  • Data: 2003-11-28 20:56:23
    Temat: Re: [mBank] Błędy i lekceważenie (długie}
    Od: "PSOLS" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >W połowie października wysłałem na i...@m...com.pl maila o treści, którą
    >poniżej cytuję - do dnia dzisiejszego (mimo 3-krotnych moich interwencji w
    >mLinii) nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (telefonicznej, pisemnej,
    >mailowej...). Jedyne co ustaliłem to to, że @ dotarł do mBanku.

    W dniu dzisiejszym dostałem (listem priorytetowym) odpowiedź na cytowany wyżej
    @, którą przytaczam niżej w całości, swoje komentarze zaznaczając w [ ].

    Szanowny Panie,
    w nawiązaniu do Pana dyspozycji złożonej w dniu 13.10.2003 roku, dotyczącej
    problematyki księgowań oraz bankomatów w mBanku chciałbym na wstepie
    najmocniej przeprosić za długi czas oczekiwania na odpowiedź.
    Nawiązując do Pana uwag na temat informacji zawartej w sekcji "najczęściej

    adawane pytania" na naszej stronie internetowej, chciałbym poinformować, że w

    oparciu o Pana spostrzeżenia stworzona zostanie nowa treść informacji, która w
    grudniu powinna zostać umieszczona na naszej stronie internetowej.

    [Czyli niby zgadzają się z moimi uwagami - szkoda, że dopiero teraz pomyśleli
    o tym, żeby jednak coś poprawić na www, a obiecywano mi to już wcześniej - we
    wrześniu telefonicznie. Czas redagowania tych kilku zdań też jest expresowy -
    sprawa rozpoczęła się we wrześniu, a może w grudniu znajdzie finał.
    Ciekawostką jest to, że pośrednio sami przyznają, że działanie systemu
    transakcyjnego jest także dla nich zaskoczeniem, skoro treść informacji na www
    ma być redagowana w oparciu o moje spostrzeżenia - jakby to było jakieś
    zjawisko przyrodnicze, a nie program działający w oparciu o ustalony algorytm.]

    Jeśli chodzi natomiast o kwestię księgowania środków w mBanku, to chciałbym
    wyjaśnić, że księgowania przelewów wewnętrznych odbywają się na bieżąco
    niezależnie od daty realizacji (nawet w weekend) natomiast datą księgową jest
    zawsze data z dnia wykonania operacji, czyli z dnia wolnego. Informacją na
    temat faktycznego dnia realizacji operacji, jest natomiast "data operacji".

    [No i kicha - czyli nadal nie wiedzą, o co chodzi. To, co tu wyżej napisano
    jest prawdą, ale tylko dla przelewów wewnętrznych, wykonywanych on-line w dni
    wolne. Nie jest natomiast prawdą dla przelewów wewnętrznych, zleconych
    uprzednio na dni wolne, bowiem te przelewy jako "datę operacji" mają dzień
    wolny, natomiast jako "datę księgowania" - najbliższy dzień roboczy. Nie
    byłoby żadnego problemu, gdyby historia operacji na rachunku wyświetlała się
    również wg kolumny "data operacji" - proszę sprawdzić, że wyświetla się
    wg "daty księgowania", co w tym przypadku wywołuje niespodziewane efekty w
    wysokości salda. Nadal też nie wyjaśniono, czym podyktowane jest takie
    udziwnione księgowanie przelewów wewnętrznych - inaczej zlecanych on-line, a
    inaczej zlecanych z wyprzedzeniem. Moja hipoteza jest taka: błąd w procedurze
    polega na tym, że o północy, podczas przetwarzania pliku z przelewami
    zleconymi do realizacji na dany dzień, w pierwszym przebiegu powinny zostać
    odfiltrowane przelewy wewnętrzne i - niezależnie od dnia tygodnia - powinny
    one zostać wykonane i zaksięgowane z datą bieżącą. Dopiero następnie powinny
    zostać przetworzone przelewy wychodzące - przeznaczone do wysyłki w
    najbliższej sesji KIR (w dni wolne sesji nie ma, a więc czekają do
    najbliższego dnia roboczego).]

    Przelewy zewnętrzne dokonywane są z kolei tylko w dni robocze, co wynika
    jednak ze specyfiki funkcjonowania Krajowej Izby Rozliczeniowej i w związku z
    tym ich księgowanie ma również datę z dnia roboczego.

    [To akurat jest oczywiste i nie było przedmiotem mojego wystąpienia.]

    Odnosząc się natomiast do kwestii naszej współpracy z firmą Euronet i
    aktualizacji listy bankomatów na naszej stronie, chciałbym poinformować, że
    wiążącą dla nas jest informacja otrzymana od sieci Euronet i w oparciu o taką
    informację aktualizujemy listy bankomatów. Przykro mi, jeśli nie zawsze dane
    te są poprawne. Zapewniam Pana, że podjęliśmy działania zmierzające do
    wyjaśnienia tej sprawy i uzyskania aktualnego spisu bankomatów dostępnych dla
    naszych Klientów. W dniu dzisiejszym lista została poprawiona zgodnie z
    najnowszymi danymi, które uzyskaliśmy od sieci Euronet.

    [Szkoda, że dopóki ktoś się nie poskarży, to nikt się w banku tematem nie
    przejmuje. mBank podpisując umowę z Euronetem powinien zobowiązać ich do
    dostarczania stosownych informacji w odpowiednim czasie. Poprawki dokonane na
    stronie nadal nie są wystarczające. Przykładowo - poprawiono wreszcie godziny
    dostępności bankomatu przy hipermarkecie "Leclerc" w Olsztynie, ale nadal
    nieprawidłowe są przy bankomacie opisanym jako LUKAS Bank, oddział - ul.

    strowskiego 6 - 24h. Bakomat ten znajduje się bowiem w hipermarkecie "Tesco",

    w którym jest też oddział Lucas Banku (mało kto wie, że tam jest oddział
    Lucasa, ale wszyscy wiedzą gdzie jest "Tesco" - czy nie lepiej napisać więc
    lokalizację "Tesco"?). Bankomat umieszczony jest w holu - na zewnętrznej
    ścianie boksu, w którym jest Lucas. A więc większość użytkowników nie zwraca
    nawet uwagi, że bankomat ma coś wspólnego z tym bankiem. Ponadto adres podany
    na www jest nieprawidłowy - bankomat mieści się przy ul. Pstrowskiego 16 (a
    nie 6) i nie jest dostępny 24h lecz w godz. otwarcia "Tesco" czyli 8-22.
    Podejrzewam, że tego typu nieścisłości jest na tym wykazie bankomatów znacznie
    więcej. Niektóre bankomaty, mimo ich fizycznej likwidacji, "wiszą" na www
    przez kilka miesięcy, co jest fatalną dezinformacją (tak było z bankomatami w
    Olsztynie przy "Orbisie" ul. Dąbrowszczaków, a potem z bankomatem przed
    wejściem do Oddziału BRE przy ul. Głowackiego)].

    Jeszcze raz proszę o przyjęcie naszych przeprosin w związku z długim czasem
    oczekiwania na odpowiedź, mam jednocześnie nadzieję, że powyższe informacje
    okażą się dla Pana kompletne i satysfakcjonujące.

    Z poważaniem
    Inspektor Bankowy
    Wydział Zarządzania Relacjami z Klientami mBanku
    Paweł Ejzert

    [Niestety, nie jestem usatysfakcjonowany w pełni odpowiedzią z powodów, o
    których napisałem wyżej.]

    PSOLS
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl