  • 1. Data: 2005-02-11 07:50:45
    Temat: kredyt gotowkowy lub samochodowy - prosba o rade
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    witam

    mam na dzieje ze to najodpowiedniejsza grupa na takie pytanie

    chcemy z zona zmienic samochod, kwota o jakiej myslimy to 25 tys na
    wszystko wlacznie z ubezpieczeniem i taki w zwiazku z tym chcielibysmy
    wziac kredyt, dochod miesieczny to jakies 3,2 tys, historia kredytowa do
    tej pory nienaganna i aktualnie jeszcze 2 kredyciki sa splacane na laczna
    sume okolo 300 zl., dzieci nie ma :), oboje mamy stale zatrudnienie na
    czas nieokreslony

    niestety jeszcze nie wiemy czy samochod bedzie kupowany u nas czy za
    granica

    jesli ktos sie orientuje prosilbym o jakas porade, w jakim banku
    najkozystniej i najlatwiej bedzie uzyskac taki kredyt przy takich
    warunkach, niestety kredyty stricte samochodowe nie bardzo nas interesuja
    z powodu wkladu wlasnego i ograniczenia wiekowego, samochod jaki chcemy
    kupic bylby z lat '98 - '00, a maksymalny wklad wlasny na jaki moglibysmy
    sobie pozwolic to jakies 2 - 2,5 tys, splata kredytu miala by nastapic w
    czasie nie krotszym niz 5 lat, ale oczywiscie porzadanym by bylo, aby
    kredyt mial mozliwosc wczesniejszej splaty

    jesli ktos sie orientuje i moze pomoc, z gory dzieki i czekam na
    podpowiedzi tu lub na priv

    pozdrawiam
    andrzej

  • 2. Data: 2005-02-11 08:05:04
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

> [...]
    > czasie nie krotszym niz 5 lat, ale oczywiscie porzadanym by bylo, aby
    > kredyt mial mozliwosc wczesniejszej splaty

    od konca, kazdy kredyt mozna splacic wczesniej, trzeba podpisywac wowczas
    odopowiednie aneksy (samodzielne nadplaty sa jakby bez znaczenia0
    co do ceny - no no - 10 letnie auto za prawie 30 tys, to pewnie jakis extra
    boilid ;-) jesli to wasze pierwsze auto - to radzilbym spuscic z tonu

    kredyty gotowkowe sa na oko 2 razy drozsze niz kredyty samochodowe, przy
    rozlozeniu rat na 5-6 lat - to auto bedzie was w SUMIE kosztowac ok 60ooo
    zł - więc zastanówcie się ponownie nad wyborem, bo wg mnie taniej wyjdzie
    kupic nowe auto na kredyt samochodowy (no ale nie nowego mercedesa)
    :-)

  • 3. Data: 2005-02-11 08:12:17
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Krab" <_...@k...pl__> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    i jeszcze dodam swoją wredną ;-) uwage - kredyty gotowkowe sa udzielane
    zazwyczaj na okres nie dluzszy niz 3 lata, samochodowe do max 6, ale
    oplacalnosc przy 6 latach jest mizerna 9delikatnie ujmując)
    jak slysze, ze ktos chce brac kredyt na tak dlugi czas, to zawsze radze
    wstrzemiezliwosc na minumum 1 rok - a na koncie lokacynym doskladac sumke
    jakby auto juz istnialo - ubezpieczenie, paliwo, raty, przeglad - czyli nie
    mniej niz 500-600 zl miesiecznie ;-) a raty wyjda póżniej znacznie zdrowsze
    :-)

  • 4. Data: 2005-02-11 08:39:14
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > co do ceny - no no - 10 letnie auto za prawie 30 tys, to pewnie jakis extra
    > boilid ;-) jesli to wasze pierwsze auto - to radzilbym spuscic z tonu

    Hmmm,
    tak na moje oko to ten samochód będzie miał między 4,5 a 7,5 roku :-)
    Może to kwestia 'zaokrągleń'?;-)

    Co do reszty wywodu, zgoda.

  • 5. Data: 2005-02-11 08:57:29
    Od: "Krzysztof Dudek" <d...@W...ijeszczejedna.neostrada.pl>

    Sprawdź to: http://www.gepardauto.pl/

    Nie stosowałem, ale na pierwszy rzut oka wygląda ciekawie :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-02-11 09:56:06
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Hmmm,
    > tak na moje oko to ten samochód będzie miał między 4,5 a 7,5 roku :-)
    > Może to kwestia 'zaokrągleń'?;-)

    uwazam, ze czasami warto zaokraglic, nawet sporo :-) - zeby ktos pomyslal i
    siadl z kalulatorem do obliczen, bo przyznasz, ze pomysl kupowania starego
    auta za brutto " 60 000 " - nie jest zbyt rozsądny :-) no chyba, że ktoś
    bardzo chce - to przecież jego sprawa ;-) co robi ze swoja forsą.

  • 7. Data: 2005-02-11 11:14:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > extra
    > boilid ;-) jesli to wasze pierwsze auto - to radzilbym spuscic z tonu

    no coz, moze na kredytach i sie znasz, ale na samochodach i ich cenach juz
    zupelnie nie ;)
    to tak bez obrazy oczywiscie, polecam odwiedzic kilka serwisow
    motoryzcyjnych typu gratka czy trader i popatrzyc na ceny

    a z tym wiekiem to juz kolega wyjasnil

    > kredyty gotowkowe sa na oko 2 razy drozsze niz kredyty samochodowe, przy

    to niestety wiem, jednak czasem nie ma innego wyboru

    > rozlozeniu rat na 5-6 lat - to auto bedzie was w SUMIE kosztowac ok
    > 60ooo

    z tymi 60000 bym nie przesadzal, a ze blisko 40000 to niestety zdjae sobie
    z tego sprawe

    > zł - więc zastanówcie się ponownie nad wyborem, bo wg mnie taniej
    > wyjdzie
    > kupic nowe auto na kredyt samochodowy (no ale nie nowego mercedesa)

    nie jest to nasze pierwsze auto, to tak dla wyjasnienie
    a z tym nowym autem to chyba zart :)
    jak mam kupic nowe badziewie, za 30 pare tysiecy i od tego splacac kredyt,
    to wole kupic uzywany samochod za mniejsze pieniadze i od niego spalacac
    takie same pieniadze, po splacie obu kredytow to co kupie i tak bedzie
    drozsze od tego nowego badziewia i na 100% w lepszym stanie, o takich
    drobiazgach jak komfort uzytkowania, bezpieczenstwo itp itd nie wspominam
    nawet

    ale to tak troche poza tematem

  • 8. Data: 2005-02-11 11:16:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>