  • 1. Data: 2014-05-05 19:56:43
    Temat: Przelew od komornika a jego anulowanie (zwrot kasy)
    Od: z <...@...pl>

    Wiem że to dziwnie zabrzmi ale... ;-)
    Przyszedł przelew z kasą wyegzekwowaną przez komornika.
    Pracodawca zalegał udało się churaaa :-)
    Wszystko zgodnie z procedurą: wyrok, klauzula wykonalności, egzekucja,
    przelew na konto komornika, przelew na moje konto.
    Teraz syndyk masy upadłościowej domaga się zwrotu bo interpretuje
    przepisy po swojemu. To znaczy że w czasie upadłości układowej wszystkie
    egzekucje są wstrzymane również te nie podlegające układowi (pracownicze).
    Co zrobi bank jeśli komornik ulegnie syndykowi i poprosi/zażąda o zwrot
    kasy.
    Dostanę najpierw jakieś info czy może to zrobić z automatu?

  • 2. Data: 2014-05-05 21:59:12
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Co zrobi bank jeśli komornik ulegnie syndykowi i poprosi/zażąda o zwrot
    > kasy.

    Nie wiem, co zrobi, ale nie powinien robic nic.

  • 3. Data: 2014-05-05 23:43:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 05.05.2014 19:56, z pisze:

> [...]
    > Co zrobi bank jeśli komornik ulegnie syndykowi i poprosi/zażąda o zwrot

    Znaczy się syndyk mu przystawi brzytwę do gardła?

    Bo jak inaczej komornik miałby "ulec" stronie sporu cywilnego?

  • 4. Data: 2014-05-06 07:06:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-05-05 23:43, Andrzej Lawa pisze:
    > Bo jak inaczej komornik miałby "ulec" stronie sporu cywilnego?

    Po tym jak komornik pobrał zaliczkę na podatek dochodowy od mojego
    odzyskanego wynagrodzenia kiedy w picie 11 już raz pracodawca uwzględnił
    wszelkie składki to mnie już nic nie zdziwi.
    Co ciekawsze tam była kwota netto + odsetki za 2 lata zwłoki.

    Chodzi o to że przepisy niejednoznaczne a interpretacje odmienne.
    Jedna z interpretacji głosi że komornik niezgodnie z prawem zwindykował
    podczas trwającego postępowania upadłościowego kiedy to wszystkie
    windykacje są wstrzymane.

    Chciałbym się dowiedzieć czy jeśli dojdzie do oddawania kasy (anulowanie
    przelewu / prośba o zwrócenie/ czy jakoś inaczej - nie znam się na
    procedurach bankowych)
    czy bank powiadomi mnie o tym i będę mógł się zgodzić lub nie, czy
    lepiej na wszelki wypadek wyjąć pieniądze z tego konta.

    "sąd sądem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie" :-)

  • 5. Data: 2014-05-06 08:54:00
    Od: "oszczedny" <o...@p...pl>

    generalnie to syndyk ma tu racje - wszystkie sprawy sa wstrzymane. mam w tej
    chwili sytuacje troche analogiczna - spolka w ktorej dochodze wierzytelnosci
    ( obecnie w up. ukladowej) poprzez wczesniejsze zajecie komornicze stracila
    troche kasy i teraz wrocila sie do komornika o przelew tego co zabral przy
    czym napisala, ze jesli nastapilo przekazanie do wierzyciela to komornik
    mapowiedziec ile i kiedy przekazal. wnioskuje z tego, ze jesli nastapilojuz
    przekazanie to kasa nie bedziezwracana, czyli nie beda od ciebie dochodzic i
    jestesbezpieczny. na wszelki wypadek jednak jesli masz mozliwosc to bym
    zabral kase do innego banku ;)
    pozdrawiam
    oszczedny

  • 6. Data: 2014-05-06 10:13:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-05-06 08:54, oszczedny pisze:
    > generalnie to syndyk ma tu racje - wszystkie sprawy sa wstrzymane. mam w tej
    > chwili sytuacje troche analogiczna - spolka w ktorej dochodze wierzytelnosci
    > ( obecnie w up. ukladowej)

    Ja doczytałem że o wstrzymaniu wierzytelności pracowniczych (nie
    wchodzących w skład układu) może ale nie musi zadecydować sąd.
    Nie dzieje się to z automatu.
    Pierwszy komornik do którego się zwróciłem nie chciał się zając sprawą
    bo twierdził że ma obowiązek przekazania kwitów po prostu syndykowi.
    Inny postanowił windykować.

  • 7. Data: 2014-05-06 14:09:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "oszczedny" napisał
    >generalnie to syndyk ma tu racje - wszystkie sprawy sa wstrzymane.

    A daty ? Wyrok sadu powiedzmy ze byl wczesniejszy od ustawienia
    upadlosci ukladowej.

    Tak czy inaczej - pieniadze szybko zabrac z banku i niech sie dalej
    komornik tlumaczy czemu zabral choc nie powinien.
    Tyle razy zabierali niepoprawnie, ze niech sie teraz pomecza zeby
    uzasadnic ze tym razem poprawnie.

    A naleznosc ci sie w koncu nalezala i zostala uregulowana, wiec syndyk
    wypelnil swoje zadanie :-)

    J.

  • 8. Data: 2014-05-06 16:26:43
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    .pl...

> [...]
    > na wszelki wypadek wyjąć pieniądze z tego konta.
    >
    > "sąd sądem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie" :-)

    "Wyjęcie pieniędzy z tego konta" nie zmienia aż tak bardzo sytuacji.

    Dobrym rozwiązaniem wydaje się zamknięcie tego i wszystkich innych Twoich
    rachunków w tym banku (oprócz ewentualnie kredytowych), o ile jest to
    wykonalne.

  • 9. Data: 2014-05-06 17:10:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 6 May 2014 14:09:10 +0200, w <5368d0e8$0$2237$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > komornik tlumaczy czemu zabral choc nie powinien.
    > Tyle razy zabierali niepoprawnie, ze niech sie teraz pomecza zeby

    Uważaj -- za błędy komornika płaci ten, kto mu zlecił "robotę" :)
    Czemu? Bo tak...

  • 10. Data: 2014-05-06 17:15:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-05-06 16:26, MarekZ pisze:
    > Dobrym rozwiązaniem wydaje się zamknięcie tego i wszystkich innych
    > Twoich rachunków w tym banku (oprócz ewentualnie kredytowych), o ile
    > jest to wykonalne.

    Zostawiłem na koncie tyle ile potrzeba na zapłacenie poleceń zapłaty.
    Mam ich kilka i nie mam już po prostu siły. Odzyskanie kasy (nie całej
    zresztą) kosztowało 1,5 roku czasu, nerwy i pieniądze.
    Mam już dość kontaktów ze złodziejami i instytucjami zaufania
    publicznego które wykazują się niedbalstwem i niekompetencją.
    Jak żyć?