eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu › Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
  • Data: 2014-08-16 21:59:19
    Temat: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > mo/to to transakcje korespondencyjne (mail order) i to (telephone order).
    > Jeszcze kwestia istotna: limit musi być ze 2-3 razy wyższy.

    Niekoniecznie. Często nie musi.

    > Pre-auth jest na jakąś kwotę i potem następuje właściwa autoryzacja na właściwą
    > kwotę.

    Ale kiedy potem? Gdy gość przyjedzie do hotelu, a najczęściej, gdy wyjeżdża.
    Typowo hotele blokują cenę 1-2 noclegów, ostatnio jakoś za blokadą
    szło mi obciążenie (chyba na zasadzie takiej, żeby nie wisieć
    z nierozliczoną autoryzacją, bo to jest w pewnych okolicznościach powód
    do chargebacku). Może się zdarzyć, że hotel dokona preautoryzacji
    (nasz 1-2 noclegi) bez obciążania, a następnie po wyjeździe dokona drugiej
    transakcji na pełną kwotę. Jeśli ktoś zdąży wyjechać z hotelu zanim
    oryginalna nierozliczona blokada się skończy, i jeśli ten 1-2 noclegi to
    był cały pobyt w hotelu, i jeśli jeszcze pierwsza blokada się nie uda
    z jakiegoś powodu technicznego (ale zablokuje środki w banku) no to
    rzeczywiście możemy potrzebować 2-3 większego limitu.

    No ale na samą rezerwację to jednak nie wpłynie, brak limitu "wyjdzie"
    dopiero w hotelu. Tak czy owak, KK i 100x większy limit rozwiązuje ten
    i podobne problemy (choć może powodować inne).
    --
    Krzysztof Hałasa