  • 1. Data: 2003-07-28 10:10:53
    Temat: mBank i ochrona danych osobowych - nieladnie !
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Witajcie,

    Nie wiem czy mBank naruszyl w ten sposob zapisy Ustawy o Ochr. Danych Osobowych czy
    tez nagial je do swoich potrzeb - w kazdym razie z pewnoscia przekroczyl pewne
    niepisane
    granice. mBank czesto zaskakiwal, ale w ten sposob to jeszcze chyba nie...

    Fragment maila, jaki dzis otrzymalem z mBanku :

    "W zwiazku z tym prosimy o wyrazenie przez Panstwa zgody na wysylanie
    przez mBank materialów na adres e-mail, na który zostal skierowany ten
    list.

    Jednoczesnie informujemy, ze w ten sposób pomagaja Panstwu w ratowaniu
    chorego Patryka - kazdy Klient wyrazajacy taka zgode to 10 gr
    (przekazanych przez mBank ze srodków wlasnych banku) na specjalne
    konto. Poniewaz z naszego banku korzysta prawie pól miliona osób -
    mozemy razem przekazac nawet 50.000 zl! Wiecej o naszej akcji jest
    dostepnych pod adresem http://www.cafe.mbank.com.pl/dzieci/"

    Pierwszy raz w zyciu spotykam sie z sytuacja, gdy powazana instytucja finansowa gra
    na
    wspolczuciu, by pozyskac dla wlasnych potrzeb bezplatne (niskoplatne) medium
    reklamowe
    :-( Oczywiscie ktos ceniacy swoj spokoj, a chcacy pomoc, znajdzie przy odrobinie
    wysilku
    numer r-ku fundacji i wysle te kilka zlotych. Ale kazdy wie, ze takich osob bedzie
    niewiele.
    Nietrudno tez domyslic sie, jaki mechanizm psychologiczny zastosowano. Nie oszukujmy
    sie
    - 10 gr/kl. za mozliwosc mailowego cross-sellingu to dla mBanku tyle co nic, a
    stawianie co
    po niektorych wrazliwszych klientow pod sciana to zachowanie wybitnie nieetyczne...

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 2. Data: 2003-07-28 11:01:20
    Temat: Re: mBank i ochrona danych osobowych - nieladnie !
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    A ja, nie potępiam połączenia akcji charytatywnej z potwierdzaniem maili, bo
    generalnie uważam, że lepsza taka akcja niż żadna. Tym bardziej, że w tym
    przypadku zawsze można zażądać wykreślenia maila z bazy. Niemniej jednak jest
    to gdzieś na granicy dobrego smaku.
    Ale mniejsza o to, bo w sumie głównie zdziwiłem się czemu mBankowi tak zależy
    na tych mailach skoro w zasadzie nie wykorzystuje tego kanału do kontaktu z
    klientami :^)

    Miłego dnia
    Tomek

  • 3. Data: 2003-07-28 11:14:07
    Od: Piotr Solarz <p...@...pl>

    Dnia Mon, 28 Jul 2003 11:01:20 +0000 (UTC), Tomasz Opalski
    <o...@N...gazeta.pl> napisał:

    > Ale mniejsza o to, bo w sumie głównie zdziwiłem się czemu mBankowi tak
    > zależy na tych mailach skoro w zasadzie nie wykorzystuje tego kanału do
    > kontaktu z klientami :^)

    Szczególnie, że obrońcy mBanku twierdzili nie dawno, że wysyłanie w ten sam
    sposób wiadomość o awariach graniczy z cudem możliwości techniczych :-)
    Przecież trzeba rozesłać 0.5 M-emaili.

    Piotrek

  • 4. Data: 2003-07-28 11:21:25
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Piotr Solarz wrote:
    > Szczególnie, że obrońcy mBanku twierdzili nie dawno, że wysyłanie w
    > ten sam sposób wiadomość o awariach graniczy z cudem możliwości
    > techniczych :-) Przecież trzeba rozesłać 0.5 M-emaili.

    Sam jestesm ciekaw, ale porownujac poprzednie akcje mailingowe wychodzilo -z
    e te maile dosyc dlugo szly (do tylu ludzi).
    BTW - A moze wlasnie chca zaczac wykorzystywac, tylko zgody nie maja? ;)

  • 5. Data: 2003-07-28 11:40:16
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in

    /ciach.../

> [...]
    > wychodzilo -z e te maile dosyc dlugo szly (do tylu ludzi).
    > BTW - A moze wlasnie chca zaczac wykorzystywac, tylko zgody nie maja?

    Skoro az tak im zalezy na adresach to z pewnoscia mysla nad jakims "inteligentnym"
    cross-sellingiem. Krotka, konkretna, spersonalizowana oferta to jest to. A nie jakis
    elaborat na 3 strony wyslany kilkuset tysiacom ludzi raz do roku :-)

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 6. Data: 2003-07-28 11:50:23
    Temat: Re: mBank i ochrona danych - WYMUSZENIE
    Od: "S.Stefanek" <s...@P...onet.pl>

    Proponuję przeczytać wniosek mbanku o market funduszy.

    NIE WOLNO skreślić zgody na marketingowe użycie danych (także przez
    fundusze) - potwierdzone w mlinii. Jednocześnie we wniosku stwierdza się, że
    informacje przekazuję dobrowolnie.

    Stefan

    http://www.fundusze.mbank.com.pl/jakzadz.html#jestes
    Nie dokonuj również żadnych zmian i poprawek w treści oświadczenia,
    spowoduje to bowiem jego nieważność.

  • 7. Data: 2003-07-28 12:45:45
    Od: p...@t...pl (Jarek Pytlinski)

    28 lip 2003 Wojciech Skrzypinski rzekl:
    > Pierwszy raz w zyciu spotykam sie z sytuacja, gdy powazana instytucja
    > finansowa gra na wspolczuciu, by pozyskac dla wlasnych potrzeb
    > bezplatne (niskoplatne) medium reklamowe
    >(...) to zachowanie wybitnie nieetyczne...

    Zgadzam sie. Takie same uczucie wywolalo u mnie przeczytanie tego maila.
    Nie tylko u mnie, bo taka opinie wyrazaja takze inni klienci mBanku.
    Oczywiscie mBank - czy raczej moze (?) - pomyslodawca pomyslu, ma odmienne
    zdanie i nie widzi niczego zdroznego w tego typu metodologii pomagania
    potrzebujacym.

    Pozwole sobie zacytowac wypowiedz z forum mBanku:

    > Autor: w.bolanowski
    >... ja odpracowa?em na zasadach charytatywnych swoje sze?? lat studiów
    > mo?e dlatego mamy inne pogl?dy na pomaganie chorym dzieciom

    Polecam Wam dyskusje na ten temat na forum:
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=821
    55&t=82155
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=821
    99&t=82199

    oraz
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=822
    34&t=82234

    ps.
    Aha, jak donosza grupowicze pl.news.mordplik tego maila dostaly takze osoby
    nie bedace klientami mBanku.

    pzdr.
    --
    Jarek 'pyciu' Pytlinski
    http://www.pyciu.suleckiego.com

  • 8. Data: 2003-07-28 13:46:01
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    "S.Stefanek" napisał(a):

> [...]
    >
    > NIE WOLNO skreślić zgody na marketingowe użycie danych (także przez
    > fundusze) - potwierdzone w mlinii. Jednocześnie we wniosku stwierdza się, że
    bylo juz wyjasniane, ze jest to cena za bezprowizyjny zakup funduszy
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 9. Data: 2003-07-28 14:23:18
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "RobertS"

    > bylo juz wyjasniane, ze jest to cena za bezprowizyjny zakup funduszy

    to niech podadzą prowizję dla takich klientów - jak nie mozna zrezygnowac z
    "wyrazenia zgody" to ja zawsze rezygnuje z takiej oferty.
    *** blad ***

  • 10. Data: 2003-07-28 16:24:13
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    pewne niepisane
    > granice. mBank czesto zaskakiwal, ale w ten sposob to jeszcze chyba nie...

    Ustawy o ochronie danych osobowych nie naruszył, ale z całą
    pewnością naruszył ustawę o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną, gdyż informacja typu:

    " supermarket funduszy inwestycyjnych pod adresem
    http://fundusze.mbank.com.pl (zakup jednostek bez prowizji!) "

    stanowi niezamówioną informację handlową (promuje SFI),
    przez co mbank narusza ustawę na którą się powołuje
    przy prośbie o akceptację korespondencji e-mail:)))

    ______
    Robert