  • 31. Data: 2004-07-18 08:05:53
    Temat: Re: kradziez karciana w ubiegly weekend
    Od: "czaban" <c...@o...pl>

    > Karty wydane przed wejściem ustawy w życie mogą jej nie podlegać, nie
    > dłużej jednak niż przez przez rok.
    > Od banku zależy czy obejmie stare karty nowymi regulacjami wcześniej.
    > AFAIK mBank nie objął :-(

    a czy mozna go do tego jakos zmusic biorac pod uwage,
    ze oni zmusili mnie w pewnym sensie do trzymania pieniedzy
    z kredytu (ich uzupelniania) na koncie do ktorego mialem
    podpiete karty debetowa i kredytowa a po drugie, ze
    na 15 minut przed pierwsza kradzieza mialem juz odmowy
    autoryzacji (mam wydruki ze sklepow) z napisem BAD CARD
    OR MSG. To swiadczyloby o tym, ze system autoryzacji wiedzial
    juz, ze cos jest z moja karta nie tak a mimo wszystko bankomaty
    po tym fakcie wyplacaly zlodziejowi moje pieniadze. Czy
    mozna z powyzszego wyciagnac jakies wnioski o odpowiedzialnosci
    za mBanku ?

  • 32. Data: 2004-07-18 08:17:38
    Od: "czaban" <c...@o...pl>

> [...]
    > po tym fakcie wyplacaly zlodziejowi moje pieniadze. Czy
    > mozna z powyzszego wyciagnac jakies wnioski o odpowiedzialnosci

    to pytanie to w gruncie rzeczy o to czy bank lub centrum autoryzacji
    jest obowiazane (na jakiej podstawie ?) do dochowania nalezytej
    starannosci poprzez zablokowanie karty w sytuacji kiedy oni juz "wiedza"
    (ich system wie), ze z karta cos jest nie tak ? Czy VISA lub bank
    powinna/musi zablokowac karte bez wiedzy klienta jesli wiedza, ze
    np. bylo juz iles prob ?

    co dokladnie oznacza komunikat BAD CARD OR MSG na wydruku
    z POS-u przy zakupie czegos tam ? czy wiecie w jakich sytuacjach
    generowana jest taka odpowiedz z centrum rozliczeniowego ?

    wiem na pewno, ze nie mialem zaginionej karty i probowalem nia
    zaplacic na pietnascie minut przed tym jak zlodziej wyjal po raz
    pierwszy z bankomatu w innej czesci miasta moje pieniadze. Pytanie
    czy majac taki wydruk uda mi sie dowiesc, ze mogli juz wtedy
    zablokowac zlodzieja skoro zablokowali mnie przy probie zaplaty
    karta ? Moze wiedzieli juz ze okreslony bankomat sluzyl do skanowania
    i zablokowali wszystkie rozliczenia bezgotowkowe z kart ktorych
    okreslonym okresie uzyto w danym bankomacie ? Jesli tak to
    dlaczego nie zablokowali rowniez wyplat gotowkowych z tych
    samych kart ?

  • 33. Data: 2004-07-18 08:42:15
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    czaban wrote:

    > a czy mozna go do tego jakos zmusic biorac pod uwage,
    > ze oni zmusili mnie w pewnym sensie do trzymania pieniedzy
    > z kredytu (ich uzupelniania) na koncie do ktorego mialem
    > podpiete karty debetowa i kredytowa

    Jedyną metodą na zmuszenie mBanku do objęcia Ciebie nowymi przepisami było
    zastrzeżenie starej karty i złożenie wniosku o wydanie całkiem nowej. Ja tak
    zrobiłem w paździeniku zeszłego roku. Niestety w twoim przypadku to AFAIK
    nie da się ich zmusić do wzięcia odpowiedzialności za transakcje starą
    kartą.

> [...]
    > po tym fakcie wyplacaly zlodziejowi moje pieniadze. Czy
    > mozna z powyzszego wyciagnac jakies wnioski o odpowiedzialnosci

    W nowym regulaminie do kart pisze że bank _może_ zastrzec kartę jeżeli uzna
    że jest z nią "coś nie tak". Nie ma jednak takiego obowiązku. W sądzie można
    by się ewentualnie powoływać na niedochowanie należytej staranności przez
    bank ale to trudne do udowodnienia.

    Bogdan B.

  • 34. Data: 2004-07-18 08:46:26
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jul 2004 00:51:27 +0200, Radix napisał(a):

    > Mam np. 300zł na rachunku głównym, więc nie płacę prowizji. To czy
    > otwierając następny rachunek w ramach tego konta, także obowiązuje
    > zasada 100zł, czy mając na drugim koncie cały czas 0zł, zapłacę
    > prowizję (na pierwszym, głównym mam 300zł)?

    Nie. Do średniej do obliczenia prowizji liczy się suma sald ze wszystkich
    rachunków (włączając w to lokaty).

    Pozdrawiam!

    --
    Łukasz "Mr Luck" Cielecki
    m...@p...onet.pl

  • 35. Data: 2004-07-18 09:10:18
    Od: "czaban" <c...@o...pl>

> [...]
    > obowiązku. W sądzie można by się ewentualnie powoływać na
    > niedochowanie należytej staranności przez bank ale to trudne do

    a jak to jest z centrum autoryzacji ? ten komunikat "BAD CARD
    OR MSG" dostalem z mBanku czy od VISA ? Jesli od VISA to
    czy VISA powinna byla zablokowac platnosci gotowkowe karta
    skoro wiedziala wczesniej, ze cos jest nie tak i zablokowala platnosci
    bezgotowkowe ?

  • 36. Data: 2004-07-18 14:48:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik czaban <c...@o...pl>
    w wiadomości <news:cddb2s$1q5$1@korweta.task.gda.pl> wstukał:

    > ze na 15 minut przed pierwsza kradzieza mialem juz odmowy autoryzacji (mam
    > wydruki ze sklepow) z napisem BAD CARD OR MSG.

    A jak rozumiesz ten napis? IMO MSG to komunikat, więc albo coś na łączach,
    albo tam Ci właśnie kartę zeskanowali na lewym terminalu -- używałeś PIN-a
    przy tych transakcjach?

    --
    +++++++++++++ 04/03/25 PROBLEM (SE13680) Licensed Program = 5722SS1
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++ RECOMMENDATION Apply PTF SI12768

  • 37. Data: 2004-07-18 20:40:02
    Od: "Hubert123" <h...@b...poczty.pl>

    >IMHO pod _tym_ akurat względem do różnicy nie ma.
    >I jest to raczej typowa cecha call center w ogóle.

    Ja nie mówię o call center, bo wiadomo, że te osoby przyjmują tylko
    zgłoszenia. W mBanku po zgłoszeniu problemu @ albo na mLinii oddzwoniono do
    mnie i osoby, z którymi rozmawiałem były kompetentne i umiały się rzeczowo
    ustosunkować do zgłoszonego problemu.
    Natomiast gdy w Inteligo złożyłem reklamację, to po ok. 3 tygodniach
    otrzymałem odpowiedź mailem, która nijak się miała do tematu skargi.
    Odpowiedziałem na tego @,ale powiedziano mi, że oni to traktują jako nową
    reklamację i znowu mam czekać przez miesiąc. Udało mi się wymusić w call
    center połączenie z osobą, która ten @ do mnie podpisała, ale pani ta
    stwierdziła, że sprawę uważa za zamkniętą, a skoro odpisałem, to ktoś inny się
    zajmie sprawą... Nie wydaje mi się, żeby to był właściwy sposób załatwiania
    reklamacji.

    Natomiast nikt z dyskutantów nie odniósł się do sprawy najważniejszej - co
    sądzicie o sposobie wyliczania średniego salda na rachunku od dnia, w którym w
    banku dokonano czynności technicznej, tj. założono w systemie konto, a nie od
    dnia otrzymania przez bank podpisanej przez klienta umowy o prowadzenie tego
    konta?

    Hubert
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 38. Data: 2004-07-19 12:31:46
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    >A jak rozumiesz ten napis? IMO MSG to komunikat, więc albo coś na łączach,
    >albo tam Ci właśnie kartę zeskanowali na lewym terminalu -- używałeś PIN-a
    >przy tych transakcjach?

    O! Wlasnie tym tropem bym podazal - prosto na policje!
    Wspolczuje
    Jurek

  • 39. Data: 2004-07-19 23:22:10
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > albo tam Ci właśnie kartę zeskanowali na lewym terminalu -- używałeś PIN-a

    Pudło,
    mBankowe karty się podpisuje, więc podejrzanym miejscem pozostają tylko
    bankomaty (lub punkty w 100% samoobsługowe np. stacje paliw Neste)

  • 40. Data: 2004-07-19 23:54:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "czaban" <c...@o...pl> writes:

    > wiem na pewno, ze nie mialem zaginionej karty

    Tzn. ze jej nie zgubiles jak rozumiem

> [...]
    > czy majac taki wydruk uda mi sie dowiesc, ze mogli juz wtedy
    > zablokowac zlodzieja skoro zablokowali mnie przy probie zaplaty

    Watpie. Ale moze uda sie dowiesc, ze tamta wyplata byla dokonana
    inna karta. Aczkolwiek nalezaloby istotnie sprawdzic co to za
    cuda z ta nieudana zaplata.

    Watpie by to tak bylo.
    --
    Krzysztof Halasa