  • 1. Data: 2003-07-16 09:34:14
    Temat: Czy i jak kontrolowane sa przelewy zzagranicy?
    Od: "grejfi" <g...@N...gazeta.pl>

    Czy i jak kontrolowane sa przelewy zzagranicy? Chodzi mi o to czy np.
    skarbowka ma dostep do takich informacji co sie dzieje na moim koncie. Czy
    ktos kontroluje i monitoruje przelewy z zagranicy... gdzie moge znalezc
    informacje na ten temat??? Z gory dzieki.

  • 2. Data: 2003-07-16 13:17:35
    Temat: Re: Czy i jak kontrolowane sa przelewy zzagranicy?
    Od: "marek" <g...@N...gazeta.pl>

    ???

  • 3. Data: 2003-07-16 14:50:11
    Od: "Lesio5" <I...@v...prI>

    Użytkownik "grejfi" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy i jak kontrolowane sa przelewy zzagranicy? Chodzi mi o to czy np.
    > skarbowka ma dostep do takich informacji co sie dzieje na moim koncie.

    Nie przeceniasz aby mozliwosci urzedów skarbowych? To jeszcze nie Wielki
    Brat...

    --
    Leszek Grelak vel Lesio5
    ...jesteś dzieckiem Usenetu, masz prawo być tutaj...

  • 4. Data: 2003-07-16 21:23:08
    Od: "SzYmOn" <szymonunion@REMOVE_ITwp.pl>

    grejfi wrote:
> [...]
    > koncie. Czy ktos kontroluje i monitoruje przelewy z zagranicy...
    > gdzie moge znalezc informacje na ten temat??? Z gory dzieki.

    Witam,

    w transakcjach zagranicznych tylko powyzej 10.000 EUR. Skarbowka moze
    uzyskac dostep do tych informacji, ale tylko jezeli prowadzi
    postepowanie wobec Ciebie.

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2003-07-17 06:59:59
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Nie przeceniasz aby mozliwosci urzedów skarbowych? To jeszcze nie Wielki
    > Brat...

    Heh.. patrząc na przepisy o podsłuchu bez zgody sadu, pomysły
    o deklaracjach majątkowych itp. mozna powoli nabrać wątpliwości.
    Brat juz jest, tyle że może jeszcze nie Wielki - ale za to bardzo szybko
    rosnący ;-)

    Pix

  • 6. Data: 2003-07-17 09:35:06
    Od: "S.Stefanek" <s...@P...onet.pl>

    > Nie przeceniasz aby mozliwosci urzedów skarbowych? To jeszcze nie Wielki
    > Brat...
    >
    > --
    > Leszek Grelak vel Lesio5

    Radzę nie niedoceniać.

    Generalny Inspektor Informacji Finansowej zbiera informacje, ktore on uważa
    za podejżane. Np. duże przelewy z zagranicy, wpłaty gotówki itp. Banki muszą
    raportować np. wszystkie tranzakcje pow. 10k Euro i większe przelewy lub
    takie tranzakcje które same uważają za podejżane.

    POza tym jeśli dostaniesz przelew z zagranicy i np. nie zadeklarujesz
    dochodu (jeśli masz taki obowiązek) i w przyszłości będziesz miał
    postępowanie kontrolne (być może z zupełnie innego powodu), to w trakcie
    postępowania może zostac sprawdzony twoje konto.

    Stefan Skarbowy

  • 7. Data: 2003-07-17 13:55:36
    Od: "Lesio5" <I...@v...prI>

    Użytkownik "S.Stefanek" <s...@P...onet.pl> napisał
    w wiadomości news:bf5qm2$7u0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Generalny Inspektor Informacji Finansowej zbiera informacje, ktore on
    uważa
    > za podejżane.
    >

    > Stefan Skarbowy

    Drogi Stefanku
    1. "Podejrzany" pisze sie przez 'rz'.
    2. O mozliwosciach kolekcjonowania informacji przez POLTAX wiem akurat
    bardzo duzo - tyle ze jest to wiedza poufna. Procedura nie pozwala na
    monitorowanie kazdego przelewu.

  • 8. Data: 2003-07-17 15:06:40
    Od: "S.Stefanek" <s...@P...onet.pl>

    > Drogi Stefanku
    > 1. "Podejrzany" pisze sie przez 'rz'.
    Wiem, ale jak napisałem, to mi tak się spodobało (i wymienia się na
    podglądać), że zostawiłem.....

    > 2. O mozliwosciach kolekcjonowania informacji przez POLTAX wiem akurat
    > bardzo duzo - tyle ze jest to wiedza poufna. Procedura nie pozwala na
    > monitorowanie kazdego przelewu.
    > Leszek Grelak vel Lesio5

    Listy są, by się wiedzą dzielić, a nie pisać, czego nie chcesz powiedzieć.
    Nigdzie nie twierdziłem, że niby system POLTAX ma coś z zagadnieniem
    wspólnego. Bo nic nie ma. Tak jak np. Poltax nie zajmuje się typowaniem
    podmiotów do kontroli skarbowej. Robi to system SAM WIESZ JAKI ale cicho sza
    po poufne....

    Stefan Ortograf