  • 31. Data: 2002-10-04 14:04:16
    Temat: Re: mBank odwala lamerkę
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Oct 04, 2002 at 03:47:55PM +0200, Marek Barbaszynski wrote:

    > Ale i kosztów również. Każda dodatkowo wspierana przeglądarka
    > to dodatkowe koszty testów na tejże przeglądarce. Jeżeli jest
    > mało popularna, to te koszty mogą się nie zwrócić.

    Przepraszam, definicja html jest chyba dosc okrzepla, a nawet jak by
    nie byla to w _kazdej_ ksiazce jest wyjasnione ktora z komend lamie
    definicje.

    > Co najwyżej można mieć żal, że mBank ustawił sobie tak a nie inaczej
    > "próg odcięcia" i uznał, że sam IE mu wystarczy.

    Dodam jeszcze ze jest dostepny __free__ walidator na stronie w3 (coz,
    firma ktora pisze strony www powinna wiedziec co to jest) wiec mozna
    sprawdzac niejako hurtem zgodnosc _calosci_.

    --

    --w

  • 32. Data: 2002-10-04 14:09:15
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Zarabianie pieniędzy to nie tylko nowi klienci ale również /czasami przede
    > wszystkim/ ograniczanie kosztów/.

    "Jeżeli ograniczylibyśmy koszty do zera mielibyśmy czysty zysk, bez
    jakiejkolwiek sprzedaży" - zdaniem szefa Dilberta

    Pzdr: Dogbert, Demoniczny Szef Działu Kadr

  • 33. Data: 2002-10-04 14:10:29
    Od: Jacek Grodzki <j...@v...ci.uw.edu.pl>

    In article <ank6gr$18h$1@news.onet.pl>, Marek Barbaszynski wrote:

> [...]
    > Co najwyżej można mieć żal, że mBank ustawił sobie tak a nie inaczej
    > "próg odcięcia" i uznał, że sam IE mu wystarczy.

    Jak już pisałem, to jest jeden mały prztyczek, który już działał
    i działa na ekoncie cały czas. Więc to nie jest kwestia kosztownej
    przebudowy serwisu, tylko przekazania informacji o usterce
    właściwej osobie, która to konkretnie robi i podejżewam dopisania
    brakującej kropki, albo coś tp.
    Tyle, że przy tej okazji fima się kompromituje wciskając klientowi
    tandetę, że się "nie da i po prostu się nie da, musi Pan kupić
    kompa za 3 tys. żeby Panu IE 6000 chodził i wtedy może...".
    Po czym wszysko zaczyna działać jak należy. A następnie znów siada.
    I od nowa.
    --
    Pozdrawiam, Jacek Grodzki
    http://venus.ci.uw.edu.pl/~jacgro/nakarte.html

  • 34. Data: 2002-10-04 14:15:27
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    No Name <v...@w...pl> wrote:

    > Pzdr: Dogbert, Demoniczny Szef Działu Kadr

    Z Kotbertem Ci sie ni epomyliło?
    --
    ___________ (R)

  • 35. Data: 2002-10-04 14:16:23
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marek Barbaszynski <m...@i...com.pl> wrote:

> [...]
    > Co najwyżej można mieć żal, że mBank ustawił sobie tak a nie inaczej
    > "próg odcięcia" i uznał, że sam IE mu wystarczy.

    O, typowy przykład indoktrynacji M$.

    Wystarczy napisać serwis w HTML. I tyle. Każda przeglądarka go łyknie.

    --
    ___________ (R)

  • 36. Data: 2002-10-04 14:23:21
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > Co najwyżej można mieć żal, że mBank ustawił sobie tak a nie inaczej
    > "próg odcięcia" i uznał, że sam IE mu wystarczy.

    Za jedne 25k (faktura VAT) losowo wybrany grupowicz zrobi te testy i
    jeszcze będzie wdzięczny. Mojemu synowi poprawili mozillę, bo mu się
    ramki nie podobały w Dilbercie, więc koszt chyba nie był taki duży.
    Dla mnie jeżeli coś nie działa z mozillą, to jest "demode", jak
    namawianie kobiety w ciąży do palenia. Lubię , jak jest dobrze i
    niedrogo. Co do IE: gdyby użytkownicy Windowsa, szczególnie prywatni
    płacili za niego z własnej kieszeni, to bardzo szybko większość z nich
    zmieniałaby o nim zdanie, a nagminne byłoby ganianie sprzedawców z czymś
    ciężkim w dłoni. Bank, co działa tylko z IE sam prosi się o obstrukcję.

    Pzdr: Dogbert

  • 37. Data: 2002-10-04 14:28:21
    Od: No Name <v...@w...pl>

    > Z Kotbertem Ci sie ni epomyliło?

    Catbert jest na urlopie (Hawaje), zastępuję go do końca tygodnia;
    powinienem właściwie pisać z.up. albo p.o., sorry, mam nadzieję, że nie
    nakablujesz ;-)

    Pzdr: Dogbert

  • 38. Data: 2002-10-04 16:30:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (1 Oct 02 19:15:10 GMT),
    j...@v...ci.uw.edu.pl (Jacek Grodzki) był(a) napisał(a):

    >Od pewnego czasu obserwuję, że w mBanku, który uważałem za niezły
    >zaczynają się coraz bardziej lamerskie numery. Ich serwis jest robiony
    >coraz bardziej pod jedną przeglądarkę, konsultanci wmawaiają klientowi,
    >że usterka jest całkowicie niemożliwa do usunięcia, po czym jakoś
    >usterka znika. Potem pojawia się ponownie i piosenka zaczyna się od
    >początku i tak w kółko. Gdają jak zacięta kataryna i nic do nich nie
    >dociera o co właściwie chodzi i mają tylko jedną odpowiedź - proszę
    >zmienić przeglądarkę.

    A na jaką? Bo na jedną zapewne nie, skoro u mnie działa także w
    Internet Explorerze, nie tylko w Mozilli.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 39. Data: 2002-10-04 23:47:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Janek" <j...@w...pl> writes:

    > W Polsce????
    > Ja bym się tym zbytnio nie martwił.

    Dlatego tez nie jest to istotne - istotne jest, czy bank sie "martwi".

    > Te miliony w/w użytkowników innych systemów niż Windows przeważnie maja też
    > dostęp do jakiegoś komputera z Windows.

    Np. ja nie mam (w kazdym razie takiego, ktory mozna podpiac do sieci
    - chwilowo mam jeden testowy komputer z Windows do rozgryzienia jednej
    ciekawej rzeczy). Mysle, ze jest wiecej takich osob.

    > I dla potrzeb kontaktów z bankiem internetowym mogą się z tym pogodzić, że
    > Windows ma być i już!

    Klienci? Bardzo watpie.

    > Jest demokracja? Zatem większość ma rację. A większość to lamerzy, a nie
    > spece od komputerów.

    No tak, to niestety fakt. Nie tylko w tej dziedzinie zreszta.

    > Równie dobrze mógłbym mieć pretensje do mbank, że mój 8 bitowy Commodore64
    > czy Sinclair Spectrum albo AtariXE nie pozwala na dostęp do Internetu!

    Co ma do tego mBank?

    > kogo by to obchodziło?. Dawno temu doszliśmy do wniosku, że ceną za darmowy
    > bank Internetowy jest wysoki koszt komputera z Windows i IE.

    Widocznie doszliscie do blednego wniosku. Zdaza sie.

    > Niektóre banki
    > wymagają jeszcze javy!.

    Nie uzywam.

    > To jak z programem "Pogrom Płatnika" dla ZUS. Można sobie wybrać dowolny
    > komputer pod warunkiem, że ma Windows.

    To dosc znany skandal, problem w tym, ze w odroznieniu od bankow, ZUS
    jest narzucany przez panstwo i nie ma tu mozliwosci wyboru innej niz
    zaprzestanie zatrudniania (ilus tam) pracownikow (ale nie przejmuj sie,
    znam ludzi, ktorzy przeniesli firmy do innych panstw, bo w Polsce bylo
    zbyt trudno dzialac - no coz, teraz tam placa podatki i zmniejszaja
    bezrobocie).

    Jak wszystkie firmy juz sie wyniosa, i zostana tylko spolki skarbu
    panstwa i bezrobotni, to moze ktos tam na gorze zauwazy, ze cos jest
    grubo nie tak.

    > Petycje można słać, albo zmienić bank skoro należy się do elity gardzącej
    > systemem Windows.

    To drugie, zapewne.
    Z ta elita to jakas teoria kosmiczna chyba, np. dla mnie istnienie lub
    nie oraz dzialanie lub nie Windows jest zupelnie bez znaczenia - mniej
    wiecej podobnie jak cena biletow na kolej transsyberyjska.

    > Ja doskonale wiem, że on ma mnóstwo wad, ale dla moich potrzeb często nie ma
    > niczego konkurencyjnego do Windows.

    To Twoj problem, np. mi wady i zalety Windows sa obojetne, korzystam
    z systemu, ktory mi odpowiada, i mam ich zreszta kilka do wyboru, kazdy
    z nich spelnialby moje wymagania.

    > Podobnie jest z dostępem przez WAP. Mam, ale to niewygodne i nie używam.Do
    > kogo mam zatem pisać pretensje ?

    Po prostu nie uzywaj.

    Dokladnie tak samo jest z bankiem. Gdybym nie mogl uzyskac dostepu do
    mBanku uzywajac mojego komputera z Linuksem, to przy obecnych stopach
    procentowych po prostu zlikwidowalbym tam konto. Moze nie trzymam tam
    fortuny, ale niech tylko 10% z Twoich 10% nieuzywajacych Windows
    wycofa podobna kwote, a mBank raczej nie bedzie zachwycony.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 40. Data: 2002-10-06 09:41:11
    Od: "sg" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > O, typowy przykład indoktrynacji M$.
    >
    > Wystarczy napisać serwis w HTML. I tyle. Każda przeglądarka go łyknie.

> [...]

    To troche NTG ale zdaje sie ze na prawde malo wiesz na temat pisania
    serwisow bankowych, w tzw. "czystym" html-u to mozesz sobie napisac najwyzej
    stronke o imieninach cioci, cala reszta jest pisana w specjalnych jezykach
    programowania, na podstawie ktorych dopiero generowany jest wyjsciowy html.
    A wracajac do tematu to jesli wszystkie statystyki wskazuja na zdaje sie
    ponad 95% udzial IE w rynku to z punktu widzenia banku nie ma sensu wydawac
    kasy po to zeby kilkadziesiat osob w Polsce moglo sobie przegladac ich
    serwis np Lynxem - czysta komercja i ekonomia. Powiem szczerze, ze wole
    trzymac pieniadze w banku, który rozsadnie wydaje kase, a nie kierje sie
    ideami.

    pozdrawiam,
    SG