    From: m...@p...pl (McMac)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipoteczny w KB - procedura udzielania kredytu
    Date: Thu, 17 Jul 2003 15:14:58 GMT

    >Mam zamiar wziąć kredyt na zakup mieszkania - do końca nie rozumiem
    >procedury jego uruchamiania w Kredyt Banku. Pani powiedziała mi, że najpierw
    >muszę znaleźć mieszkanie i dopiero wtedy przyjść do banku z wszystkimi
    >dokumentami (adres nieruchomości, zarobki, książeczka wojskowa itd.). Bank
    >wtedy dopiero może mi udzielić promesy, a po podpisaniu umowy przedwstępnej
    >z właścicielem mieszkania bank udzieli kredytu.

    To i tak dobrze. Z reguly do udzielenia kredytu potrzebna jest juz podpisana
    umowa przedwstepna. Wtedy to dopiero masz przechlapane, jak kredytu jdenak nie
    dostawniesz...

    >Na przykład w PKO BP jest inaczej: najpierw idę do banku z wymaganymi
    >dokumentami (zarobki, książeczka wojskowa itd.), dostaję promesę na okres 3
    >miesięcy i szukam mieszkania, a po znalezieniu składam wniosek o kredyt. I
    >to jest logiczne.

    Jestes pewien? Nie chce mi sie wierzyc... Ciekawe ile taka promesa jest warta.
    Przeciez moze sie okazac, ze znajdziesz mieszkanie ale bedzie one czyms
    obciazone, developer bedzie "na czarnej liscie w banku", albo milion innych
    powodow, ze na to akurat mieszkanie bank kredytu ci nie da.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------