  • 1. Data: 2003-10-31 06:58:55
    Temat: mBank data zlecenia
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Czemu zlecenie stale zdefiniowane na 31-ego w miesiacach 30-sto dniowych
    wykonuje sie 1-szego?
    Po mojemu powinno 30-tego.
    Mnie tam rybka, ale mozna sie zdziwic

  • 2. Data: 2003-10-31 14:05:38
    Temat: Re: mBank data zlecenia
    Od: "sas" <s...@p...pl>

    >Czemu zlecenie stale zdefiniowane na 31-ego w miesiacach 30-sto dniowych
    >wykonuje sie 1-szego?
    >Po mojemu powinno 30-tego.
    >Mnie tam rybka, ale mozna sie zdziwic

    Jest to dosc oczywiste, ponieważ wszystkie systemy działają niestety jak
    robot, czyli nie cofna sie do tyłu, tylko zrobia z tym cos w kolejnych
    korkach. A poniewaz 30 juz dla nich defacto minął, realizują ten przelew
    pierwszego kolejngeo dnia i wychodzi im 1 nastepnego miesiaca. Tym właśnie
    różni sie "filozofia" maszyn od człowieka. Maszyna się po prostu nie może
    cofnąć. Pozdr.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2003-10-31 14:26:54
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Popatrzmy co też wymyślił osobnik zwany "sas" <s...@p...pl>:

> [...]
    > różni sie "filozofia" maszyn od człowieka. Maszyna się po prostu nie może
    Owszem maszyna nie może się cofnąć. Jakby nie patrzeć człowiek też tego
    nie dokona...
    Jeśli zaś chodzi o ten przypadek, to jeśli zlecenie stałe wypada w dzień
    wolny to jest robione ostatniego dnia roboczego _przed_. Dziwne więc że w
    tym wypadku jest robione _po_.

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 4. Data: 2003-10-31 15:47:34
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "sas" <s...@p...pl> wrote in message news:03103115053889@polnews.pl...

> [...]
    > różni sie "filozofia" maszyn od człowieka. Maszyna się po prostu nie może

    Jest to dosyć nieoczywiste, bo przelew zlecony np na 28-ego wykona się 26
    jeżeli 28-ego w następnym miesiącu wychodzi w niedzielę. I to bank potrafi
    przewidzieć ustawiając zlecenie na następny miesiąc.
    Natomiast tego, że w następnym miesiącu 31-ego nie ma, to zamiast cofnąć się
    o jeden dzień, poszedł o ten jeden dzień do przodu.
    Oczywiście w obu przypadach w kolejnym miesiącu data wróci na miejsce, czyli
    28 i 31 odpowiednio.

  • 5. Data: 2003-10-31 20:23:11
    Od: "Jaca" <j...@g...pl>

    Użytkownik "sas" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > różni sie "filozofia" maszyn od człowieka. Maszyna się po prostu nie może

    To nie takie oczywiste. Lukas np. tak nie robi. Mam ustawione zlecenie na
    31-go, w nastepnym miesiącu wykonuje sie 30-go, a w kolejnym zamiast 31-go,
    wykonuje sie znowu 30-go. Kicha ale olewam to.
    A co do "przewidywania" przez system kiedy wykonywać jakie zlecenia to np.
    jest parametr "Data nastepnego przetwarzania" Jeżeli dziś mamy piatek 31.10.
    a następne przetwarzanie systemu odbędzie się 3.11. to system powinien
    wypchać zlecenia z dziś, jutra (01.11) i pojutrza (02.11). Oczywiście
    zgodnie z parametrem czy "przed dniem wolnym" czy "po dniu wolnym".
    Z kolei dla inych systemów np. definiuje się cykl wykonywania np. zleceń -
    "zawsze na koniec m-ca"
    Pzdr.
    Jaca

  • 6. Data: 2003-11-05 17:57:22
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czemu zlecenie stale zdefiniowane na 31-ego w miesiacach 30-sto dniowych
    > wykonuje sie 1-szego?
    > Po mojemu powinno 30-tego.
    > Mnie tam rybka, ale mozna sie zdziwic

    o raqny - dobrze wiedziec, bo niektore instytucje czy banki pobieraja duza
    oplate za nieterminowa splate (w citi to np. 70 zl + odsetki karne - niezle,
    nie?:)

  • 7. Data: 2003-11-05 17:58:31
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bobdba$9v9$...@f...acn.pl,
    rena <r...@a...pl>:
> [...]
    >
    > o raqny - dobrze wiedziec, bo niektore instytucje czy banki pobieraja
    > duza oplate za nieterminowa splate (w citi to np. 70 zl + odsetki

    Ojej, to juz nie jestes taka zachwycona? ;PP

    --
    Robert

  • 8. Data: 2003-11-05 18:08:13
    Od: "rena" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ojej, to juz nie jestes taka zachwycona? ;PP

    a bylam?

  • 9. Data: 2003-11-05 18:30:34
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bobdvj$a4n$...@f...acn.pl,