  • 1. Data: 2020-12-08 15:19:40
    Temat: mBank biznes standard - płatne od stycznia - jakaś inna opcja?
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    Witam
    mbank poinformował mnie, że od stycznia bezpłatne konto biznes będzie
    płatne. Nie mam zamiaru pilnować, czy na pewno zus zostanie wykonany z
    tego konta, więc szukam innego bezpłatnego.
    Używam tylko do niewielkich przychodów z terminala płatniczego i czasami
    płatności za wystawiony rachunek przelew.

    Czy możecie polecić bezpłatne konto firmowe w sensie utrzymania.
    Przelewy mogą być płatne (symbolicznie?)

    CezaryT

  • 2. Data: 2020-12-08 15:29:26
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 08.12.2020 o 15:19, Cezary pisze:

    > Czy możecie polecić bezpłatne konto firmowe w sensie utrzymania.
    > Przelewy mogą być płatne (symbolicznie?)

    ING ma chyba jeszcze bezpłatne, jeżeli nie potrzebujesz karty

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 3. Data: 2020-12-08 15:35:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert_DF <r...@g...com> writes:

    > ING ma chyba jeszcze bezpłatne, jeżeli nie potrzebujesz karty

    Warunkowo. 2000 wpływu lub zus lub podatek (tego ostatniego nie jestem
    pewien)

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 4. Data: 2020-12-08 16:12:36
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Cezary pisze:
> [...]
    > płatne. Nie mam zamiaru pilnować, czy na pewno zus zostanie wykonany z
    > tego konta, więc szukam innego bezpłatnego.

    Ale przecież na wszelki wypadek możesz raz w miesiącu puścić (darmowo)
    do ZUS 1zł.

  • 5. Data: 2020-12-08 17:07:21
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 08.12.2020 o 16:12, Andrzej Kłos pisze:

    > Ale przecież na wszelki wypadek możesz raz w miesiącu puścić (darmowo)
    > do ZUS 1zł.

    tak kiedyś robiłem, aby mieć gratis konto w IB

  • 6. Data: 2020-12-08 18:30:53
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Tuesday, December 8, 2020 at 3:19:43 PM UTC+1, Cezary wrote:
> [...]
    > Czy możecie polecić bezpłatne konto firmowe w sensie utrzymania.
    > Przelewy mogą być płatne (symbolicznie?)

    NestBank - wszystko podstawowe bezpłatne dla pierwszego konta (karta też tylko
    pierwsza).

    Fajne jest to, że można do zlecenia stałego ustawić adres mailowy do powiadomień i
    bank od siebie to wysyła.

    A w ogóle to ostatnio poprawił się znacznie interfejs.
    Przeniosłem się tam (od dzisiaj ;-) z konieczności, bo VW wprowadził opłaty) i w
    sumie to (nowy/aktualny NEST) jest znacznie lepszy od (nowego od jakiegoś czasu) VW.
    Poza tym prywatne i firmowe ma się na dwóch kartach obok siebie.

    Jedyna czego żałuję, to eksport historii w xmlu, bo tego jak dotąd z łatwych w
    parsowaniu (oprócz csv, który nie jest ustandardyzowanym standardem :-) ) był tylko
    format "binarny" ;-) ale od dzisiaj już nie ma.

    witrak()

  • 7. Data: 2020-12-09 09:26:08
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    > Ale przecież na wszelki wypadek możesz raz w miesiącu puścić (darmowo)
    > do ZUS 1zł.

    Faktycznie, nie pomyślałem. Ustawie płatność comiesięczną, jeżeli to
    przejdzie, to temat odsunięty w czasie/

    CezaryT

  • 8. Data: 2020-12-09 09:47:53
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 08.12.2020 o 18:30, witrak() pisze:

> [...]
    parsowaniu (oprócz csv, który nie jest ustandardyzowanym standardem :-) ) był tylko
    format "binarny" ;-) ale od dzisiaj już nie ma.

    Prawie bym sie zdecydował, ale wczorajsze problemy przedstawione przez
    kolegę mnie zastanowiły:

    Jego żona ma konto dość długo w NestBanku. On nie ma żadnego (!),
    pracuje w niemcach, kasę bierze do ręki i jest zadowolony. Ale przyszła
    potrzeba otrzymania przelewu na konto, w komputerach słabo obeznany,
    więc żona upoważnił go do swojego konta PLN i ząłożyła konto EURO. Cała
    akcja została przeprowadzona z niemiec. Przelew doszedł, wiec zadowolony.
    Przyjechali do Polski, a w domu czeka karta płatnicza na jego! imie i
    nazwisko. Tutaj dokładnie nie wiem co zrobił, ale próbował ją aktywować,
    logując sie na konto żony z danymi swojej karty. Konto zostało
    zablokowane. Telefony na infolinie nie pomagały, jeżeli pani na infolini
    usłyszała, że w pokoju jest druga osoba i coś podpowiada, natychmiast
    kazała się właścicielce rozłączyć i zadzwonić jak będzie sama. (Nawet
    nie wiedziałem, że są takie obostrzenia.) W końcu udało sie dowiedzieć,
    że nastąpiło "poważne naruszenie systemu zabezpieczeń " i należy się
    udac osobiście do oddziału. Ponieważ u niego już nie ma oddziału, w
    którym żona zakładała konto, pojechali do stolicy swojego województwa.
    Tam po godzinie stwierdzono, że oni nie dadzą rady i skierowano ich do
    oddziału we Wrocławiu (sic). tam półtorej godziny czekania w
    pięciosobowej kolejce, bo oczywiście obsługa po jednej osobie. W trakcie
    wyjaśnień podobno padła propozycja wyjazdu do Warszawy -to przemilczę. W
    końcu żona dostałą nowy login, on dostał pierwszy! login i mogą korzystać.

    Ja bym zalożył nowe konto w innym banku, bo nie mam aż tyle czasu na
    nieplanowane podróże, ale chyba w razie zmiany konta, poszukam banku z
    oddziałem w moim mieście.

    CezaryT

  • 9. Data: 2020-12-09 10:20:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezary" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >nazwisko. Tutaj dokładnie nie wiem co zrobił, ale próbował ją
    >aktywować, logując sie na konto żony z danymi swojej karty. Konto

    Hm, pare razy bledne haslo, czy mu jakies "pierwsze logowanie" zrobili
    ?

    Bo w wiekszosci bankow to trzeba sie zalogowac do ST, a potem jest
    opcja aktywacji karty ...

    >Ja bym zalożył nowe konto w innym banku, bo nie mam aż tyle czasu na
    >nieplanowane podróże, ale chyba w razie zmiany konta, poszukam banku
    >z oddziałem w moim mieście.

    MIejscowy oddzial sie IMO przydaje, choc ... taki mbank od poczatku
    nastawiony na to, ze obsluga calkowicie zdalna ...

    J.

  • 10. Data: 2020-12-09 11:57:47
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 09.12.2020 o 10:20, J.F. pisze:

    > MIejscowy oddzial sie IMO przydaje, choc ... taki mbank od poczatku
    > nastawiony na to, ze obsluga calkowicie zdalna ...
    >
    > J.

    Dlatego ciężko mi wyobrazic sobie taki problem, że błedy w logowaniu czy
    obsłudze konta wymuszają wizytę w oddziale. W mBanku nie spotkałem się z
    takim przypadkiem, ale jak widać może tak być u innych.
    CezaryT