  • 1. Data: 2014-05-05 22:17:31
    Temat: która debetówka do wypłat w bankomatach (za granicą)?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    jak w temacie, którą kartą warto wypłacać za granicą?

    1. EUR
    2. CZK

    najlepiej brak opłaty za wypłatę + oczywiście jak najlepsze kursy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2014-05-05 22:44:38
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-05-05 22:17, RobertS pisze:

    > jak w temacie, którą kartą warto wypłacać za granicą?
    >
    > 1. EUR

    MC debit Alior Kantor EUR
    Pierwsza wypłata w miesiącu darmo
    Następne 9,00PLN sztuka
    EUR kupowane w Alior Kantorze

    > 2. CZK

    MC debit Alior Kantor USD
    CZK->USD po kursie MC
    USD kupowane w Alior Kantorze
    koszty jak wyżej.
    Jeśli bankomat zaproponuje przeliczenie CZK na PLN - NIE ZGODZIĆ SIĘ

    > najlepiej brak opłaty za wypłatę + oczywiście jak najlepsze kursy

    Sławek

  • 3. Data: 2014-05-05 23:11:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > MC debit Alior Kantor USD
    > CZK->USD po kursie MC
    > USD kupowane w Alior Kantorze
    > koszty jak wyżej.
    > Jeśli bankomat zaproponuje przeliczenie CZK na PLN - NIE ZGODZIĆ SIĘ

    muszę mieć dwie karty czy można jedną podpinać pod różne konta jak w Citi?

    a jak się zachowuje Alior kantor EUR w CZechach?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2014-05-05 23:42:50
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Mon, 05 May 2014 22:17:31 +0200
    RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > jak w temacie, którą kartą warto wypłacać za granicą?
    >
    > 1. EUR

    Karta mBanku do konta w EUR ma darmowe wyplaty w krajach z ta waluta.
    W innym przypadku zbojeckie prowizje :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 5. Data: 2014-05-06 18:32:54
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-05-05 23:11, RobertS pisze:

    > muszę mieć dwie karty

    nic nie musisz, ale..

    > czy można jedną podpinać pod różne konta jak w Citi?

    nie można

    > a jak się zachowuje Alior kantor EUR w CZechach?

    Normalnie ;)
    CZK -> USD po kursie MC
    USD -> PLN po kursie Alior BANKU (nie kantoru)
    PLN -> EUR po kursie Alior BANKU (nie kantoru)

    ;))

    Sławek

  • 6. Data: 2014-05-06 18:55:11
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 maja 2014 23:42:50 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski
    napisał:

    > Karta mBanku do konta w EUR ma darmowe wyplaty w krajach z ta waluta.
    >
    > W innym przypadku zbojeckie prowizje :)

    ja wyplacam za granica debetowka Alioru...
    brak prowizji wiec dobre przy malych kwotach (a tak zazwyczaj robie)
    kurs nie jest zbyt dobry ale tez nie tak zly jak w przypadku placenia ich karta (do
    transakcji ebzgotowkowych jesy inna, gorsza, tabela) no i nie ma szalenstwa ktore
    wystepuje gdy karta w EUR wyplaca sie CZK (a przy placeniu w CZK to juz pewnie bylby
    kosmos...)

    w sumie mozna policzyc ten kosmos..
    powiedzmy ze mamy juz przeliczone te CZK na 100USD..po kursie MC
    100USD to 324.55PLN wedlug dziesiejszego kursu aliora do transakcji bezgotowkowych
    teraz trzeba zamienic to na EUR, pojdzie po kursie 3.8886
    czyli mamy: 83,46EUR
    tymczasem po kursie zbliżonym do średniego zabrali by nam z konta 71,77EUR
    oznacza to strate na przewalutowaniu 16%.

  • 7. Data: 2014-05-06 21:55:40
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 05.05.2014 22:17, RobertS pisze:

    > jak w temacie, którą kartą warto wypłacać za granicą?
    >
    > 1. EUR
    > 2. CZK
    >
    > najlepiej brak opłaty za wypłatę + oczywiście jak najlepsze kursy

    Pamiętam ostatnio w Czechach bankomat zaproponował przeliczenie CZK na
    PLN po bardzo dobrym kursie (prawdopodobnie MC) ale czy rzeczywiście
    takie obciążenie pojawi się na karcie to tego do końca nie wiem. Jeżeli
    tak to wtedy mogłaby być karta w PLN z darmowymi wypłatami na całym
    świecie czyli np z Synka o ile dobrze pamiętam. Jednak czy tak się
    zachowuje każdy bankomat w CZK to tego też nie wiem.

    Xenocide

  • 8. Data: 2014-05-07 20:17:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > CZK -> USD po kursie MC
    > USD -> PLN po kursie Alior BANKU (nie kantoru)
    > PLN -> EUR po kursie Alior BANKU (nie kantoru)

    aby dostać takie karty (Alior Kantor) muszę założyć konto walutowe czy
    jakieś inne?

    do jednego konta kilka kart można dostać?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2014-05-07 21:52:38
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu środa, 7 maja 2014 20:17:57 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > aby dostać takie karty (Alior Kantor) muszę założyć konto walutowe czy
    >
    > jakieś inne?
    >

    > do jednego konta kilka kart można dostać?

    Możesz dostać 3 karty - w USD, euro i funtach. Zakładasz konta w odpowiednich
    walutach plus w PLN, jak chcesz kupować walutę za złotówki. Więcej szczegółów tutaj:
    http://kantor.aliorbank.pl/info/karty-walutowe

    pzdrwm
    luc

  • 10. Data: 2014-05-07 22:47:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Możesz dostać 3 karty - w USD, euro i funtach. Zakładasz konta w odpowiednich
    walutach plus w PLN, jak chcesz kupować walutę za złotówki. Więcej szczegółów tutaj:
    > http://kantor.aliorbank.pl/info/karty-walutowe

    ok
    czyli zakładam 2 konta (EUR i USD) + biorę do nich karty
    opłaca się zakup w kantorze Aliora czy lepiej np. kupić na cinkciarzu
    (mam tam konto) i przelewać na rachunki walutowe w Aliorze?

    --
    pozdrawiam
    RobertS