  • 1. Data: 2003-07-16 06:23:17
    Temat: Gdzie konto dewizowe
    Od: "rebel" <rebel@NO_SPAMpoczta.fm>

    potrzebuje zalozyc konto dewizowe by mozna bylo na nie wplacac pieniadze w
    USA.
    w jakim banku w polsce zrobic to najwygodniej? Interesujace mnie cechy to:
    szybkie zalozenie konta, male koszty obslugi. Co jeszcze sie liczy?
    Moze lepiej zalozyc konto w jakims banku w USA?
    poradzcie prosze
    --
    pozdr
    Arkadiusz

  • 2. Data: 2003-07-16 10:50:51
    Temat: Re: Gdzie konto dewizowe
    Od: "Hwat" <h...@i...pl>

    Użytkownik "rebel" <rebel@NO_SPAMpoczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > szybkie zalozenie konta, male koszty obslugi. Co jeszcze sie liczy?
    > Moze lepiej zalozyc konto w jakims banku w USA?

    Szybko założysz w oddziale :)

    Koszty, nie wiem ale w www.db-24.pl mają za 4 zeta za m-c

    Liczą się przede wszystkim kursy walut jakie stosują banki. Np. taki
    Citybank to ma chore
    z wczoraj:
    3.87513 / 4.07386
    DB:
    3.8711 / 3.989

    Jak widzisz różnice dość znaczne

  • 3. Data: 2003-07-16 11:40:14
    Od: "rebel" <rebel@NO_SPAMpoczta.fm>

    Użytkownik "Hwat" <h...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "rebel" <rebel@NO_SPAMpoczta.fm> napisał w wiadomości

    > Koszty, nie wiem ale w www.db-24.pl mają za 4 zeta za m-c
    > Liczą się przede wszystkim kursy walut jakie stosują banki.

    dzieki.
    hm kurs ma znaczenie kiedy bede wyplacal pieniadze, prawda? tylko i
    wylacznie wtedy, tak?
    a czy (poza western-Union i paczka/listem hehe) istnieje jakas metoda
    przetranferowania $ ze USA do Polski?
    --
    pozdr
    Arkadiusz

  • 4. Data: 2003-07-16 16:03:22
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <bf3dad$f0c$1@nemesis.news.tpi.pl>, rebel@NO_SPAMpoczta.fm
    says...
> [...]
    > wylacznie wtedy, tak?
    > a czy (poza western-Union i paczka/listem hehe) istnieje jakas metoda

    Jesli chodzi o metody transferu do Polski to zobacza kilka moich
    ostatnich postow. Z jednym z grupowiczow doszlismy do wniosku ze konto w
    Citi w USa byloby najlepszym rozwiazaniem. Wychodzi na to, ze mimo ze w
    tabeli oplat maja oplate za transfer "globalny" pomiedzy kontami w citi
    w roznych panstwach, wychodzi na to ze tej oplaty nie pobieraja.

    AP

  • 5. Data: 2003-07-17 07:55:09
    Od: "rebel" <rebel@NO_SPAMpoczta.fm>

    Użytkownik "AP" <c...@e...dyndns.org> napisał w wiadomości
    l.net...
    [ciach]
> [...]
    > tabeli oplat maja oplate za transfer "globalny" pomiedzy kontami w citi
    > w roznych panstwach, wychodzi na to ze tej oplaty nie pobieraja.

    hm dzieki. Czyli wychodzi na to, ze najlepiej bedzie skorzystac ze SWIFTa...
    chodzi o to by brat, ktory na wymianie studenckiej pracuje legalnie w USA
    mogl przelac ok 2-4 tys. Chyba, ze przebywajac na takich warunkach w USA
    moze sobie zalozyc konto. Tylko (jesli to jest mozliwe) jak wyslac
    bezpiecznie karte z USA do Polski zeby sie nie zgubila?
    --
    pozdr
    rebel

  • 6. Data: 2003-07-17 08:41:09
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <bf5kg6$dca$1@nemesis.news.tpi.pl>, rebel wrote:

    > mogl przelac ok 2-4 tys. Chyba, ze przebywajac na takich warunkach w USA
    > moze sobie zalozyc konto. Tylko (jesli to jest mozliwe) jak wyslac

    W USA generalnie kazdy moze sobie zalozyc konto pod warunkiem ze ma
    SSN lub ITIN oraz adres w USA.

    > bezpiecznie karte z USA do Polski zeby sie nie zgubila?

    Dlaczego sie przejmujesz? Jak sie zgubi to wysle druga.
    Oczywiscie kase na to konto wplacasz dopiero jakkarta dojdzie i ja
    aktywujesz.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl