  • 71. Data: 2011-08-01 07:33:35
    Temat: Re: kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    z <z...@g...pl> writes:

    > A jest gdzieś napisane jakie proporcje muszą mieć informacje? :-)
    > A drobne druczki na pińcetnej stronie umowy nie działają tak jak ten
    > "manewr z napisem TAXI?
    NIe. Widziałeś tą tablicę? Umowy bankowe były przy niej wzorem czytelności.

    A te drobne druczki to wiesz że sa, czy sobie tak powtarzasz? Bo w
    _umowach_, przynajmniej swoich ich nie spotkałem. A poza tym, tyle sie
    mówi o tych drobnych druczkach, że chyba można się w końcu nauczyć, że
    tam są najważniejsze rzeczy. :P

    Poza tym, był kiedyś taki bank BPH. W pewnym momencie dorobił się tabeli oplat
    ktorej nie mogłem
    zrozumieć w czasie krótszym niż dzień. I dlatego nie miałem u nich karty
    kredytowe, a konto szybko zamknąłem. I mam wrażenie że gdyby
    takie postępowanie było powszechne, to banki bardziej by dbały o
    czytelność swoich toip.

    A niestety cały czas zdarza mi się tak, że prośba o wzór umowy przed
    podpisaniem powoduje wielkie oczy i komentarz w rodzaju "ale przed panem
    nikt nie chciał tego czytać i dlatego nie mamy"
    Przy takim podejściu klientów, choćby naweto odgórnie powiedziano
    "czcionka 15" to się _NIC_ nie zmieni. Bo trzeba to przeczytać.

    KJ

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 72. Data: 2011-08-01 07:53:14
    Od: z <z...@g...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > NIe. Widziałeś tą tablicę? Umowy bankowe były przy niej wzorem czytelności.

    Widziałem.

    Weź pod uwagę choćby temat wątku.
    W umowie na 30 lat nie będzie napisane jakie koszty poniesiesz w związku
    z tym kontem. To nie jest czytelne. To jest właśnie ten "drobny druczek"
    Nie musi być małymi literkami żeby klient nie pojął co go czeka mimo
    zapewnień "ładnej pani" że będzie gratis.
    Spready? "A spread to taka drobna opłata manipulacyjna. Przecież musimy
    te franki kupić, przechować to grosze kosztuje"
    Jest to gdzieś w umowie zapisane? Nie ale to drobne kwoty będą"

    Teraz się okazuje że to może wyć nawet kilkanaście procent.

  • 73. Data: 2011-08-01 07:57:54
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości grup
    net...

    > Jak to dokładnie było? Bo chyba wstrzymał wypłaty, jak się dowiedział o
    > kondycji dewelopera?

    Owszem, jak na rachunku nie było już nic, a smród się zaczął rozchodzić, tak
    że wiadomo było, iż pozyskanie nowych Wpłacających będzie trudne, bank
    bohatersko wstrzymał wypłaty

    > Mógłbyś coś zdradzić?

    Pisanie o konkretnych spółkach mi nie pasuje. Ale ogólnie to wiadomo jak to
    się robi, klasyka: emisje "pod stołem" bez praw poboru, transakcje z samym
    sobą (i to bez żenady, bez zachowanie choćby pozorów) w celu kompletnie
    wirtualnego podbicia wyników. O klasycznym wstępnym pompowaniu po wejściu,
    pod wyjście dotychczasowych akcjonariuszy, spółkach, których jedyną
    działalnością są emisje i podpisywanie listów intencyjnych, to już nawet nie
    ma co wspominać, ale to akurat nie jest złe, bo jak ktoś tego mechanizmu nie
    rozumie, to na GPW i tak straci, więc niech lepiej straci od razu, co się ma
    męczyć.

    Ogólnie są to właśnie normalne oszustwa, w takim moralnym znaczeniu. A
    prawnie nic się udowodnić zazwyczaj nie da. Umowy bankowe zkonsumentami w
    porównaniu z tym to diamenty.

  • 74. Data: 2011-08-01 09:21:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.08.2011 09:33), Kamil Jońca wrote:

> [...]
    > _umowach_, przynajmniej swoich ich nie spotkałem. A poza tym, tyle sie
    > mówi o tych drobnych druczkach, że chyba można się w końcu nauczyć, że

    Problem w tym, że cała umowa to jest drobny druczek (dosłownie) za to
    zapisana na 5 stronach A4.

    I teraz, jeżeli chcę tą umowę przeczytać przed podpisaniem, co czasami
    próbuję robić, to raz że to od cholery czasu trwa, dwa że jest to
    wszystko tak napisane że mimo że przeczytam - połowa istotnych rzeczy do
    mnie nie dotrze - wiele razy przekonałem się że umowa którą czytałem, po
    roku czy dwóch zaskakuje mnie jakimś zapisem, który przeoczyłem (lub
    inaczej go zrozumiałem) podczas pierwszego czytania.

> [...]
    > kredytowe, a konto szybko zamknąłem. I mam wrażenie że gdyby
    > takie postępowanie było powszechne, to banki bardziej by dbały o

    Można oczywiście powiedzieć "nie rozumiem umowy którą mi proponujecie,
    więc jej nie podpiszę, bo nie podpisuję rzeczy których nie rozumiem".
    Tylko że wtedy trzebaby trzymać pieniądze w materacu, nie ubezpieczać
    się itd...

    p. m.

  • 75. Data: 2011-08-02 10:47:25
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    mvoicem <m...@g...com> wrote on 2011-08-01_9:32
    > Pierwsze słyszę żeby w przypadku kredytów/pożyczek hipotecznych
    > własność majątku przechodziła na bank. Gdzie ty bierzesz te kredyty?

    Hm, niech sobie przypomnę... Egzekucja KH w Polsce nie ogranicza
    się (jak w Stanach) do nieruchomości ? Czyli bank sprzedaje
    nieruchomość a resztę długu na podstawie BTE z majątku klienta ?

    witrak()

  • 76. Data: 2011-08-02 10:51:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.08.2011 12:47), witrak() wrote:
> [...]
    > się (jak w Stanach) do nieruchomości ? Czyli bank sprzedaje
    > nieruchomość a resztę długu na podstawie BTE z majątku klienta ?

    A co to ma do rzeczy?

    Mowa nie jest o egzekucji, a o przechodzeniu majątku na własność banku w
    momencie brania kredytu.

    Jedyny taki przypadek jaki znam, to przewłaszczenie samochodu w
    przypadku kredytu na niego, ale nie wszystkie banki to stosują.

    p. m.

  • 77. Data: 2011-08-02 10:54:23
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

> [...]
    > się (jak w Stanach) do nieruchomości ? Czyli bank sprzedaje
    > nieruchomość a resztę długu na podstawie BTE z majątku klienta ?

    Ale to dopiero przy _EGZEKUCJI_, a nie _BRANIU_ kredytu, prawda?
    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 78. Data: 2011-08-02 11:01:08
    Od: z <z...@g...pl>

    mvoicem pisze:

    > Dłużnik nie ma po prostu majątku i tyle. Kto pokryje taką stratę?

    Jaki pazerny. Che mieć 100% pewności. :-) Takie cuda to tylko w Erze.

    > Nikt nie każe Ci brać akurat takiego kredytu który ma to "ubezpieczenie"
    > w sobie.
    Życie mi każe. Tuski mi każe...

    > Pierwsze słyszę żeby w przypadku kredytów/pożyczek hipotecznych
    własność
    > majątku przechodziła na bank. Gdzie ty bierzesz te kredyty?

    Skrót myślowy. Bank trzyma łapę na moim mieszkaniu :-)

  • 79. Data: 2011-08-02 11:18:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.08.2011 13:01), z wrote:

    > Jaki pazerny. Che mieć 100% pewności. :-) Takie cuda to tylko w Erze.

    Czyli reasumując (również to co wyciąłeś), chcesz leczyć chorobę
    "niektórzy nie płacą w terminie" stwierdzeniem "nie ma 100% pewności"?
    Czy jak?

    I kto ma za skutki tej choroby płacić?

    Bo skoro dla Ciebie składanie się w cenie wszystkich klientów na straty
    przedsiębiorcy jest chore, to pytam się - kto ma te straty pokrywać?

    Bo przecież nie przedsiębiorca we własnej osobie - choćby nie wiem jak
    bogaty, nie starczy mu majątku.

    > Życie mi każe. Tuski mi każe...

    > Skrót myślowy. Bank trzyma łapę na moim mieszkaniu :-)

    Wobec tego analogia którą podałeś (z "poprosze kluczyki") jest wyjątkowo
    nietrafna.

    p. m.

  • 80. Data: 2011-08-02 12:35:26
    Od: z <z...@g...pl>

    mvoicem pisze:

    > Czyli reasumując (również to co wyciąłeś), chcesz leczyć chorobę
    > "niektórzy nie płacą w terminie" stwierdzeniem "nie ma 100% pewności"?
    > Czy jak?
    Dlaczego bank ma mieć większą pewność-gwarancje-warunki niż inny
    normalny przedsiębiorca? Niepojęte.

    > Wobec tego analogia którą podałeś (z "poprosze kluczyki") jest
    wyjątkowo
    > nietrafna.
    Może i nie końca trafna ("To jest moje ale muszę się tatusia zapytać czy
    mi pozwoli":-) ) ale idei "bank musi wyjść na swoje BARDZIEJ niż kto
    inny" nie potrafisz uzasadnić.