeglądarka go łyknie.

    Owszem. Ale niestety już go skopano - a koszt poprawienia może
    być zbyt duży.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszynski m...@i...com.pl
    ----- The signature has been optimized away.

  • 43. Data: 2002-10-07 08:19:04
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Owszem. Ale niestety już go skopano - a koszt poprawienia może
    > być zbyt duży.

    A czy ktos moze napisac, CO skopano lub JAK sie to objawia? Wymiennie uzywam
    IE i Opery i jakos nie zauwazylem dramatycznych momentow podczas
    przedladania stron mbanku
    :-)

    M.

  • 44. Data: 2002-10-07 14:17:46
    Od: Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl>

    In article <M...@n...tpi.pl>, KrzysiekPP wrote:

    > Sproboj komus powiedziec, zeby przysylal ci zwykle listy w zoltych
    > kopertach i zeby pisal czerwonym dlugopisem ;-))))

    Gdyby ktoś mi przysyłał w blaszanych kopertach listy
    i zarabiał na tym, a ja bym zaczył sobie w papierowych,
    to gdyby się nie dostosował i nie zaczął przyłać w papierowych
    przestałby zarabiać.
    --
    Pozdrawiam, Jacek Grodzki
    http://venus.ci.uw.edu.pl/~jacgro/nakarte.html

  • 45. Data: 2002-10-07 14:22:25
    Od: Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl>

    In article <n...@4...com>, Tristan Alder wrote:

    > A na jaką? Bo na jedną zapewne nie, skoro u mnie działa także w
    > Internet Explorerze, nie tylko w Mozilli.

    Każda przeglądarka jaką mi proponują wymagałaby
    a. zakupu nowego komputera za 3000 do domu
    b. przekoniania administratora sieci w pracy, że tak trzeba
    No i nie mam gwarancji, że faktycznie by działało, bo na podstrawie
    dotychczasowej wymiany poglądów przekonałem się, że osoby z którymi
    rozmawiałem lub prowadziłem korespondencję tak naprawdę nie mają
    zielonego pojęcia o czym jest mowa. Np. w jednym z listów napisano
    mi "przeglądarka Nestcape może mieć problemy z zalogowaniem się na
    stronę szyfrowaną". Cytat dosłowny.

  • 46. Data: 2002-10-07 14:33:14
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Oct 07, 2002 at 02:22:25PM +0000, Jacek Grodzki wrote:

    > zielonego pojęcia o czym jest mowa. Np. w jednym z listów napisano
    > mi "przeglądarka Nestcape może mieć problemy z zalogowaniem się na
    > stronę szyfrowaną". Cytat dosłowny.

    Czepiasz sie, ktos po prostu bardzo chcial do prhn trafic.

    BP,NMSP ;-)

    --

    --w

  • 47. Data: 2002-10-08 08:01:53
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org> wrote:

    > A czy ktos moze napisac, CO skopano lub JAK sie to objawia? Wymiennie uzywam
    > IE i Opery i jakos nie zauwazylem dramatycznych momentow podczas
    > przedladania stron mbanku
    > :-)

    Przede wszystkim niepotrzebnie użyto ramek, co powoduje przy wolnym
    transferze głupie efekty. Po drugie stara szkapa 4.x ma kłopoty z
    wyświetlaniem ze względu na użycie tabelek bez podanych wymiarów.

    --
    ___________ (R)

  • 48. Data: 2002-10-21 07:16:23
    Od: Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl>

    A więc po ostatnich zmianach wszystko działa w Netscape 4 jak należy
    i nawet jakby trochę szybciej.
    Czyli jednak da się i nie jest to "nieopłacalne".

  • 49. Data: 2002-10-21 07:44:49
    Od: "Paweł" <kamienica@usun_to.tlen.pl>

    > A więc po ostatnich zmianach wszystko działa w Netscape 4 jak należy
    > i nawet jakby trochę szybciej.

    skoro tak mówisz to rzeczywiście da sie

    > Czyli jednak da się i nie jest to "nieopłacalne".

    a skąd wiesz że to generuje dodatkowe zyski?

  • 50. Data: 2002-10-21 08:17:47
    Od: Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl>

    In article <ap0b81$hco$1@news.tpi.pl>, Paweł wrote:

    > skoro tak mówisz to rzeczywiście da sie
    > a skąd wiesz że to generuje dodatkowe zyski?

    Stąd, że przecież "bank to nie instytucja charytatywna".