    From: "WOJSAL" <w...@k...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank i bezpieczenstwo e-karty
    Date: Thu, 27 Jun 2002 08:28:05 +0200

    news:afcodo$8d2$1@news.onet.pl...

    > ak samo jak zwyklej karty z tym, ze na zwyklej karty, wspomnianej przez
    > Ciebie np Inteligo kasa moze byc caly czas.
    > No i chyba bank kapnalby sie, gdyby co sekunde ktos chcialby autoryzowac
    > dana karte (wczesniej musisz znac jej numery). Ale znasz jej numer i co?

    Jesli zlodziej zna wszystkie dane potrzebne do pobrania
    pieniedzy - to nie bedzie sie dlugo zastanawial.

    > Ogolnie twoje dywagacje sa dla mnie dosc dziwne. Przeciez zawsze mozesz
    > placic w sklepach, ktore przyjmuja akceptacje ecardu - czyli autoryzacja
    > dzieje sie na Ecardzie a nie robi tego sam sklep, kjtory numeru nie
    > poznaje... I co??? :)

    Zawsze mozna powiedziec - po co w ogole placic przez Internet?:)

    Odpoawiadam - zakupy, platnosci przez Internet sa wygodne.
    I dlatego z tego korzystamy, bedziemy korzystac. Dlatego
    tez musza byc solidne zabezpieczenia - zamaist tych
    polegajacych na tym by "nie podawac paramatrow karty
    osobom nieznanym".
    A dlaczego mialyby to robic banki? To proste.
    Bo tak jest klientowi wygodniej. Skoro moga byc e-portfele
    poza bankiem, to moga byc i w samym banku.
    Tylko zeby byly tam jakies zabezpieczenia chroniace
    moje pieniadze.

    Natomiast mBankiem zainteresowalem sie dlatego,
    ze jest to jedyny znany mi bank internetowy ktory
    umozliwia platnosci za granica, wlasnie przez e-karte.
    Niestety brak dostatecznych zabezpieczen - uniemozliwia
    mi wykorzystanie e-karty.
    Mam jednak nadzieje, ze to sie poprawi.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    Gadu-Gadu: 311984