  • 21. Data: 2005-11-05 22:01:10
    Temat: Re: [mBank] mPlan - klauzule zakazane
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Sat, 05 Nov 2005 17:55:59 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > W postepowaniu nakazowym tak samo nie ma sprzeciwow przeciez.

    Ale już od nakazu wydanego w postępowaniu uproszczonym - wnosimy sprzeciw
    (art. 503 kpc). W nakazowym nakazowym, faktycznie - zarzuty ;-)

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 22. Data: 2005-11-06 10:48:19
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    K.K. wrote:

    [...]

    Wielkie dzięki, za wskazanie co tak naprawde w tym przypadku jest
    klauzulą zakazana.

    Mroziu

  • 23. Data: 2005-11-06 11:33:06
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piotr Gralak napisał(a):
    > a ty mozesz zlozyc sprzeciw i rozpoczyna sie normalna sprawa.

    Przede wszystkim o nadaniu klauzuli wykonalności dowiesz się od
    komornika, gdy ten już zacznie egzekucję. A potem możesz wnosić
    powództwo przeciwegzekucyjne (ponosząc jego koszty) i liczyć na to, że
    sąd wstrzyma na czas sprawy egzekucję.

    KG

  • 24. Data: 2005-11-06 11:33:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    buraxta napisał(a):
    > Co to są warunki formalne?

    Czy zostało złożone oświadczenie o poddaniu się egzekucji spełniające
    wymagania, czy sam tytuł spełnia wymogi formalne, czy roszczenie objęte
    tytułem wynika z czynności bankowej - art.786[2] kpc.

    > Czy to oznacza, że Sąd sprawdzi, czy bank ma
    > prawo do wypowiedzenia kredytu na podstawie zawartej umowy?

    nie

    > Jeśli omawiany paragraf wykreślimy z umowy, a bank i tak wypowie kredyt?

    jaki paragraf?

    KG

  • 25. Data: 2005-11-06 14:56:21
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sun, 06 Nov 2005 12:33:06 +0100, kam <#k...@w...pl#> wrote:

> [...]
    >komornika, gdy ten już zacznie egzekucję. A potem możesz wnosić
    >powództwo przeciwegzekucyjne (ponosząc jego koszty) i liczyć na to, że

    A czy sąd nie ma obowiązku powiadomienia o nadaniu klauzuli
    wykonalności?

  • 26. Data: 2005-11-06 18:07:11
    Od: buraxta <b...@g...com>

    kam wrote:
    > jaki paragraf?

    [...]
    mBank może wypowiedzieć Umowę, również w przypadku
    [...]
    2. zagrożenia terminowej spłaty Kredytu z powodu złego stanu majątkowego
    Kredytobiorcy.
    [...]

    Oczywiście przy założeniu, że jest to faktycznie klauzula niedozwolona.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 27. Data: 2005-11-06 20:43:09
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    buraxta wrote:

> [...]
    > Kredytobiorcy.
    > [...]
    >
    > Oczywiście przy założeniu, że jest to faktycznie klauzula niedozwolona.

    Okazuje sie ze taka kluzula jest zgodna z prawem bankowym. Atykuł 75
    bodajże.

    Czyli ponieważ w umowie dajesz zgode na poddanie się egzekucji, to bank:
    - uznaje że utraciłeś zdolność kredytową (tak dokładnie jest w tym
    atrykule prawa bankoweg) - mimo, że np kredyt spłacasz
    - wypowiada Ci umowę
    - Ty nie spłacasz w teminie całego kredytu (bo możesz nie żdążyć
    zrefinansować kredytu)
    - idzie do sądu
    - jeżeli wszystkie papiery są w prządku, podpisy i tak dalej to dostaje
    BRE i z tym idzie do komornika
    - nim się obejrzysz komornik Cię licutuje.
    - praktycznie możesz nie zdążyć zareagować

    Cały czas nie podoba mi się stwierdzenie "zły stan majątkowy" :(

    Mroziu

  • 28. Data: 2005-11-06 23:32:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piotr Gralak napisał(a):
    > A czy sąd nie ma obowiązku powiadomienia o nadaniu klauzuli
    > wykonalności?

    nie

    KG

  • 29. Data: 2005-11-07 09:14:27
    Od: Trzypion <_555@nie_irc.pl>

    On Sat, 05 Nov 2005 12:12:20 +0100, Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >W przypadku BTE, sąd sprawdza tylko czy formalnie jest w porządku i
    >przyklepuje.

    Wnosisz sprzeciw i masz tak, jakby BTE nie było.
    --
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Reporterka/II_

  • 30. Data: 2005-11-07 13:54:52
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Trzypion napisał(a):

    > Wnosisz sprzeciw i masz tak, jakby BTE nie było.

    kam, kam, widzisz i nie grzmisz?! ;)

    L.