    From: "Pirxx" <p...@m...icpnet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank i bezpieczenstwo e-karty
    Date: Wed, 26 Jun 2002 23:29:40 +0200

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@k...net.pl> napisał...

    > Przeciez czas autoryzacji transakcji sklep dostosuje do potrzeb
    > rynkowych. Nie ma powodu by w typowym sklepie nie
    > wprowadzic timaout'a na poziomie nawet kilku dni.
    > (Jak klient zaplaci, wtedy sklep cos tam wysyla).
    > Natomiast wyslanie zadanie autoryzacji w praktyce
    > jest porownywalne do czasu wyslania emaila, SMS
    > - czyli pare minut. Ja zas moge odpowiedziec wtedy, gdy zechce.

    Wydaje mi sie ze akurat email to w ogole nie jest bezpieczne
    rozwiazanie. Niekodowany, bez zadnych mechanizmow potwierdzania
    personaliow nadawcy (kazdy moze sie podszyc).
    A co do autoryzacji PRZED zamiast po, to zawsze mozna chyba zrobic
    przedplate przelewem. Efekt jest dokladnie ten sam. Wysylasz
    pieniadze, sklep wysyla towar.

    Pirxx