  • 1. Data: 2003-07-16 08:10:58
    Temat: kredyt hipoteczny w KB - procedura udzielania kredytu
    Od: "Marcin W." <m...@i...pl>

    Witam,

    Mam zamiar wziąć kredyt na zakup mieszkania - do końca nie rozumiem
    procedury jego uruchamiania w Kredyt Banku. Pani powiedziała mi, że najpierw
    muszę znaleźć mieszkanie i dopiero wtedy przyjść do banku z wszystkimi
    dokumentami (adres nieruchomości, zarobki, książeczka wojskowa itd.). Bank
    wtedy dopiero może mi udzielić promesy, a po podpisaniu umowy przedwstępnej
    z właścicielem mieszkania bank udzieli kredytu.

    Jeśli ktoś brał w tym banku kredyt, to czy mógłby mi opisać jaka jest
    kolejność procedury.

    Na przykład w PKO BP jest inaczej: najpierw idę do banku z wymaganymi
    dokumentami (zarobki, książeczka wojskowa itd.), dostaję promesę na okres 3
    miesięcy i szukam mieszkania, a po znalezieniu składam wniosek o kredyt. I
    to jest logiczne.

    Dodam, że chodzi o VIII Oddział KB w Warszawie na ulicy Grochowskiej.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2003-07-16 09:21:07
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    Kiedy znasz tylko kwotę kredytu bank może jedynie ocenić twoją zdolność
    kredytową. Promesa dawana przez bank jest niewiele warta, bo wszystko zależy
    od wyceny nieruchomości - nie dadza Ci kredytu na garaz o wartosci 100k PLN.

    Wiekszosc bankow wymaga do kredytu:
    1. udokumentowanego wkladu wlasnego - dowody wplat na konto developera
    2. wyceny nieruchomosci ktorej hipoteka bedzie zabezpieczeniem kredytu
    ... a jak to zrobisz kiedy nie masz pojecia co chcesz kredytowac?

    Banki w Polsce sa mile i kochane dla tych co maja pieniazki. Dla golasow sa
    okrutne.
    I jeszcze jedno: nie kieruja sie logika, tylko wlasna wygoda i zyskiem - i
    to jest logiczne.

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik

  • 3. Data: 2003-07-17 15:14:58
    Od: m...@p...pl (McMac)

> [...]
    >wtedy dopiero może mi udzielić promesy, a po podpisaniu umowy przedwstępnej
    >z właścicielem mieszkania bank udzieli kredytu.

    To i tak dobrze. Z reguly do udzielenia kredytu potrzebna jest juz podpisana
    umowa przedwstepna. Wtedy to dopiero masz przechlapane, jak kredytu jdenak nie
    dostawniesz...

> [...]
    >miesięcy i szukam mieszkania, a po znalezieniu składam wniosek o kredyt. I

    Jestes pewien? Nie chce mi sie wierzyc... Ciekawe ile taka promesa jest warta.
    Przeciez moze sie okazac, ze znajdziesz mieszkanie ale bedzie one czyms
    obciazone, developer bedzie "na czarnej liscie w banku", albo milion innych
    powodow, ze na to akurat mieszkanie bank kredytu ci nie da.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------