    Date: Mon, 01 Aug 2011 11:21:04 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
    <j0r6e6$50q$1@inews.gazeta.pl> <j0sb41$gti$1@news.icpnet.pl>
    <m...@i...localdomain> <j11tve$fad$2@news.icpnet.pl>
    <j139d4$jrt$1@inews.gazeta.pl> <j1385o$89e$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <j13ge2$a05$1@inews.gazeta.pl>
    <4e355252$0$3503$65785112@news.neostrada.pl>
    <j13nq7$284$1@inews.gazeta.pl>
    <4e35683a$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
    <j1413f$spp$1@inews.gazeta.pl> <j144ce$gh9$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <j14cvh$8c7$1@inews.gazeta.pl> <j14d3k$jih$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <j14gu5$k5o$1@inews.gazeta.pl> <j14hqi$nkv$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <j15dq0$lfs$1@inews.gazeta.pl> <8...@a...kjonca>
    <j15j91$625$1@inews.gazeta.pl> <8...@a...kjonca>

    (01.08.2011 09:33), Kamil Jońca wrote:

    > NIe. Widziałeś tą tablicę? Umowy bankowe były przy niej wzorem czytelności.
    >

    > A te drobne druczki to wiesz że sa, czy sobie tak powtarzasz? Bo w
    > _umowach_, przynajmniej swoich ich nie spotkałem. A poza tym, tyle sie
    > mówi o tych drobnych druczkach, że chyba można się w końcu nauczyć, że
    > tam są najważniejsze rzeczy. :P

    Problem w tym, że cała umowa to jest drobny druczek (dosłownie) za to
    zapisana na 5 stronach A4.

    I teraz, jeżeli chcę tą umowę przeczytać przed podpisaniem, co czasami
    próbuję robić, to raz że to od cholery czasu trwa, dwa że jest to
    wszystko tak napisane że mimo że przeczytam - połowa istotnych rzeczy do
    mnie nie dotrze - wiele razy przekonałem się że umowa którą czytałem, po
    roku czy dwóch zaskakuje mnie jakimś zapisem, który przeoczyłem (lub
    inaczej go zrozumiałem) podczas pierwszego czytania.

    > Poza tym, był kiedyś taki bank BPH. W pewnym momencie dorobił się tabeli oplat
    ktorej nie mogłem
    > zrozumieć w czasie krótszym niż dzień. I dlatego nie miałem u nich karty
    > kredytowe, a konto szybko zamknąłem. I mam wrażenie że gdyby
    > takie postępowanie było powszechne, to banki bardziej by dbały o
    > czytelność swoich toip.

    Można oczywiście powiedzieć "nie rozumiem umowy którą mi proponujecie,
    więc jej nie podpiszę, bo nie podpisuję rzeczy których nie rozumiem".
    Tylko że wtedy trzebaby trzymać pieniądze w materacu, nie ubezpieczać
    się itd...

    p. m.